Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Meta-map/dB charge stations? welke oplaardkaart?

This site may earn commission on affiliate links.
Het is ongelofelijk hoeveel websites er zijn die informatie aanbieden over laadpunten, commercieel/niet commercieel, prive/publiek etc.
Maar het valt ook op dat heel veel van die gegevens ofwel niet volledig zijn, ofwel outdated zijn etc. Ik vraag me dan ook af of er geen website bestaat die al de gegevens van al die bronnen aggregeert ? En mocht het niet bestaan, welke site is dan de beste?

En in die context: welke oplaadkaart - voor gebruik bij noodgevallen - neem je dan best?

B.
 
Mijn ervaring na bijna 1,5 jaar ? die is er niet. er zijn heel veel goedbedoelde initiatieven.. maar overal is er wel iets mis, ontbreekt iets..
wat we nodig hebben is: up-to-update, volledigheid, betrouwbaarheid (vrij/niet vrij, out of order, aanwezig etc), snelheid (uiteraard) en op een gebruiksvriendelijke manier te gebruiken als antwoord op de vraag "waar in de buurt kan ik NU laden" en voor het plannen van je reis "ik ga zondag naar Franeker, waar kan ik dan terecht".

Wat dat betreft kunnen we wat leren van Italië - overigens weinig laadpalen, maar de app Hera Mobility voldoet aan (bijna) alle eisen. Mis daar alleen nog de snelheid
 
dit probleem kunnen we met zijn allen samen oplossen, als we nu allemaal dezelfde site gebruiken en de data onderhouden.

uiteraard dan sterke voorkeur voor
tesla.plugshare.com

-speciale tesla-site voor in de wagen, location based.
-app voor de smartphones
-website voor pc

makkelijk te onderhouden, fotos opladen etc.
 
Natuurlijk heb je gelijk - "als we allemaal dezelfde site gebruiken".. maar dat is nu juist het punt.. Tot nu toe lukt dat niet..en liever dan niet alleen Tesla rijders - maar generieker EV's..

Moest vorige week naar Franeker, het oplaadpunt dat op plugshare vermeldt staat bleek nergens te vinden. Heb die ervaring eerder gehad.
Daarnaast zie ik op de site niet hoe snel de palen zijn (vind ik essentieel, heb niet altijd alle tijd van de wereld) en op de map of ze bezet zijn.

Daarmee scoort helaas ook plugshare voor mij negatief op minstens 3 van de voorwaarden om het te kunnen gebruiken..




dit probleem kunnen we met zijn allen samen oplossen, als we nu allemaal dezelfde site gebruiken en de data onderhouden.

uiteraard dan sterke voorkeur voor
tesla.plugshare.com

-speciale tesla-site voor in de wagen, location based.
-app voor de smartphones
-website voor pc

makkelijk te onderhouden, fotos opladen etc.
 
Ik heb ooit de hoop gehad dat zo'n lijst door Tesla zou worden samengesteld. Nu kun je ook op je eigen navigatie zien waar je eerder hebt geladen, het zou mooi zijn als die data (anoniem) wordt gedeeld met andere rijders.

Ik meen dat ook locaties waar je met je UMC aan het laden bent geweest er op komen dan..... Dus dan kan je ieder stopcontact wel toevoegen. Ik doe altijd netjes mijn bevindingen en palen welke ik gebruik updaten/toevoegen op ChargeMap - a community driven map of charging points for electric vehicles
 
Zou inderdaad mooi zijn.. heb je wel onderscheid nodig tussen privé en niet-prive laden. Blijft staan ergens ovdat ik wel behoefte heb aan actuele data (bezet, storing etc). Daar voor moet een laadpaal dus wel connectie hebben. Betrouwbaarheid, voorspelbaarheid is gewoon essentieel.