Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn volgende auto: geen Tesla meer....

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
We mijden de Amsterdam SEC ook, maar de hele club in Amsterdam (sales, finance, etc .....) daar zitten me toch een paar (&^%#@# tussen (overigens ook erg behulpzame), maar ook al bij andere merken meegemaakt (muv Lexus).

Ze groeien gewoon erg hard en daar hebben we last van (is overigens niet goed te praten). De mobiele service is overigens wel goed.

Vooralsnog nog niet genoeg issues om te wisselen, we hebben weer gereserveerd.
 
  • Like
Reactions: Adm
Jammer, vroeger kon je nog eens een berichtje sturen aan Elon en kreeg je vaak nog antwoord ook. Als nu een heleboel mensen gaan klagen, over met name Tesla Amsterdam, misschien gaat ze snel veranderen. Als ik de ervaringen uit Noorwegen lees dan kan het snel verbeteren
 
Ongetwijfeld zullen personeelsleden van Tesla hier meelezen en deze ervaringen mogelijk meenemen in hun interne verbeterprocessen. er hoeft er maar één slechte medewerker tussen te zitten die het voor de rest kan verzieken.
ik ben zelf al een aantal keer in A’dam geweest en werd telkens vriendelijk geholpen.
 
In Noorwegen is de wachttijd voor een afspraak bij de SeC van gemiddeld 4 maanden naar 2 weken gereduceerd.

Als je de verkoopcijfers ziet, misschien al te laat. Het merk is in Noorwegen zwaar beschadigd. Je kan het zo aan de verkoopcijfers zien de laatste jaren. Ze geraken er de X en de S aan de straatstenen niet meer kwijt. Als je zelfs in december, met voorsprong de beste Tesla maand, amper de I-Pace kan verslaan met de X en 4x minder S'en verkoopt dan weet je dat het foute boel is.
 
Ook mijn model s zal in mei 5 jaar zijn. Ik moet dus in 2020 een ander voertuig kopen. Dan kan je wel zeggen nooit mee Tesla maar wat is het alternatief? Mogelijk een Taycan maar die zijn wel erg duur. Voor de prijs van een performance s met wat toeters en bellen koop je geen Taycan. Bovendien is er geen garantie dat de service bij Porsch beter is.
 
Als je de verkoopcijfers ziet, misschien al te laat. Het merk is in Noorwegen zwaar beschadigd. Je kan het zo aan de verkoopcijfers zien de laatste jaren. Ze geraken er de X en de S aan de straatstenen niet meer kwijt. Als je zelfs in december, met voorsprong de beste Tesla maand, amper de I-Pace kan verslaan met de X en 4x minder S'en verkoopt dan weet je dat het foute boel is.
Ik denk dat je de boel zwaar overdrijft. Tesla heeft, ook in Noorwegen, in 2019 vooral grote aantallen model 3 verkocht.
Norway-5-Top-Selling-Automobiles-2019-Tesla-Model-3-Number-1.png
 
Je kan onmogelijk serieus beweren dat de verkoopcijfers van de Model 3 in Noorwegen bemoedigend zijn. Het eerste kwartaal was uiteraard goed : nieuw model werd na 3 jaar eindelijk geintroduceerd. Maar daarna was het ieder kwartaal minder en minder.
 
Ook mijn model s zal in mei 5 jaar zijn. Ik moet dus in 2020 een ander voertuig kopen. Dan kan je wel zeggen nooit mee Tesla maar wat is het alternatief? Mogelijk een Taycan maar die zijn wel erg duur. Voor de prijs van een performance s met wat toeters en bellen koop je geen Taycan. Bovendien is er geen garantie dat de service bij Porsch beter is.

@Maarten kan dat haarfijn uitleggen hoe goed die service bij Porsche wel niet is.
 
Helaas herkenbaar, Dennis. Had de auto vorig jaar bijna verkocht na slechte ervaringen met het servicecenter (waarbij gewoon glashard in mijn gezicht werd gelogen). Het is dat de afschrijving mij tegenviel anders was ik zeker weer terug naar Volvo voor mijn daily drive.
Ondertussen is de emotie wel wat gezakt en kan ik weer genieten van het rijden in de auto. We zullen het zien wat de toekomst brengt.
 
  • Like
Reactions: Wim S.
Helaas herkenbaar, Dennis. Had de auto vorig jaar bijna verkocht na slechte ervaringen met het servicecenter (waarbij gewoon glashard in mijn gezicht werd gelogen). Het is dat de afschrijving mij tegenviel anders was ik zeker weer terug naar Volvo voor mijn daily drive.
Ondertussen is de emotie wel wat gezakt en kan ik weer genieten van het rijden in de auto. We zullen het zien wat de toekomst brengt.

