Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn volgende auto: geen Tesla meer....

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Laat ik 1 ding voorop stellen: mijn Model S uit 2015 is absoluut de beste auto die ik ooit heb gehad. Het concept is goed, de laad infrastructuur is veruit de beste, de rij ervaring is ongeevenaard. Maar: mijn volgende auto wordt een ander merk.

De reden? De Service Centers. Ik heb talloze horrorverhalen gehoord van mensen die een auto kochten en daar hele slechte ervaringen bij het SEC opgedaan mee hadden. Ik was mee met een een vriend van me die zijn Model 3 op ging halen en zag dat er een hele diepe kras in de bumper zat (zo diep dat die uiteindelijk vervangen moest worden). De reactie van het SEC? "Ach mijnheer, toen ik mijn eigen M3 kreeg zaten er krassen in de deuren, maar de auto rijdt goed dus wat geeft dat nou?".

Ik stond er naast toen deze man dat zei en voelde het schaamrood op mijn kaken komen. Ik heb immers jaren lang hoog opgegeven over het service niveau van Tesla. En nu dit.

Dit verhaal staat niet op zichzelf. Overal hoor en lees je vergelijkbare verhalen. En nu was ik dus aan de beurt.

Het plastic beschermkapje om de laadpennen in de laadpoort is was afgebroken. Waarschijnlijk is iemand tegen mijn stekker aangelopen of heeft iemand er aan getrokken. Hoe dan ook, die wilde ik laten vervangen of vast laten zetten. Het was een mooie breuk dus dat moest wel kunnen.

Ik heb een afspraak gemaakt met het SEC Amsterdam. Ik had wel aangegeven een offerte te willen krijgen. Die heb ik dus nooit gehad. Toen ik me meldde in Amsterdam vertelden ze me dat deze kleine reparatie EUR 985 zou gaan kosten. Slik.... Maar ja, wat moet je? Ik kon heel goed doorrijden maar ik wilde niet dat ik met een gemankeerde auto zou zitten. En ik stond er tenslotte al. Dus laat maar doen.

6 uur later was het klaar (ze hadden gelijk wat recall-reparaties gedaan) en inderdaad: ik kon bijna 1000 euro betalen. En wel ter plekke, want een factuur sturen zodat je die kunt betalen doen ze niet meer.

Het was ondertussen ontzettend slecht weer geworden en ik reed het parkeerterrein af. En toen zag ik het: links onder in mijn scherm een ster in mijn ruit. Een ster met een diameter van ongeveer 15 cm. Ik ben omgekeerd en teruggegaan om het te melden.

En toen kwam het.

"Tja, mijnheer," was de reactie,"dat kan overal wel gebeurd zijn. Ook toen u het terrein afreed. Daar kunnen we geen verantwoording voor nemen. Helaas. We hebben regels."

Wat ik ook zei of deed: Tesla weigert om verantwoording te nemen. Ik was het terrein afgereden dus het was niet hun schuld.

Nu ben ik goed verzekerd. Ik kan de ruit laten vervangen bij mij in de buurt, op loopafstand van kantoor en dat kost me niets. Dus daar gaat het me niet om. Het gaat me om de houding van Tesla. De arrogantie en het gebrek aan service. Het gevoel dat ik bang ben geworden voor de volgende problemen. Ik weet van de problemen met het flash-geheugen op de MCU en ik vrees dat ik dat ook ga meemaken. En wat gaat dat dan betekenen?

De auto is fantastisch. Ik zou hem in maart gaan inruilen voor andere Model S. Maar dat gaat dus niet gebeuren. Ik wil weer gewaardeerd worden als klant en niet bang te zijn voor de SEC.

Het waren 5 mooie jaren, maar aan alles komt een eind.
 
Ander SeC proberen? Ik heb in Zaventem geen issues. Niet dat je daar naar toe moet vanuit Alkmaar ;), maar om nou deze beslissing van een 'slechte SeC', zoals Devils son schrijft, af te laten hangen, is er een beetje over.
Zaventem.. Mmm.. beetje ver ;)

Maar het is niet alleen A'dam. Ik hoor van meerderen over andere locaties dezelfde verhalen. En dat verwacht ik niet van een premium merk. Ik hoef echt niet op de rode loper binnengehaald te worden maar dit is natuurlijk wel heel erg bot....
 
