Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn volgende auto: geen Tesla meer....

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Vervelend om de ervaringen in dit draadje te lezen.
Als al eerder genoemd, ben ik ook zeer tevreden met de service in SeC Duiven. Ook de service in Eindhoven heb ik als goed en snel ervaren. Wel had ik daar een meningsverschil over de kosten maar ook die hebben ze prima opgelost. Al met al nog ruim tevreden met de service van Tesla.

Wat betreft onderhoud aan de remmen (schoonmaken) ben ik nog aan het twijfelen over zelf doen of laten doen. Ik vermoed dat de SeC wel een aardig prijskaartje vraagt. Ik zou het ook in een andere garage kunnen laten doen, alleen welke?

Ja, 140,-- excl. BTW...
De reden die ze opgeven is dat door het weinig gebruiken ze vast kunnen gaan zitten en daardoor preventief onderhouden moeten worden.
 
Ja, 140,-- excl. BTW...
De reden die ze opgeven is dat door het weinig gebruiken ze vast kunnen gaan zitten en daardoor preventief onderhouden moeten worden.
Mogelijk heeft het ook te maken waar de auto geparkeerd staat. Mijn S staat onder een heel diepe aan drie zijden dichte carport met de opening op het oosten. Daaronder is alles mooi droog.
Bij het wisselen van de wielen kun je makkelijk de asjes van de remzuigers een beetje smering geven. Veel meer kan ook het SeC niet doen.
Ik zal het bij de komende wissel naar de zomerbanden eens bekijken.
 
stond op tmc laatst een filmpje van tesla bjorn die de remmen van zijn model 3 liet doen bij een externe partij. Kon toch wel wat smering gebruiken, ook de brakepads even bijwerken om zo de schijven niet te beschadigen. Zal inderdaad sterk van je situatie afhangen, ik woon in de polder, moet veel half in de berm rijden ivm tegenliggers komt dus heel veel vuil bij mijn remmen.
 
Schoonmaken van remmen? Ik rij nu al tientallen jaren met auto's met schijfremmen en heb nog nooit mijn remmen laten schoonmaken.
Ik heb met mijn eerdere snelle Audi's wel problemen gehad met vastzittende remmen door te weinig gebruik.
Met Tesla, ik rij er nu 7 jaar mee, nog nooit een probleem met remmen gehad.
En wil je zelf wat doen? Ik zou met perslucht de omgeving van de remklauwen schoonblazen en wat smering op de asjes van de remcilinders doen. Kun je echt zelf.
Als de zomerbanden erop gaan, zal ik dat zeker doen. Je ziet ook op youtube (
) dat je de rem uit elkaar haalt , schoonmaakt en weer in elkaar zet. Die stap twijfel ik over. Niet dat die moeilijk is, wel bewerkelijk.
 
Als de zomerbanden erop gaan, zal ik dat zeker doen. Je ziet ook op youtube (
) dat je de rem uit elkaar haalt , schoonmaakt en weer in elkaar zet. Die stap twijfel ik over. Niet dat die moeilijk is, wel bewerkelijk.

Van de zomer rondom gedaan, remklauwen eraf gehaald omdat ik ze er niet tussenuit kreeg zo vastgerot zaten ze. Dit moet vrij kunnen bewegen (250dkm gelopen, remmen waren al eens vervangen bij de vorige eigenaar) Ik ga dit om het jaar herhalen denk ik en dan de interval bijstellen. (Feit is wel als het gangbaar is is het ook veel minder werk)
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Was bij mij voor 4 wielen.
Ik vond het ook wel meevallen. Zeker gezien het Tesla uurtarief....

Een uurtje werk dus ;)

Voor de DHZ'ers -> spuitbus remmen reiniger, speciaal vet (zie filmpje) en voorzichtig met vet op blokken/schijven!
En voorzichtig met opkrikken (juiste gereedschap) en voor de zekerheid iets onder de ophanging zetten (voor geval er iets mis gaat met de krik / ter voorkoming van beknelling)

Dit onderhoud kan overigens ook prima bij de lokale garage.
Uurtarief is bij ons in het dorp 50% lager dan bij Tesla :rolleyes:
 
Een uurtje werk dus ;)

Voor de DHZ'ers -> spuitbus remmen reiniger, speciaal vet (zie filmpje) en voorzichtig met vet op blokken/schijven!
En voorzichtig met opkrikken (juiste gereedschap) en voor de zekerheid iets onder de ophanging zetten (voor geval er iets mis gaat met de krik / ter voorkoming van beknelling)

Dit onderhoud kan overigens ook prima bij de lokale garage.
Uurtarief is bij ons in het dorp 50% lager dan bij Tesla :rolleyes:

Er zijn mensen die hebben en lopende inruilgarantie.
Deze heeft als voorwaarde dat Tesla het werk gedaan moet hebben.
 
Er zijn mensen die hebben en lopende inruilgarantie.
Deze heeft als voorwaarde dat Tesla het werk gedaan moet hebben.
Tesla eist geen service ivm garantie.
upload_2020-2-27_16-22-49.png
upload_2020-2-27_16-22-49.jpeg

Tesla Rotterdam geeft aan dat service ook niet verplicht is voor de restwaardegarantie.
upload_2020-2-27_16-25-0.png
upload_2020-2-27_16-25-0.jpeg

Advies om de remmen wel elke 20K of 12 maanden onderhoud te geven.
 
Wij wonen toch niet in een koud klimaat?
Ik ga er mee op wintersport! Dus ik gebruik hem heel kort in een koud klimaat. Zaterdag week ik hem in en spuit ik alles weer onder hoge druk schoon. Daarna spoel ik hem met zuiver water af en dan zijn ook de remklauwen weer voor 99% ontzout. Jammer dat er bij de wasbox geen mogelijkheid is om hem op de brug te zetten.
 
INRUILGARANTIE!!!!

Dus een gegarandeerde inruilprijs wanneer na een x aantal jaar een nieuwe koopt.
Hiervoor geldt wel dat de service moet zijn uitgevoerd door Tesla.
Ik ken van Tesla alleen een restwaardegarantie bij financial lease. Inruilgarantie heb ik nooit van gehoord. Zou ook niemand willen want je bent dan verplicht weer een auto van dat betreffende merk te kopen.
 
Zie ook de manual van de M3 pagina 76 (versie 2020.4)
Remdroogfunctie
Model 3 is uitgerust met een remdroogfunctie, die automatisch helpt de remrespons onder koude en natte weersomstandigheden te handhaven. Als dergelijke omstandigheden worden gedetecteerd, oefent de remdroogfunctie een niet-waarneembare remkracht uit om water te verwijderen van het oppervlak van de remschijven. Dit zorgt ervoor dat de remmen zelfs onder slechte weersomstandigheden goed reageren
.
 
Status
Not open for further replies.