Het liegen en de klant op laten draaien voor een door de SEC veroorzaakt defect zit mij ook nog steeds dwars. En daar overheen het verminderen van de laadcapaciteit voelt gewoon niet goed.
 
Je kan onmogelijk serieus beweren dat de verkoopcijfers van de Model 3 in Noorwegen bemoedigend zijn. Het eerste kwartaal was uiteraard goed : nieuw model werd na 3 jaar eindelijk geintroduceerd. Maar daarna was het ieder kwartaal minder en minder.
Je kunt het beoordelen hoe je wil, maar Tesla verkoopt meer en meer auto's. En ook in Nederland, net als in Noorwegen, zijn er in 2019 maar enkele honderden S en X verkocht tegen meer dan 30.000 stuks Model 3.
Tesla verbetert zijn service, zeker in Noorwegen. Dat zal zeker ook hier gaan gebeuren.
De focus heeft de afgelopen jaren gelegen op omzet en winst maken. Nu dit is gelukt snapt ook Musk wel dat als je dit wil voortzetten de service moet verbeteren.
Ik ken nu meerdere eigenaren met Model 3 auto's. Daar zijn, op heel kleine probleempjes na, geen serieuze problemen mee.
Het gras bij de buren is altijd groener. Wel wapen ik me tegen unfaire behandeling door Tesla. Ik ben daar zover in gegaan dat ik mijn velgen tot in detail heb gefotografeerd voor de auto in service ging. Ook heb ik op mijn wisselbladen een gele tape aangebracht om te zien of te vervangen waren. Ze stonden wel als vervangen op de factuur, maar de gele tape zat nog op de wisserbladen. Ik heb zelfs het vochtigheidspercentage van mijn remolie laten controleren. Dat bleek nihil en heeft Tesla dus vervangen.
Ik geef graag toe dat dit allemaal niet nodig moet zijn. Is later door Tesla wel correct afgehandeld maar niet zonder een flinke dosis assertiviteit mijnerzijds.
Gelukkig heb ik een verder volkomen probleemloze Model S die ik dan ook deze week privé heb overgenomen van mijn BV. Mijn volgende auto zal zeker weer een Tesla worden, een Model Y.
Misschien wil dat oude mannetje waar ik de Tesla van kocht hem dan wel weer terugkopen voor zijn bedrijf :D
 
Je kunt het beoordelen hoe je wil, maar Tesla verkoopt meer en meer auto's. En ook in Nederland, net als in Noorwegen, zijn er in 2019 maar enkele honderden S en X verkocht tegen meer dan 30.000 stuks Model 3.
Tesla verbetert zijn service, zeker in Noorwegen. Dat zal zeker ook hier gaan gebeuren.
De focus heeft de afgelopen jaren gelegen op omzet en winst maken. Nu dit is gelukt snapt ook Musk wel dat als je dit wil voortzetten de service moet verbeteren.
Ik ken nu meerdere eigenaren met Model 3 auto's. Daar zijn, op heel kleine probleempjes na, geen serieuze problemen mee.
Het gras bij de buren is altijd groener. Wel wapen ik me tegen unfaire behandeling door Tesla. Ik ben daar zover in gegaan dat ik mijn velgen tot in detail heb gefotografeerd voor de auto in service ging. Ook heb ik op mijn wisselbladen een gele tape aangebracht om te zien of te vervangen waren. Ze stonden wel als vervangen op de factuur, maar de gele tape zat nog op de wisserbladen. Ik heb zelfs het vochtigheidspercentage van mijn remolie laten controleren. Dat bleek nihil en heeft Tesla dus vervangen.
Ik geef graag toe dat dit allemaal niet nodig moet zijn. Is later door Tesla wel correct afgehandeld maar niet zonder een flinke dosis assertiviteit mijnerzijds.
Gelukkig heb ik een verder volkomen probleemloze Model S die ik dan ook deze week privé heb overgenomen van mijn BV. Mijn volgende auto zal zeker weer een Tesla worden, een Model Y.
Misschien wil dat oude mannetje waar ik de Tesla van kocht hem dan wel weer terugkopen voor zijn bedrijf :D
Kijk even welke aantallen andere merken verkopen van €100k. En bekijk dit in het perspectief van een klein merk als Tesla. De M3 is een te goede concurrent van de MS en de MX.
 
Status
Not open for further replies.