TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

mijn auto gromt als ik hem afsluit...

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ralf.s60, Dec 21, 2016.

1. ralf.s60

ralf.s60 Member

Het valt me op dat als ik mijn auto afsluit nar enkele seconde iets onder frunk begint te grommen...lijkt wel het sluit mechanisme van de frunk...of iets wat in lock stand gaat...klinkt op zich wel grappig, maar na een paar keer irriteert het wel....lijkt wel alsof hij honger heeft.....komt het bekend voor of zal ik een filmpje maken?

2. JurL

JurL Member

Dat zijn de louvres die sluiten aan de voorkant (linksonder) voor de koeling van de batterij..hoor je ook als je de auto aan de lader hangt of pre-heating start...vlgs mij niets bijzonders?

3. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

Maak vooral opname, ben heel benieuwd. Er zit niet toevallig een vergeten huisdier in de frunk? Rijd je wel genoeg? Tesla's willen graag rijden, dus als je veel kleine stukjes rijdt wordt deze chagrijnig.

• Funny x 2
  4. cambreVer!

cambreVer! Member

De mijne "gromt" ook en nogal luid.
    Wel bizar; mijn lexus rx400H "floot" toen ik hem afsloot.
    Wat zal het bij de volgende worden??:confused:

5. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

Spuwen?:eek:

• Funny x 1
  6. Iwan

Iwan Member

Als je goed oplet, zakt de auto iets door de luchtvering in een soort 'parkeer'stand. Dit geluid geeft de mijne altijd als hij wat inzakt, dus ik trok hier wel een verband tussen ;).

7. gelden

gelden Active Member

bij mij hoor je ook de luchtvering. Die corrigeert de hoogte nadat je bent uitgestapt (gewicht er uit).

8. Keezje

Keezje Active Member

Die van mij doet dan "tssss..." Ik dacht altijd dat dat was wanneer ik Tes mijn welgevormde achterwerk toekeer, maar er zijn er dus meer die commentaar krijgen.

9. ralf.s60

ralf.s60 Member

....ik heb niet de intelligente luchtvering, dus dat zal het niet zijn neem ik aan.

ik werd zojuist zowaar gebeld door Tesla Europe Service, dat zij vernomen hadden dat mijn auto gromt :eek: proactiviteit van een hoger niveau!!

ik heb twee filmpjes doorgestuurd gekregen, maar die kwamen niet direct overeen met mijn geluid....ik ga straks of morgen een filmpje maken want ze willen het graag even bekijken. als het niet goed was moet ik even langs het SC....ik mag ook naar Belgie (Aartselaar), omdat Tilburg ook niet echt naast de deur ligt. Ligt er in DUitslans niet een SC dichterbij, waar kan ik dat zien?

• Like x 2
  10. Billy

Billy Member

Er zit een SC in Dusseldorf.

11. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

Dat vind ik toch zo mooi om te horen. Welk bedrijf houdt nu fora in de gaten om problemen op te sporen en zo proactief klanten te benaderen. Echt waanzinnig, nee Ludicrous! Geweldig Tesla! Hartstikke mooi die passie voor je vak!

12. BartJ

BartJ Member

Heb ik ook steeds voor !
    Wil je filmpjes een doorsturen aub of hier posten ?

13. pjhartog

pjhartog Member

Mijn 2e (p85d) deed dat ook - ik heb hem snel weggedaan. De X van de buurman doet het ook, en die probeer ik nu te overtuigen hem aan mij over te doen. Onze honden worden er wel weer wild van...

Overigens nog altijd beter dan de Roadster - die piept regelmatig als een COPD patient. Maar goed, van de RS houden we echt dus die houden we wel...

• Like x 1
  14. Josi

Josi New Member

Mijn MS geeft een stevige bonk samen met een luid krakend geluid telkens ik hem aan de lader hang en afsluit, sinds vorige donderdag is hij weg voor reparatie nadat ik de boodschap "voorste motor uitgeschakeld" op het display kreeg.... dit na anderhalve maand en 5000km op de teller, staat nu in Utrecht, in België te druk voor de reparatie volgens de Tesla mensen in Wilrijk.

15. Reijer

Reijer Member

Klinkt bekend, dacht eigenlijk dat dit de nieuwe luchtfilter is. Een soort klep die wordt gesloten. Mijn P85 had hier geen last van.

16. Talpi

Talpi Member

Ik heb ook last van een krakend / grommend geluid bij openen en afsluiten. Ik kwam dit filmpje Op YouTube tegen met de oorzaak.

Morgen maar even bellen met SeC Adam om te horen of men al een oplossing heeft voor deze issue.

Groet Erik

• Informative x 3
  17. Ton S90D

Ton S90D Member

Yep heb ik ook.

Wil je hier de uitkomst van je belletje posten?

18. twall-e

twall-e Roaming

Ik heb inderdaad hetzelfde, ik twijfelde even, maar het filmpje geeft wel de doorslag :) Ben ook zeer benieuwd naar het antwoord van SeC alhoewel je nooit weet of ze niet morgen gewoon al bellen op basis van zo'n bericht. Ik verwacht dat ik (afhankelijk van wanneer de auto voor de instaplijsten naar Herbie gaat) deze week toch ook naar SeC moet omdat de rechterbuitenspiegel wat kuren heeft.

19. MickC

MickC Member

Zelfde hier, benieuwd naar de oplossing. Dacht altijd dat het de luchtvering was.

20. bpsmits

bpsmits Member

Petje af voor die mevrouw. Ik zie mezelf niet zomaar m'n auto demonteren

Share This Page