Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MIA 2019

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mijn belastingadviseur gaat het op restwaarde niet op tijd, kost je auto nieuw 60 en krijg je na 3 jaar 30 ervoor terug, dan moet je de helft van de mia (van 40k ) weer terug betalen. Althans zo heeft hij het na overleg met de belastingdienst gedaan na verkoop vannmijn eerste S na 3,5 jaar.

Volgens mij wel tijdgebonden, namelijk bij verkoop binnen 5 jaar. Na 5 jaar vervalt de terugbetaling MIA

Quote
U verkoopt of schenkt de bedrijfsmiddelen binnen 5 jaar na het begin van het kalenderjaar waarin u de investering deed.



En nogmaals mijn vraag via dit specifieke MIA draadje

Wellicht dat ik wissel van M3 versie (AWD naar LR RWD). Ik heb (als ZZP'er) voor de eerst bestelde M3 (AWD) al een MIA aangevraagd en toegewezen gekregen. Kan ik voor de tweede bestelling (LR RWD) (AWD wordt in dat geval dan geannuleerd) wederom een MIA aanvragen?

Telefonisch geeft de RVO aan dat dit kan, ze zouden het per mail bevestigen, maar is helaas niet gebeurd. Daarom doe ik voor de zekerheid ook even een beroep op jullie ervaringen ;)
 
Last edited:
Volgens mij wel tijdgebonden, namelijk bij verkoop binnen 5 jaar. Na 5 jaar vervalt de terugbetaling MIA

Quote
U verkoopt of schenkt de bedrijfsmiddelen binnen 5 jaar na het begin van het kalenderjaar waarin u de investering deed.



En nogmaals mijn vraag via dit specifieke MIA draadje

Wellicht dat ik wissel van M3 versie (AWD naar LR RWD). Ik heb (als ZZP'er) voor de eerst bestelde M3 (AWD) al een MIA aangevraagd en toegewezen gekregen. Kan ik voor de tweede bestelling (LR RWD) (AWD wordt in dat geval dan geannuleerd) wederom een MIA aanvragen?

Telefonisch geeft de RVO aan dat dit kan, ze zouden het per mail bevestigen, maar is helaas niet gebeurd. Daarom doe ik voor de zekerheid ook even een beroep op jullie ervaringen ;)
Mia behoefd geen correctie als deze betrekking heeft op 5 kalenderjaren. Dus aanschaf oktober en verkoop in het 5e jaar maart mag zonder desinvestering op je Mia. Dus gebruik je het bedrijfsmiddel 4 jaar over 5 kalenderjaren is er geen nadeel.
 
Mia behoefd geen correctie als deze betrekking heeft op 5 kalenderjaren. Dus aanschaf oktober en verkoop in het 5e jaar maart mag zonder desinvestering op je Mia. Dus gebruik je het bedrijfsmiddel 4 jaar over 5 kalenderjaren is er geen nadeel.

Dus bij aanvraag MIA in aug 2019, vervalt de terugbetalingsverplichting MIA in januari 2024?
 
Het budget voor MIA 2019 lijkt mij inmiddels al uitgeput. Vorig jaar, voor de M3, was dat al zo. Toen is het niet benutte budget uit de Vamil aan de MIA toegevoegd. Dat zal met 30.000 exemplaren M3 niet toereikend zijn.
 
Dus dat ik t pas de 30e gedaan heb was een beetje laat?

Afwachten, maar 30.000 M3’s passen denk ik niet allemaal in het gereserveerde budget. Meestal wordt de uitputting van het budget door RVO pas later gemeld. Zie ook de ISDE (energiebesparing): het budget was eind november uitgeput, het persbericht waarin dit werd gemeld verscheen een maand later.