Ik wil je ervaring zeker niet bagatelliseren, ik zou ook pissed off zijn als mij dat zou overkomen. Maar van de term 'premium merk' krijg ik jeuk. Ik heb een zeer slechte ervaring bij Mercedes en BMW gehad, wat dus 'premium' merken zouden moeten zijn. Door hun ongeïnteresseerde en arrogante houding hebben zij mij linea recta naar Lexus gedreven. Dat is voor mij het enige merk wat zijn 'premium gevoel' wel heeft waargemaakt met hun red carpet treatment. Maar premium merken.... ik zou daar ook niet zomaar vanuit gaan dat je goed behandeld wordt.

Zaventem.. Mmm.. beetje ver ;)

Maar het is niet alleen A'dam. Ik hoor van meerderen over andere locaties dezelfde verhalen. En dat verwacht ik niet van een premium merk. Ik hoef echt niet op de rode loper binnengehaald te worden maar dit is natuurlijk wel heel erg bot....
 
Zaventem.. Mmm.. beetje ver ;)

Maar het is niet alleen A'dam. Ik hoor van meerderen over andere locaties dezelfde verhalen. En dat verwacht ik niet van een premium merk. Ik hoef echt niet op de rode loper binnengehaald te worden maar dit is natuurlijk wel heel erg bot....
A'dam is inderdaad van fantastisch in het begin afgegleden tot ver onder de maat. Dat is helaas niet tot Tesla beperkt. Mijn laatste bezoek aan Audi Schilder in Alkmaar is veroorzaakt door de botheid om mij twee keer het verwisselen van een radiator te laten betalen. Die radiator moest inderdaad vervangen worden. Maar die radiator moest er sowieso af en weer er op om de distributie te kunnen vervangen. Er stond 2 x 180 euro op de offerte en dat bleef zo. Ik heb toen gezworen nooit meer een Audi te kopen en al helemaal niet bij Schilder.
Ik snap dan ook voor 100% jouw gevoel.

Mijn zoon is met zijn X uitstekend onderdak bij SeC Den Haag. Een probleem met een niet sluitend raam werd in no-time opgelost. Auto werd thuis opgehaald, gerepareerd en weer thuis afgeleverd.

Ook ik heb me geërgerd aan de starre houding van SeC A'dam. Ik ontdekte na een bezoek aan SeC diverse kleine schades aan mijn velgen. Ik was op dit soort gedoe voorbereid. Ik had op de parkeerplaats van Tesla voorafgaand aan de service mijn velgen zeer goed gefotografeerd. Bewust bij Tesla zelf zodat ik met GPS/tijd tag kon bewijzen dat mijn velgen 100% schadevrij waren. Na de werkzaamheden heb ik de auto geïnspecteerd en, nog in de afleverzone, ontdekte ik de schades. Dat leverde wel discussie op maar daar kon Tesla A'dam niet meer onderuit.
Een kleine lakschade die ik bij mijn eerste S pas thuis ontdekte, werd niet geaccepteerd.

De vraag is wat nu Dennis. De nieuwe S is gemiddeld een probleemloze auto met een groot bereik.
Ik zou de boosheid wat tijd geven. Tijd heelt alle wonden.
 
Laat ik 1 ding voorop stellen: mijn Model S uit 2015 is absoluut de beste auto die ik ooit heb gehad. Het concept is goed, de laad infrastructuur is veruit de beste, de rij ervaring is ongeevenaard. Maar: mijn volgende auto wordt een ander merk.

De reden? De Service Centers. Ik heb talloze horrorverhalen gehoord van mensen die een auto kochten en daar hele slechte ervaringen bij het SEC opgedaan mee hadden. Ik was mee met een een vriend van me die zijn Model 3 op ging halen en zag dat er een hele diepe kras in de bumper zat (zo diep dat die uiteindelijk vervangen moest worden). De reactie van het SEC? "Ach mijnheer, toen ik mijn eigen M3 kreeg zaten er krassen in de deuren, maar de auto rijdt goed dus wat geeft dat nou?".

Ik stond er naast toen deze man dat zei en voelde het schaamrood op mijn kaken komen. Ik heb immers jaren lang hoog opgegeven over het service niveau van Tesla. En nu dit.

Dit verhaal staat niet op zichzelf. Overal hoor en lees je vergelijkbare verhalen. En nu was ik dus aan de beurt.

