Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie naar Israël

This site may earn commission on affiliate links.
Ben nu een paar dagen in Israël. Nog geen Tesla gezien. Dichtstbijzijnde SuC is in Jordanië. En dat vind ik raar want Israël is toch een modern land. Toen ik er de eerste keer was, 1993, had iedereen hier al een mobiel. En nu zie je overal elektrische fietsen en steps. Maar geen EV
 
Beetje vreemde topic-titel, maar ik was vorige maand ook een paar dagen in Israël. Inderdaad geen EV te zien, maar gezien de vele zonuren had ik daar ook wel wat meer zonnepanelen verwacht, maar ook die heb ik niet gezien. Ik heb de indruk dat ze niet zo bezig zijn met duurzaamheid. De focus lijkt er maar op één ding te zijn en dat is het conflict met de Palestijnen...

Overigens zag ik in Dubai wel gewoon Tesla's en was er ook een Tesla store. Daar had ik het helemaal niet verwacht gezien de olieprijzen aldaar.
 
Beetje vreemde topic-titel, maar ik was vorige maand ook een paar dagen in Israël. Inderdaad geen EV te zien, maar gezien de vele zonuren had ik daar ook wel wat meer zonnepanelen verwacht, maar ook die heb ik niet gezien. Ik heb de indruk dat ze niet zo bezig zijn met duurzaamheid. De focus lijkt er maar op één ding te zijn en dat is het conflict met de Palestijnen...

Overigens zag ik in Dubai wel gewoon Tesla's en was er ook een Tesla store. Daar had ik het helemaal niet verwacht gezien de olieprijzen aldaar.
Daar zijn ook SuC's. Als de prijs van olie laag is geldt dat ook voor de prijs van elektriciteit.
 
Heb het daar de laatste keer dat ik er was (Maart dit jaar) uitgebreid over gehad. Ze hebben een aanbesteding gedaan om in 2020 rond de 2500 laadstations aan te leggen en de ambitie om in 2025 ruim 175.000 EV's te hebben rijden, als onderdeel van het van gas, olie en steenkool af gaan beleid.

Nog maar te zien wat ervan terecht komt, maar in de start-up scene zijn er steeds meer bedrijven te zien die zich op duurzaamheid richten.
 
  • Like
Reactions: nervus and Exiteer