Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn SR+ geclassificeerd als Long Range RWD?

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi allemaal,

Volgende week is eindelijk mijn afleverings afspraak voor mijn 2022 SR+ - spannend! Vandaag gebeld met Tesla voor de kenteken om verzekering af te sluiten. Wat ik heb gemerkt is dat de premies absurd hoog waren voor een SR+. Ik heb heel snel een cross-check gedaan en blijkt dat de premies gebaseerd zijn op de Long Range!
De specificaties voor mijn M3 SR+ zijn:
Uitvoering: E6LR
Motorcode: 3D5

1645731520452.png


Als ik mijn kenteken invoer bij ANWB, krijg ik dit (ook bij andere verzekeringen):

1645731571904.png


Onderweg naar huis zag ik een relatief nieuw M3 SR+ dus dacht ik even de specificaties controleren op RDW. Zelfde E6LR uitvoering met 3D6 motor code. Op ANWB (bouwjaar 20-12-2021) staat hij keurig als Standard Range Plus:

1645731836192.png


Heeft de RDW mijn auto per ongeluk verkeerd geclassificeerd of bestaat de Standard Range Plus officieel niet meer in 2022?
 
Zoveel fout is er niet aangezien de cataloguswaarde wel gewoon klopt. Neem aan dat ze op die prijs de verzekering baseren. Met wat voor bedrag kwam de verzekeringsmaatschappij?

Bij Ditzo gaf ze een catalogus waarde van € 53.000,00 (klopt ook niet).

1645805118095.png


Vandaag weer Tesla gebeld en ze hebben bevestigd dat het daadwerkelijk als een standard range is ingevoerd. Dus de fout ligt hoogstwaarschijnlijk bij de verzekeraars.