Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Tegenwind in Frankrijk. .
Ga wat meer SuC moeten aandoen dan voorzien.
Ben je zeker dat het geen wind aan je rechtervoet was ;) ? 6.2 blijkt toch (meer) rekening te houden met weersituaties. De predicts dat hij bij mij gemaakt heeft waren tot op een paar procent correct. Je moet natuurlijk wel je snelheid aanpassen als de voorspelde- en reëleverbruiklijn te veel van elkaar beginnen afwijken
 
Iemand bekend met een hotel in Hamburg centrum waar je kan laden? Ik wil grootste stuk pakken bij de SC bij hotel lindtner en vervolgens tijdens de nacht de laatste 20% aftoppen. Dat lukt ook nog wel met een parkeergarage met 220V aansluiting

Dit kan ook in 'the george' (ff googlen). Zeer dichtbij centrum. Heb er zelf geladen aan een heuse Tesla home charger in de garage. Werkt zonder pas oid.
 
Flawless trip to Manchester a couple of days ago. SuCs: Gent, Maidstone, Northampton. 30 mins charging at the first and last, only longer at Maidstone because I needed lunch. Was alone at all three. Local hotel has a free type 2 7kW charge point.

The only downer was the horrible jams on the M1 and endless roadworks M1/M6. Traffic delays added 90mins to the trip. Note that the Dartford Crossing toll booths have been removed and now you have to pay via a website within 48 hrs of using the crossing.

Returning tomorrow, planning to take the scenic route across the Peak District to Chesterfield the down the M1. No way of avoiding the roadworks on the southern part of the M1 since I need the Northampton SuC.
 
Hi there,
I dont know if it has been covered here already, but I was in Metz today and the works on the new 8 stalls is going well.
Last week, 2 MS charging before me, then super slow charge for mine (less than 90 amps) and several interruptions made the day start pretty bad (like 2 hours for a nearly full charge)
Today, more than 300 amps, so it looks like the electric work in preparation of the 8 stalls has been done already.
 
Ja, de molens van de Franse bureaucratie werken niet zo soepel als die in Duitsland ben ik bang. Tesla wil heus wel, maar het gaat in Frankrijk allemaal een beetje l..a..n..g..z..a..a..m..

Ik heb er jaren gewoond, en ook EDF als klant gehad. Het is een wonder dat er überhaupt nog chargers met twee stalls staan :)

En ik begrijp dat ze in Spanje jaloers zijn op de Franse efficiëntie en besluitvaardigheid ☺☺
 
Ik heb er jaren gewoond, en ook EDF als klant gehad. Het is een wonder dat er überhaupt nog chargers met twee stalls staan :)

En ik begrijp dat ze in Spanje jaloers zijn op de Franse efficiëntie en besluitvaardigheid ☺☺
ik denk dat ze als alternatief beter hier en daar gewoon een paar hectare grond kunnen kopen of pachten, volzetten met zonnepanelen en accu's en een SuC ernaast neerzetten... Zeker in Spanje zou je daar een heel eind mee moeten kunnen komen denk ik...