Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

mijn ervaringen: is mijn volgende auto weer een Tesla?

This site may earn commission on affiliate links.
Toen ik een paar jaar geleden dit forum begon te lezen was de algehele teneur dat Tesla het anders zou doen: anders qua techniek, ondersteunende infrastructuur en klantgerichtheid/service. Ik wachtte met smart op de levering van mijn S en in enkele opzichten ben ik niet teleurgesteld: Het bedieningsgemak van de auto is ongeëvenaard en ik vind het superchargernetwerk wat betreft dekking en gebruik absoluut geweldig.Natuurlijk kleven er wat nadelen aan de auto zoals de breedte en de beperkte opbergruimte maar die verminderen en plezier in het rijden niet. Ik dacht indertijd dat ik de Autopilot heel belangrijk vond maar in de praktijk gebruik ik het niet veel in tegenstelling tot de TACC.

Toch wringt het bij mij en dat heeft dan te maken met de service. (In combinatie misschien met een niet heel slimme keuze voor Mistergreen als leasemaatschappij). Ik moet zeggen dat bijna elk contact met Tesla of onprettig was of gewoon niet heeft geleid tot het gewenste resultaat. Dit loopt uiteen van technische vragen die in een zwart gat verdwijnen, niet-beschikbaarheid van vervangende auto zodat gepland onderhoud niet door kon gaan, ernstige en vervelende administratieve fouten bij de auto van mijn collega, niet-beschikbaarheid van onderdelen of van onderhoudsapparatuur, slechte telefonische bereikbaarheid en ga zo maar door. Nu heb ik op zich geen hoge dunk van de autobranche wanneer het gaat om klantgerichtheid maar ik had echt veel beter verwacht van Tesla.

Om antwoord te geven om mijn eigen vraag in de titel: Of het weer een Tesla wordt zal afhangen van wat de concurrentie op dat moment op de markt heeft. Ik zou de Tesla als auto best missen maar zal blij zijn als ik niks meer met het bedrijf te maken heb.
 
  • Like
Reactions: Drikus and MaSansky
Qua autoervaring ben ik het helemaal met je eens. Nooit weer iets anders dan een electrische auto. Of het weer een Tesla wordt? Dat antwoord is bij mij een duidelijke ja! Alleen al de voorsprong die zij hebben op de rest, is die vraag voor mij een no-brainer. De service ervaring hangt naar mijn inziens geheel af van de persoon waarmee je contact hebt bij het SeC. Kevin in Brussel levert fantastische service.
 
wat zijn specifiek je klachten omtrent mistergreen? ik lease er ook namelijk, ben wel benieuwd wat mij evt te wachten staat.

PS achteraf baal ik wel een beetje want bleek dat leaseplan goedkoper was en onbeperkt superchargen had - snap eigenlijk niet waarom mistergreen de preferred partner van tesla is..
 
Als je een EV gereden hebt wil je geen ICE meer.
Als je kijkt wat er nu op de markt is en ook de infrastructuur meeneemt dan is er maar één merk dat een fatsoenlijk pakket aanbied.
Zolang dat niet wijzigt zal het zeker weer een Tesla worden ondanks alle issues die ik gehad heb.
 
De auto is fantastisch, daar is iedereen het wel over eens. Maar gezien de onwaarheden die Tesla mij verkocht heeft tijdens het aanschafproces en gezien het totale gebrek aan service en de houding van Tesla ten opzichte van klanten die vaak een ton of meer voor een auto betalen, zal mijn volgende auto principieel geen Tesla worden.
Ik hoop dat andere merken dan een stuk verder zijn met EV's, want een EV bevalt me behoorlijk goed.
 
  • Like
Reactions: Drikus and Exiteer
De auto is fantastisch, daar is iedereen het wel over eens. Maar gezien de onwaarheden die Tesla mij verkocht heeft tijdens het aanschafproces en gezien het totale gebrek aan service en de houding van Tesla ten opzichte van klanten die vaak een ton of meer voor een auto betalen, zal mijn volgende auto principieel geen Tesla worden.
Ik hoop dat andere merken dan een stuk verder zijn met EV's, want een EV bevalt me behoorlijk goed.
Ik vind zo een stellingen altijd blufpoker, want wat je zegt is dat je lekker terug zelf gaat zitten sturen in een Audi en aan de slag gaat met apps om een snellader te vinden, omdat je je misbegrepen voelt door een Tesla figuur.

Laten we eerlijk zijn: de enige die je daarmee irriteert, is jezelf. Tegen dat je dan eindelijk die e-tron of Taycan hebt (ik kan me niet voorstellen dat je van een S naar een e-Niro gaat) is de service bij Tesla weer verbeterd, en zitten we aan V11 of V12 van de software. En dan zit je daar in je met koeienleder beklede Duitser zelf te sturen naar een Ionity lader, als je al niet in het buitenland moet uitwijken naar een enkele 50kW lader aan een Total tankstation.

Ik hoop graag dat de concurrentie echt kan gaan concurreren met Tesla, maar op basis van connectiviteit en apps, digitale mogelijkheden van de auto, rijbereik en laadmogelijkheden en ruimte hinkt de concurrentie dramatisch achter en dat raakt niet gecompenseerd met een lederen interieur voor mij. Ook qua service en betrouwbaarheid rankt Tesla hoger dan de BMW's en Audi die ik tevoren had dus ik voel er eigenlijk niks voor om naar die merken terug te gaan.
 
Ik vind zo een stellingen altijd blufpoker, want wat je zegt is dat je lekker terug zelf gaat zitten sturen in een Audi en aan de slag gaat met apps om een snellader te vinden, omdat je je misbegrepen voelt door een Tesla figuur.

