Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn volgende auto: geen Tesla meer....

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Zelfs als het service niveau bijtrekt denk ik dat Tesla voor een hoop klanten niet aantrekkelijk is. Een heleboel vrienden van mij overwegen elektrisch te gaan rijden maar kopen zeker geen Tesla. Het verkoop- en servicemodel past gewoon niet bij de meeste mensen. Alleen lease rijders zullen ze blijven kopen zolang het een voordeel geeft. Er is straks markt genoeg voor meer EV’s en ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan.
Een vriend van me heeft zijn M3 LR AWD van september 2019 omgeruild voor een Etron 50 vanwege de gebrekkige service...
 
Dit raakt inderdaad aan de kern. Ik heb de converter buiten Tesla kunnen laten repareren. Zolang het dat lukt is er een markt en zal de prijs voor een reparatie in de perken blijven. Voor Tesla-rijders die weten wat ze kunnen doen, tenminste.
Maar bijvoorbeeld de verlaging van de laadsnelheid van oudere modellen? Je bent totaal aan het bedrijf overgeleverd en de geschiedenis toont dat het zich niet schaamt voor misbruik.
Het bedrijf moet veranderen en laten zien dat het redelijk met dit en andere onderwerpen omgaat.

Ik heb een Tesla die geraakt is door de beperking van de laadsnelheid. Toch vind ik dat nauwelijks een bezwaar. Ik heb de auto zelfs vorige week privé gekocht van mijn bedrijf. Bij rustig rijden kom ik gewoon 400 km ver en dat betekent dat ik vrijwel nooit onderweg hoef te laden. Die enkele keer dat ik wel onderweg moet laden heb ik tijd om wat rustiger te lunchen.
Tesla doet dit natuurlijk om gevaarlijke situaties te voorkomen en vanzelfsprekend ook om garantieclaims te vermijden. Dat zij daar niet open over zijn wordt ingegeven door mogelijke juridische gevolgen. Als Tesla opening van zaken zou geven zal dit tot gevolg kunnen hebben dat Tesla het verwijt krijgt een ondeugdelijk product te hebben geleverd. De gevolgen zouden zeer bezwaarlijk zijn voor Tesla. 100.000 of meer accupakketten vervangen is natuurlijk geen optie.
 
Die enkele keer dat ik wel onderweg moet laden heb ik tijd om wat rustiger te lunchen.
Tesla doet dit natuurlijk om gevaarlijke situaties te voorkomen en vanzelfsprekend ook om garantieclaims te vermijden. Dat zij daar niet open over zijn wordt ingegeven door mogelijke juridische gevolgen. Als Tesla opening van zaken zou geven zal dit tot gevolg kunnen hebben dat Tesla het verwijt krijgt een ondeugdelijk product te hebben geleverd. De gevolgen zouden zeer bezwaarlijk zijn voor Tesla. 100.000 of meer accupakketten vervangen is natuurlijk geen optie.
Tsja, je moet ook geen contract tekenen dat je niet kan nakomen. Wat Tesla doet is gewoon niet acceptabel.
De specificaties van een product dat je verkocht hebt achteraf downgraden is gewoon niet acceptabel.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Hoewel ik vrij tevreden ben van mijn M3 zie ik mezelf ook geen Tesla meer kopen.
Van de service heb ik geen klagen maar de bouwkwaliteit is toch een stuk minder dan wat ik in mijn andere auto's gewoon ben.
Ik heb nu 10.000 km en mijn zetel piept en kraakt al wanneer ik hem verstel, het stuur wordt al glad ondanks gebruik van goede producten, de wang van de bestuurdersstoel begint al kraken te vertonen en ik kan nog wel even doorgaan.
Bij mijn Audi's en BMW's had ik dit na 100k km's nog niet.
De bouwkwaliteit en gebruikte materialen zijn simpelweg ondermaats.
Elektrisch: ja
Tesla: er zal toch veel moeten veranderen
Desondanks blijf ik het een fantastische wagen vinden en hebben ze nog steeds een voorsprong op de rest.
 
