Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn eerste minder goede ervaring

This site may earn commission on affiliate links.

bartdv

Raven MSLRP-FSD & Classic S60
Net een rekening gekregen van 10.000 Eur. Ok er was wel wat stuk en terecht niet in waarborg en een Model S is overdreven duur in herstelling "Algemeen geweten". Maar, Tijdens de herstelling gaat plots uit het niets de mcu stuk nadat zij een firmware update uitvoeren.
Extra 1997 Eur . (Misschien Ok maar toch). => 12.000 Eur kost

Nadat ze de MCU vervangen hebben en de volledige firmware van de wagen hebben terug moeten uploaden werkt de microfoon van de carkit slecht ttz 3 op 10 gesprekken heeft geen Microfoon connectie. Uiteindelijk wagen terug binnen gebracht gezien er niet meer met de carkit viel te werken en ik deze nogal veel nodig heb.

Extra kosten:

Diagnose 55 Eur ex btw
Vastellen van de software Bug "letterlijk op factuur" 66 Eur. (zie omschrijving onder)
Totaal 135 Eur

Probleem niet opgelost. Wachten op firmware update.


"Microfoon werkt niet bij het telefoneren via Bluetooth. eerste keer werkt het niet, 2de keer wel. Wanneer de klant uitbelt en even de telefoon overschakelt naar luidspreker en meteen terug naar Car kit dan werkt het wel

Dit issue betreft een firmware bug. De oorzaak van dit euvel is niet gerelateerd aan een defect onderdeel, wel een fout in de firmware van de wagen. Het Engineering team is momenteel bezig met het zoeken van een oplossing, welke zal resulteren in een toekomstige firmware update."




Weet niet wat ik hiervan moet vinden !!!
 
Last edited:
  • Disagree
Reactions: pati07
haha idd een stoeprand geraakt. probleem met de ophanging. Ophanging vervangen voor en achter. Op eerste zicht viel schade mee maar bleek dus noodzakelijk om de ophanging rechts voor en achter en daardoor ook links te vervangen.

Maar extra 135 om een bug vast te stellen in hun software vind ik niet echt Ok
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Superendo
haha idd een stoeprand geraakt. probleem met de ophanging. Ophanging vervangen voor en achter. Op eerste zicht viel schade mee maar bleek dus noodzakelijk om de ophanging rechts voor en achter en daardoor ook links te vervangen.

Maar extra 135 om een bug vast te stellen in hun software vind ik niet echt Ok

Ja die extra 135 is wel zuur en flauw, zeker na wat je al hebt moeten uitgeven aan MCU. Je kunt vragen om coulance maar het is wel een algemeen principe bij service organisaties om diagnoses fors in rekening te brengen. Ook bij computers, cv-ketels en zelfs bij mensen. Ongeacht de uitkomst van de diagnose.

Maar voelt niet goed.
 
Ik zou heel veel moeite hebben om die laatste 135,- euro te betalen.
Als het een algemeen bekende bug was hadden ze dit direct over de telefoon (of aan de balie) kunnen vertellen zonder kosten in rekening te brengen.
Als het een ongekende bug is in de (nieuwe) Tesla software is het ook niet redelijk om de klant daarvoor te laten betalen lijkt mij.
 
Wat is het verschil tussen ‘diagnose’ en ‘vaststellen software bug’? Het lijkt er op dat je twee keer voor hetzelfde betaald hebt.

Was ook mijn vraag.

Nu een diagnose stelt vast dat het probleem dat je meld effectief een probleem is met de wagen en niet met de telefoon bvb in mijn geval iPhone.

De vaststelling van het exacte probleem is dan een software bug van Telsla

De rekening is dan in totaal 135 Eur en de oplossing is wachten op een update
 
Ik had onlangs iets soortgelijks met mijn Peugeot. Er zat een storing in en dat bleek achteraf in de software te zitten.
Hiervoor moest ik zowel de diagnose als de software update betalen. De diagnose kon ik mij in dat geval nog wel een beetje in vinden omdat ze toch eerst moeten gaan zoeken waar de fout zat. Het laden van de nieuwe software heb ik uiteindelijk niet betaald, aangezien dit naar mijn mening een probleem is van de fabrikant want die heeft namelijk een fout gemaakt en niet ik als berijder. Uit coulance hoefde ik de software update dus niet te betalen.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Dat met die carkit komt denk ik wel goed, je bent volgens mij niet de eerste.

Maar 10.000 Euro reparatie? Op het circuit geweest en in de grindbak beland of zo?
Vraagje,

Ken jij nog iemand die dit probleem heeft met de microfoon van de carkit ?
Heb iPhone 11 pro, en 3/10 van de gesprekken is er geen microfoon.
Ondanks de rekening van Tesla is er nog niets opgelost.

Zeer lastig probleem.
 
3FF2D7AE-B8DC-4F3A-8E14-E1D31BD78B0A.gif
 
  • Funny
Reactions: BobbyKings
Vraagje,

Ken jij nog iemand die dit probleem heeft met de microfoon van de carkit ?
Heb iPhone 11 pro, en 3/10 van de gesprekken is er geen microfoon.
Ondanks de rekening van Tesla is er nog niets opgelost.

Zeer lastig probleem.
Is een oud probleem dat afwisselend terugkomt of verdwijnt met een update. Was steeds met het eerste gesprek. Bij het tweede niet meer.
Ooit hielp het om het volume scrollwieltje eens op en neer te draaien. Ik weet niet of dat nu ook het geval is.
 
Is een oud probleem dat afwisselend terugkomt of verdwijnt met een update. Was steeds met het eerste gesprek. Bij het tweede niet meer.
Ooit hielp het om het volume scrollwieltje eens op en neer te draaien. Ik weet niet of dat nu ook het geval is.

Bedankt voor je antwoord phil. Dit oud probleem hed ik ook en idd als je aan het wieltje draaide lukte het . Hier mag je doen wat je wil niets helpt
 
  • Informative
Reactions: Phil V
Ik had onlangs iets soortgelijks met mijn Peugeot. Er zat een storing in en dat bleek achteraf in de software te zitten.
Hiervoor moest ik zowel de diagnose als de software update betalen. De diagnose kon ik mij in dat geval nog wel een beetje in vinden omdat ze toch eerst moeten gaan zoeken waar de fout zat. Het laden van de nieuwe software heb ik uiteindelijk niet betaald, aangezien dit naar mijn mening een probleem is van de fabrikant want die heeft namelijk een fout gemaakt en niet ik als berijder. Uit coulance hoefde ik de software update dus niet te betalen.

ik heb nog een rekening liggen van mijn eerdere Volvo V70.... tien jaar terug of zo..
€35 voor het downloaden en nog eens zo’n bedrag voor de installatie van de software... motormanagementsysteem geloof ik...
Kan er nu wel om lachten..