Het plastic beschermkapje om de laadpennen in de laadpoort is was afgebroken. Waarschijnlijk is iemand tegen mijn stekker aangelopen of heeft iemand er aan getrokken. Hoe dan ook, die wilde ik laten vervangen of vast laten zetten. Het was een mooie breuk dus dat moest wel kunnen.

Ik heb een afspraak gemaakt met het SEC Amsterdam. Ik had wel aangegeven een offerte te willen krijgen. Die heb ik dus nooit gehad. Toen ik me meldde in Amsterdam vertelden ze me dat deze kleine reparatie EUR 985 zou gaan kosten. Slik.... Maar ja, wat moet je? Ik kon heel goed doorrijden maar ik wilde niet dat ik met een gemankeerde auto zou zitten. En ik stond er tenslotte al. Dus laat maar doen.

6 uur later was het klaar (ze hadden gelijk wat recall-reparaties gedaan) en inderdaad: ik kon bijna 1000 euro betalen. En wel ter plekke, want een factuur sturen zodat je die kunt betalen doen ze niet meer.

Het was ondertussen ontzettend slecht weer geworden en ik reed het parkeerterrein af. En toen zag ik het: links onder in mijn scherm een ster in mijn ruit. Een ster met een diameter van ongeveer 15 cm. Ik ben omgekeerd en teruggegaan om het te melden.

En toen kwam het.

"Tja, mijnheer," was de reactie,"dat kan overal wel gebeurd zijn. Ook toen u het terrein afreed. Daar kunnen we geen verantwoording voor nemen. Helaas. We hebben regels."

Wat ik ook zei of deed: Tesla weigert om verantwoording te nemen. Ik was het terrein afgereden dus het was niet hun schuld.

Nu ben ik goed verzekerd. Ik kan de ruit laten vervangen bij mij in de buurt, op loopafstand van kantoor en dat kost me niets. Dus daar gaat het me niet om. Het gaat me om de houding van Tesla. De arrogantie en het gebrek aan service. Het gevoel dat ik bang ben geworden voor de volgende problemen. Ik weet van de problemen met het flash-geheugen op de MCU en ik vrees dat ik dat ook ga meemaken. En wat gaat dat dan betekenen?

De auto is fantastisch. Ik zou hem in maart gaan inruilen voor andere Model S. Maar dat gaat dus niet gebeuren. Ik wil weer gewaardeerd worden als klant en niet bang te zijn voor de SEC.

Het waren 5 mooie jaren, maar aan alles komt een eind.
 
Ik denk dat wij in België idd beter af zijn dan in Nederland, tot hiertoe.
Nu, met de reactie van die beste man had ik ook geen genoegen genomen, zeker niet als je de wagen komt afhalen. Ik heb bij het afhalen alles geïnspecteerd en een fotootje genomen van een slecht geplaatste Chrome lijst. Deze is een maand later door de ranger vervangen als “afleverschade”.

Ik ga er ook vanuit dat je het daarbij niet moet laten want die beste man gaat wss niet over de beslissing.

ik begrijp je langs de andere kant wel want wanneer je tegen echte zware problemen/geschillen aanloopt, zoals batterij enz, dan vrees ik ook dat het tegen de bierkaai vechten is. Er zijn meerdere verhalen waar invoerder en garagist coulance toepassen waarbij het bij een partij zoals Tesla erg moeilijk kan worden.

De service was voor mij ook de grootste twijfel om een Tesla aan te kopen (leasen) maar tot hiertoe kan ik er echt weinig op aanmerken enkel dat de communicatie soms wat gebrekkig loopt. Een maand wachten zonder bericht omdat achteraf bleek dat het stuk moest besteld worden. Ik dacht onterecht dat ze me vergeten waren..
 
Zaventem.. Mmm.. beetje ver ;)

Maar het is niet alleen A'dam. Ik hoor van meerderen over andere locaties dezelfde verhalen. En dat verwacht ik niet van een premium merk. Ik hoef echt niet op de rode loper binnengehaald te worden maar dit is natuurlijk wel heel erg bot....
Het is een stukkie rijden, maar de SeC in Duiven kan ik je erg aanraden.
In het begin (2017/2018), kort na de aflevering voor wat aflevergebreken en eerste onderhoudsbeurt bij SeC Amsterdam geweest (die lag toen op de dagelijkse route). Merkte dat het rap minder werd qua klantvriendelijkheid. Duiven lag later op de route, een voorbeeld van hoe een SeC zou moeten zijn. Aardige lui, monteurs die meedenken.

