Toen ik een paar jaar geleden dit forum begon te lezen was de algehele teneur dat Tesla het anders zou doen: anders qua techniek, ondersteunende infrastructuur en klantgerichtheid/service. Ik wachtte met smart op de levering van mijn S en in enkele opzichten ben ik niet teleurgesteld: Het bedieningsgemak van de auto is ongeëvenaard en ik vind het superchargernetwerk wat betreft dekking en gebruik absoluut geweldig.Natuurlijk kleven er wat nadelen aan de auto zoals de breedte en de beperkte opbergruimte maar die verminderen en plezier in het rijden niet. Ik dacht indertijd dat ik de Autopilot heel belangrijk vond maar in de praktijk gebruik ik het niet veel in tegenstelling tot de TACC.
Toch wringt het bij mij en dat heeft dan te maken met de service. (In combinatie misschien met een niet heel slimme keuze voor Mistergreen als leasemaatschappij). Ik moet zeggen dat bijna elk contact met Tesla of onprettig was of gewoon niet heeft geleid tot het gewenste resultaat. Dit loopt uiteen van technische vragen die in een zwart gat verdwijnen, niet-beschikbaarheid van vervangende auto zodat gepland onderhoud niet door kon gaan, ernstige en vervelende administratieve fouten bij de auto van mijn collega, niet-beschikbaarheid van onderdelen of van onderhoudsapparatuur, slechte telefonische bereikbaarheid en ga zo maar door. Nu heb ik op zich geen hoge dunk van de autobranche wanneer het gaat om klantgerichtheid maar ik had echt veel beter verwacht van Tesla.
Om antwoord te geven om mijn eigen vraag in de titel: Of het weer een Tesla wordt zal afhangen van wat de concurrentie op dat moment op de markt heeft. Ik zou de Tesla als auto best missen maar zal blij zijn als ik niks meer met het bedrijf te maken heb.
Toch wringt het bij mij en dat heeft dan te maken met de service. (In combinatie misschien met een niet heel slimme keuze voor Mistergreen als leasemaatschappij). Ik moet zeggen dat bijna elk contact met Tesla of onprettig was of gewoon niet heeft geleid tot het gewenste resultaat. Dit loopt uiteen van technische vragen die in een zwart gat verdwijnen, niet-beschikbaarheid van vervangende auto zodat gepland onderhoud niet door kon gaan, ernstige en vervelende administratieve fouten bij de auto van mijn collega, niet-beschikbaarheid van onderdelen of van onderhoudsapparatuur, slechte telefonische bereikbaarheid en ga zo maar door. Nu heb ik op zich geen hoge dunk van de autobranche wanneer het gaat om klantgerichtheid maar ik had echt veel beter verwacht van Tesla.
Om antwoord te geven om mijn eigen vraag in de titel: Of het weer een Tesla wordt zal afhangen van wat de concurrentie op dat moment op de markt heeft. Ik zou de Tesla als auto best missen maar zal blij zijn als ik niks meer met het bedrijf te maken heb.