Laten we eerlijk zijn: de enige die je daarmee irriteert, is jezelf. Tegen dat je dan eindelijk die e-tron of Taycan hebt (ik kan me niet voorstellen dat je van een S naar een e-Niro gaat) is de service bij Tesla weer verbeterd, en zitten we aan V11 of V12 van de software. En dan zit je daar in je met koeienleder beklede Duitser zelf te sturen naar een Ionity lader, als je al niet in het buitenland moet uitwijken naar een enkele 50kW lader aan een Total tankstation.

Ik hoop graag dat de concurrentie echt kan gaan concurreren met Tesla, maar op basis van connectiviteit en apps, digitale mogelijkheden van de auto, rijbereik en laadmogelijkheden en ruimte hinkt de concurrentie dramatisch achter en dat raakt niet gecompenseerd met een lederen interieur voor mij. Ook qua service en betrouwbaarheid rankt Tesla hoger dan de BMW's en Audi die ik tevoren had dus ik voel er eigenlijk niks voor om naar die merken terug te gaan.
Spot on wat mij betreft. Heb ook m'n portie Duitse "premium" (alle 3) wel gehad, en zowel door Mister Green als door Tesla uitstekend bijgestaan.
En nee ik ben absoluut niet merkvast; mocht er iets beters komen dan Tesla dan stap ik moeiteloos over. Maar nog nooit zoiets probleemloos en goeds mogen rijden als Tesla’s.

Dus....
 
Ik vind zo een stellingen altijd blufpoker, want wat je zegt is dat je lekker terug zelf gaat zitten sturen in een Audi en aan de slag gaat met apps om een snellader te vinden, omdat je je misbegrepen voelt door een Tesla figuur.

Laten we eerlijk zijn: de enige die je daarmee irriteert, is jezelf. Tegen dat je dan eindelijk die e-tron of Taycan hebt (ik kan me niet voorstellen dat je van een S naar een e-Niro gaat) is de service bij Tesla weer verbeterd, en zitten we aan V11 of V12 van de software. En dan zit je daar in je met koeienleder beklede Duitser zelf te sturen naar een Ionity lader, als je al niet in het buitenland moet uitwijken naar een enkele 50kW lader aan een Total tankstation.

Ik hoop graag dat de concurrentie echt kan gaan concurreren met Tesla, maar op basis van connectiviteit en apps, digitale mogelijkheden van de auto, rijbereik en laadmogelijkheden en ruimte hinkt de concurrentie dramatisch achter en dat raakt niet gecompenseerd met een lederen interieur voor mij. Ook qua service en betrouwbaarheid rankt Tesla hoger dan de BMW's en Audi die ik tevoren had dus ik voel er eigenlijk niks voor om naar die merken terug te gaan.

Misschien betekent blufpoker in België iets anders dan in Nederland, of je begrijpt écht niet wat mijn punt is. In tegenstelling tot de hier in ruime mate aanwezige "alles wat Tesla doet is goed en als je daar anders over denkt ben je stom" aanhangers, heb ik mijn auto niet gekocht OMDAT het een Tesla is. De proefrit deed veel goed (en zoals gezegd lijkt vrijwel iedereen het daarover eens te zijn), de getallen die ik kon narekenen (belasting, bijtelling, brandstof etc) waren gunstiger dan menig ander auto, maar mijn volgende auto wordt geen Tesla omdat ik het bedrijf Tesla zeer slecht vind. Dat jij dan denkt dat een andere auto nooit zo goed kan zijn als een Tesla vind ik prima. Blijf dat vooral vinden. Qua auto heb je nog gelijk ook. Maar mijn punt is een principieel punt, een bedrijf dat zo slecht voor zulke dik betalende klanten zorgt en wil zorgen, gaat mijn geld niet meer krijgen.
 
  • Like
  • Love
Reactions: MaSansky and pati07
En ik zeg net dat dat principieel punt enkel jezelf gaat irriteren. Ik noem het blufpoker want bij de volgende keer maak je weer dezelfde proefritten, ga je dezelfde dingen narekenen en dan vraag ik me af in je donkere studeerkamer of je voor jezelf echt voor een Audi gaat kiezen, als het al een elektrische is.

Ik ken via-via een ex-Tesla eigenaar die eens wat anders wou (e-tron) want de afwerking van Tesla is toch niet zoals een Duitser, en na circa 3 maanden terug aan de Model S ging.

Dus ja, blufpoker.

Mensen die een Jaguar I-Pace kopen omdat ze Tesla onbetrouwbaar vinden, da's nog gekker.
 
In de overwegingen van TS herken ik me wel. De Tesla is een prima vervoermiddel met een hele matige afwerking. Maar ook ik ben enthousiast over elektrisch rijden. Echter, als ik mag kiezen zou ik liever met een andere auto op wintersport gaan. En de service is om te huilen. Gewoon met iemand overleggen over problemen met de auto is niet mogelijk. En FSD doet natuurlijk nog niet een beetje wat het belooft.

Dus alle begrip voor TS.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: MaSansky
Elke voorsprong is tijdelijk.
Want de 'Tesla Killers' komen eraan. :)

Elon Musk gelooft in 'speed of innovation' (itt bijv. Warren Buffet, die altijd op zoek is naar bedrijven met een 'moat'). Hij gaat zeker niet op zijn lauweren rusten als de line-up compleet is (S3XY, Roadster, Semi, Pick up) en zal blijven innoveren om de concurrentie het nakijken te geven. Tot in lengte van jaren.
 
  • Love
  • Like
Reactions: Cely and Arthur80