Hi allemaal,
Zouden jullie met mij willen meedenken? Ik kan van een kennis, iemand die zeer zuinig is op haar auto en slechts 60.000 km heeft gereden, haar Model X (gekocht in september 2020) overnemen voor 65.000 euro.
Nu rij ik zelf een Model 3 RDW uit 2019. Deze heb ik zakelijk gekocht (eenmanszaak) en volgend jaar zomer verloopt de gunstige bijtelling.
In principe is mijn plan om een nieuwe Model 3/Y te kopen. Deze zou ik dan waarschijnlijk weer zakelijk aanschaffen.
Maar nu ik de kans krijg om voor ‘slechts’ 65.000 euro deze X te kopen, ga ik toch twijfelen.
Wat zouden jullie doen? En waarom?
De X heeft FSD en ik zou deze X dan privé aanschaffen (deze auto is al door particulier gekocht).
Het jammere is alleen dat de vorige generatie X op techniek achterloopt op mijn huidige M3 (verticaal scherm, geen telefoon als sleutel, adapter nodig voor v3-superchargers….). Maar ja, het is wel een X en een jaar later gekocht dan mijn Model 3…….
Zouden jullie met mij willen meedenken? Ik kan van een kennis, iemand die zeer zuinig is op haar auto en slechts 60.000 km heeft gereden, haar Model X (gekocht in september 2020) overnemen voor 65.000 euro.
Nu rij ik zelf een Model 3 RDW uit 2019. Deze heb ik zakelijk gekocht (eenmanszaak) en volgend jaar zomer verloopt de gunstige bijtelling.
In principe is mijn plan om een nieuwe Model 3/Y te kopen. Deze zou ik dan waarschijnlijk weer zakelijk aanschaffen.
Maar nu ik de kans krijg om voor ‘slechts’ 65.000 euro deze X te kopen, ga ik toch twijfelen.
Wat zouden jullie doen? En waarom?
De X heeft FSD en ik zou deze X dan privé aanschaffen (deze auto is al door particulier gekocht).
Het jammere is alleen dat de vorige generatie X op techniek achterloopt op mijn huidige M3 (verticaal scherm, geen telefoon als sleutel, adapter nodig voor v3-superchargers….). Maar ja, het is wel een X en een jaar later gekocht dan mijn Model 3…….