Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn volgende auto: geen Tesla meer....

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
ik heb een M3 LR AWD met aero velgen. mijn verbruik ligt nu in de zomer rond de 17 kwh / 100 km. in de winter zal dat wel 20 zijn of iets meer. dus 500 km haal ik nooit.

Ik rij de periode voor de zomerbanden 175wh/km gemiddeld met mijn S75D en ik heb niet echt een lichte rechter voet, dus 170wh/km in een M3LR is best stevig. Wellicht een wat zware rechter voet?

Het probleem is denk ik dat het heel lastig is om aan te geven wat een normaal verbruik is.
Ik zie ze hier in de buurt met 80km/u achter een vrachtwagen hangen maar ook die bij ieder stoplicht vol vermogen er vandoor gaan.
Beiden is niet normaal maar het verbruik tussen de één en de ander scheelt wellicht een factor 2.
 
Ik rij de periode voor de zomerbanden 175wh/km gemiddeld met mijn S75D en ik heb niet echt een lichte rechter voet, dus 170wh/km in een M3LR is best stevig. Wellicht een wat zware rechter voet?

Het probleem is denk ik dat het heel lastig is om aan te geven wat een normaal verbruik is.
Ik zie ze hier in de buurt met 80km/u achter een vrachtwagen hangen maar ook die bij ieder stoplicht vol vermogen er vandoor gaan.
Beiden is niet normaal maar het verbruik tussen de één en de ander scheelt wellicht een factor 2.

95% van mijn kilometers zijn snelweg en hier in belgie mag je nog 120. als ik eens een rit doe zonder snelweg, dan kom ik wel rond de 15 kwh uit.
in elk geval geloof ik niet dat een model S 33% meer verbruikt dan een model 3. (20 kwh versus 15 kwh).
 
95% van mijn kilometers zijn snelweg en hier in belgie mag je nog 120. als ik eens een rit doe zonder snelweg, dan kom ik wel rond de 15 kwh uit.
in elk geval geloof ik niet dat een model S 33% meer verbruikt dan een model 3. (20 kwh versus 15 kwh).

Uit eigen ervaring (van S naar 3 gegaan) kan ik je vertellen dat dat wel ongeveer klopt(e).
 
  • Like
Reactions: RobsEV
95% van mijn kilometers zijn snelweg en hier in belgie mag je nog 120. als ik eens een rit doe zonder snelweg, dan kom ik wel rond de 15 kwh uit.
in elk geval geloof ik niet dat een model S 33% meer verbruikt dan een model 3. (20 kwh versus 15 kwh).

Autostrade kilometers aan 120-130 blijven killing..max 320-340 bruikbare kilometers. Je kan verder maar aangezien je wss nooit een SUC zal tegenkomen wanneer je op 5% staat...toch nooit op mijn routes.

Nu ongeveer 170-185 wh/km en in de winter gaat dat vlotjes boven de 21-22 wh/km

Ps: M3 LR awd
 
Autostrade kilometers aan 120-130 blijven killing..max 320-340 bruikbare kilometers. Je kan verder maar aangezien je wss nooit een SUC zal tegenkomen wanneer je op 5% staat...toch nooit op mijn routes.

Nu ongeveer 170-185 wh/km en in de winter gaat dat vlotjes boven de 21-22 wh/km

Ps: M3 LR awd

400 km op snelweg is op zich haalbaar, maar idd tussen 2 SUC stops is het max 250-300 km. Het viel mij op zich wel heel erg mee hoor in de praktijk op een lange trip, in frankrijk toch veel 130 km/h gereden en rond de 17-18 kwh gebleven, meestal van 80 tot 20% gereden, we hadden nog ruim marge om lager te gaan (tot 70% laden maar ja als je iets gaat eten dan eindig je toch weer op 80-90%).

PS zie dat je ook een 330e hebt, hoe bevalt die in vergelijking met de M3 LR AWD?
 
ik heb een M3 LR AWD met aero velgen. mijn verbruik ligt nu in de zomer rond de 17 kwh / 100 km. in de winter zal dat wel 20 zijn of iets meer. dus 500 km haal ik nooit.
Ik heb een Tesla Model S en heb nu een verbruik van ca 170 Wh/km en in de winter 205 Wh/km. ( 193 Wh/km gemiddeld over alle kilometers). Daarmee zit ik onder het gemiddelde. Je rechtervoet bepaald nog steeds veel van het gebruik.
 
Ik heb een Tesla Model S en heb nu een verbruik van ca 170 Wh/km en in de winter 205 Wh/km. ( 193 Wh/km gemiddeld over alle kilometers). Daarmee zit ik onder het gemiddelde. Je rechtervoet bepaald nog steeds veel van het gebruik.