Maar misschien zijn ze in de Randstad SeC’s niet zo stressbestendig :rolleyes:
 
Een collega van mij heeft ook besloten om z’n tesla geen vervolg meer te geven. Na meerdere problemen, was de druppel dat er iets kapot was enkele dagen voor z’n vakantie.

moest hij gewoon een afspraak maken via de app en 6 weken wachten.

Anyway, ik snap dat mensen voor een volgende auto niet meer voor een tesla kiezen.
 
De fiscale voordelen hier doen ons een beetje de das om hier denk ik.. Vele mensen mogen een Tesla rijden van de baas, tegen alleen de kosten van de bijtelling. De SEC's hebben een houding van 'wat maakt die kras nou uit, je mag toch al lang blij zijn dat je zo'n mooie auto mag rijden waar je zelf bijna niks aan hoeft bij te dragen'
 
In Noorwegen is de wachttijd voor een afspraak bij de SeC van gemiddeld 4 maanden naar 2 weken gereduceerd. Er wordt aan gewerkt.
Bij mijn panne in Engeland heb ik indertijd ook opgezocht wat ik er nog voor kon krijgen. Maar op de vraag ‘what’s next’ had ik geen antwoord meer. Ik ben ondertussen alweer 25000 fantastische km verder.
 
De fiscale voordelen hier doen ons een beetje de das om hier denk ik.. Vele mensen mogen een Tesla rijden van de baas, tegen alleen de kosten van de bijtelling. De SEC's hebben een houding van 'wat maakt die kras nou uit, je mag toch al lang blij zijn dat je zo'n mooie auto mag rijden waar je zelf bijna niks aan hoeft bij te dragen'

rare houding. Als baas betaalt, dan heb je over ons niets te zeuren en neem je maar genoegen met een extra kras. Neem ook aan dat dat onzin is.
 
Ik woon op Texel en mijn kantoor is in Barendrecht, altijd bij de SeC in Rotterdam geweest. Toen ik een reparatie wilde plannen vertelde ik met een beetje terughoudenheid. Dat ik op Texel woon en of de auto wel in de gestelde termijn terug wilde anders moest ik nogal van ver de loaner omruilen. Met enige twijfel werd er gekeken of groningen een optie was. Maar 1 ding was voor SeC Rotterdam zeker ze wilde mij niet naar Amsterdam sturen. letterlijk "daar gaat u niet vrolijk van worden"

Uiteindelijk netjes binnen twee dagen gerepareerd in Rotterdam. Dus voor mij ik blijf lekker voor de service in Rotterdam.
 
Ik woon op Texel en mijn kantoor is in Barendrecht, altijd bij de SeC in Rotterdam geweest. Toen ik een reparatie wilde plannen vertelde ik met een beetje terughoudenheid. Dat ik op Texel woon en of de auto wel in de gestelde termijn terug wilde anders moest ik nogal van ver de loaner omruilen. Met enige twijfel werd er gekeken of groningen een optie was. Maar 1 ding was voor SeC Rotterdam zeker ze wilde mij niet naar Amsterdam sturen. letterlijk "daar gaat u niet vrolijk van worden"

Uiteindelijk netjes binnen twee dagen gerepareerd in Rotterdam. Dus voor mij ik blijf lekker voor de service in Rotterdam.

Ook vanuit Zeeland alleen maar prima ervaringen met Tesla SeC Rotterdam, als het al nodig was... Kapotte achteruitrijcamera meteen binnen garantie vervangen, wat pushpins in de wielkasten zijn erbij geprikt en Tesla Ranger kwam hier ter plekke langs ( vond ik eigelijk niet nodig en Ranger bleek ook niet... ) irm reset Model 3 Tpms na winterbanden erop door andere partij hier om de hoek ( Tesla factuur € 0,- ).

PS... oh ja nu herinner ik mij ineens weer de Nissan-houding naar Europeese klanten re #Rapidgate bij de Leaf-40kWh, vanaf 2e maal snelladen verdubbeling laadtijd. Hoorde ineens bij de specs.o_O
 
Status
Not open for further replies.