TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Metalen geluid bij afremmen in de file

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by leysfi, May 15, 2014.

1. leysfi

leysfi Member

Vooraleer ik het SC hieromtrent contacteer, toch even het volgende voorleggen aan dit alwetend forum :wink:

Telkens ik aan lage snelheden (in de file, bijvoorbeeld) het stroompedaal (min of meer bruusk) loslaat, hoor ik een metaalachtig geluid van achter in de wagen, en voel ik ook een lichte schok. Precies een rollager waar wat speling op zit, zou je zeggen.

Heeft iemand dit ook? En ben je ermee langsgeweest bij Tesla? (en zo ja, wat was dan het verdict?)

2. Rutger

Rutger Member

3. Maarten

Maarten Active Member

Heb ik ook. Is ėėn van de punten op mijn lijstje voor de komende beurt (die ik nog wel moet afspreken overigens).

4. Merijn

Merijn Active Member

Heb ik ook op m'n lijstje staan. Is niet echt een geluid, maar wel een irritante speling die de auto schokkerig maakt bij filerijden. Op andere snelheden heb ik er geen last van.

5. LuckyLuke

LuckyLuke Model S P85DL

Hetzelfde of vergelijkbaar had ik ook idd. Bij een warm gereden bak (op vakantie nr Oostenrijk) was het nog wat erger dan koud, verdict van service center was: drive unit vervangen. Ik zou even langs gaan en een monteur laten meerijden oid, op de parking moet het geluid eenvoudig te reproduceren zijn.

6. Merijn

Merijn Active Member

Bij mij ook erger als de auto warm gereden is. Dacht eigenlijk dat ik me dat inbeeldde, maar nu jij dat ook zegt, bevestigt dat mijn ervaring. :)

7. leysfi

leysfi Member

Heb intussen het SC op de hoogte gebracht, en inderdaad... de motor moet (en gaat) vervangen worden...

8. Rutger

Rutger Member

Ik ben benieuwd of ze bij merken als BMW of Audi ook in dit tempo motoren vervangen... Hoop dat de problemen voor einde garantieperiode een beetje voorbij zijn.

9. leysfi

leysfi Member

Volledig mee eens. Ik begin ook stilletjesaan mij zorgen te maken...

10. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

een electrische motor vervangen stelt niet zo veel voor. (ik schat dat we 'in 't fabriek' er dit jaar al een tiental vervangen hebben)
    bovendien worden ze hersteld.

maar... het hoort eigenlijk niet.

11. HWS

HWS Speedjunkie

Bij Porsche (911) zijn ze er dit jaar ook al erg druk mee..

12. pvh

pvh Active Member

Ik had dit ook, en is naar SC geweest, hadden een onderdeel nodig.... Het is het nog erger... SC DH geeft aan dat er een nieuwe " drive train unit" in moet. Dit is dus blijkbaar de elektromotor.... Is een irritant gevoel bij file rijden etc... dat wel

Share This Page