Hoe vaak rijd je 120-130 km/u , dat zal wel het grote verschil maken. een keer flink accelereren maakt niet zo'n verschil.
nu goed, volgens spritmonitor verbruikt de M3 AWD een 18,3 kwh, en de S75 +/- 20 kwh, zo veel scheelt het dus niet bij gelijkaardige rijstijl.
 
  • Like
Reactions: JanG007
PS zie dat je ook een 330e hebt, hoe bevalt die in vergelijking met de M3 LR AWD?
Wel, voor de Tesla reed ik zelf met een 418d gran coupe dus telkens als ik kon, nam ik de 330e van m'n vrouw :rolleyes:. Nu ik de tesla heb (sinds november) heb ik er niet meer in gereden. Het blijft een goede auto natuurlijk maar persoonlijk vind ik de tesla beter in zowat alle opzichten. (Op de sportzetels na dan misschien)

Let wel, het is niet de allerlaatste versie.

Ik had de keuze uit een nieuw model 320i automaat of een Tesla LR. Ik heb de 320i meegekregen voor een weekendje (met alle opties en opsmuk natuurlijk +/-70K (be)) en ik moet zeggen dat nieuwe model was ook wel zeer aangenaam dus die nieuwste 330e zal ook wel een sprong voorwaarts zijn.

In ieder geval, aangezien het een salariswagen is, heb ik de kans gegrepen en nog geen seconde spijt gehad. Uiteraard, ik nam hiermee geen persoonlijk risico dus...maar tot hiertoe geen issues enkel schrik voor het vele DC laden waartoe ik verplicht ben. Hoe dat dit gaat uitdraaien qua degradatie en throttling...afwachten.
 
Hoe vaak rijd je 120-130 km/u , dat zal wel het grote verschil maken. een keer flink accelereren maakt niet zo'n verschil.
nu goed, volgens spritmonitor verbruikt de M3 AWD een 18,3 kwh, en de S75 +/- 20 kwh, zo veel scheelt het dus niet bij gelijkaardige rijstijl.
Ik rij overal de maximale snelheid + 2 km. We leven in Nederland, dus meestal 102 km/u op de snelwegen :).
OP vakantie veelal door Duitsland en dan is het wat duurder als 120 a 130 rij..
 
Grappig, in Mogendorf heb je recht zicht op het tankstation en daar stond toch wel een kleine file wachtenden :)

Een ice stopt waarschijnlijk na 800km voor een tankbeurt. Als iemand dan klaagt over wachten, is degene zeker niet klaar voor een tesla.

Als je overigens de eerste afslag na mogendorf neemt voor een tankstation in een dorp, zal het rustig zijn. Alleen bij sucs zie ik buitenlandse kentekens, bij de tankstations naast suc ulm etc staan alleen locals. Geen rijen.
 
Knap. Ik heb een lichte rechtervoet en zit gemiddeld 10 hoger. Wel vaak korte stukjes, dat vreet. Off topic trouwens.
Korte stukjes scheelt echt enorm veel. Ik heb een lange periode korte stukjes (<10km enkele reis) afgelegd. Mijn verbruik lag echt vrij hoog.
Een aantal weken geleden heb ik voor het eerst sinds corona weer wat langere trips gemaakt (150+ km) maar wel met de huidige maximum snelheid. Ik kwam daarbij zelfs royaal onder deze 170Wh/km uit (heenweg zelfs onder de 150). En dat voor een P85 (non-d)
 
Korte stukjes scheelt echt enorm veel. Ik heb een lange periode korte stukjes (<10km enkele reis) afgelegd. Mijn verbruik lag echt vrij hoog.
Een aantal weken geleden heb ik voor het eerst sinds corona weer wat langere trips gemaakt (150+ km) maar wel met de huidige maximum snelheid. Ik kwam daarbij zelfs royaal onder deze 170Wh/km uit (heenweg zelfs onder de 150). En dat voor een P85 (non-d)
Ja. Maar dit zijn natuurlijke buitengewone omstandigheden. Als we die altijd hadden zouden we veel minder klagen. Of een grotere accu, dat scheelt ook:p
 
Ah, het verhaal is niet fijn dus dan maar een slotje? Hmmm, ik had toch gehoopt dat er niet zo eenzijdig gekeken zou worden. Daarnaast is het wel erg kortzichtig om verbruik (de laatste posts voordat de oproep kwam) maar niet mee te nemen in de beschouwingen. ;)
 
Ah, het verhaal is niet fijn dus dan maar een slotje? Hmmm, ik had toch gehoopt dat er niet zo eenzijdig gekeken zou worden. Daarnaast is het wel erg kortzichtig om verbruik (de laatste posts voordat de oproep kwam) maar niet mee te nemen in de beschouwingen. ;)

Mensen die klagen over het verbruik van een Tesla moet helemaal geen andere EV kopen want dan komen ze helemaal bedrogen uit.
 
Status
Not open for further replies.