Hoewel ik vrij tevreden ben van mijn M3 zie ik mezelf ook geen Tesla meer kopen.
Van de service heb ik geen klagen maar de bouwkwaliteit is toch een stuk minder dan wat ik in mijn andere auto's gewoon ben.
Ik heb nu 10.000 km en mijn zetel piept en kraakt al wanneer ik hem verstel, het stuur wordt al glad ondanks gebruik van goede producten, de wang van de bestuurdersstoel begint al kraken te vertonen en ik kan nog wel even doorgaan.
Bij mijn Audi's en BMW's had ik dit na 100k km's nog niet.
De bouwkwaliteit en gebruikte materialen zijn simpelweg ondermaats.
Elektrisch: ja
Tesla: er zal toch veel moeten veranderen
Desondanks blijf ik het een fantastische wagen vinden en hebben ze nog steeds een voorsprong op de rest.
In dat licht is een Audi Etron zo gek nog niet.
 
Tesla heeft nooit gegarandeerde laadsnelheden afgegeven.

Er is altijd de indruk gewekt dat je snel zou kunnen reizen maar daar is geen sprake meer van. Om ontopic te blijven.. zonder opgaaf van redenen zulke grote wijzigingen aanbrengen is een hele goede reden om van een merk af te stappen.

Ik heb hiervoor alleen maar met Toyota ooit een groot probleem gehad. Andere auto’s en garage nooit problemen mee gehad.
 
Tesla heeft nooit gegarandeerde laadsnelheden afgegeven.
Beste Wim,

Tesla heeft, toen ik mijn eerste tesla kocht in 2013, wel degelijk een voorstelling van zaken gegeven over het laden aan een supercharger die nu niet meer wordt nagekomen. Ik doel op de afbeeldingen waarin werd aangegeven dat je in 40 minuten van leeg naar 80% vol kon laden.

Dat is geen “gegarandeerde” laadsnelheid, maar iets hoeft niet “gegarandeerd” te zijn om er van op aan te kunnen dat het product een belangrijke eigenschap die het bij aankoop had, ook zal behouden. Zeker indien het niet gaat om een eigenschap die door slijtage minder wordt, maar door actief ingrijpen van Tesla zelf.

Tesla heeft bijvoorbeeld ook de maximumsnelheid niet gegarandeerd. Als deze door Tesla zou worden verlaagd naar 130 km/u onder het mom dat daardoor de batterij langer mee gaat, zou dat ook niet worden geaccepteerd. En ook in rechte niet stand houden.
 
Ik rijd zelf sinds november 2013 Tesla en ik moet helaas zeggen dat ik ook sterk twijfel aan een volgende Tesla. Mijn echtgenote en ik rijden nu beiden een Tesla, zij een model X p100d performance en ik een model 3 performance.

Het serviceniveau vind ik inmiddels echt om te janken. In september kocht ik de 3. Dit was een demo met 10.000 op de teller uit januari 2019 die te koop werd aangeboden bij de inventaris modellen. Dus niet bij de occasions.

Na aflevering bleek dat dit een van de pers auto’s is geweest. De auto werd op maandagavond 30 september op een donker parkeerterrein in Tilburg afgeleverd. Daar zag ik met moeite dat de auto de nodige schades had aan lak en een velg. Uiteraard gemeld aan de aanwezige student (!) werknemer. Deze had geen idee wat hij moest doen. Na aandringen heeft hij gebeld, het zou goed komen als ik een afspraak bij het service center zou inplannen.

Onderweg naar huis bleek dat de auto bij hogere snelheden (> 150 km/h) ook een kleine onbalans heeft. De volgende ochtend heb ik een afspraak ingepland en deze zaken daarin benoemd.

6 weken later kon ik terecht in Amsterdam. Daar heeft de auto toen een week gestaan, maar er is enkel een velg rechtsvoor vervangen (deze had stoeprand schade) en de overige velgen zijn gebalanceerd en uitgelijnd (het stuur stond ook scheef bij aflevering). Bij de andere velgen hebben zij toen geconstateerd dat sprake was van deuken in de velgen, maar dit niet aangepakt. Ook de lakschade was niet verholpen omdat ik de keycard niet had afgegeven (even bellen om die alsnog te brengen was kennelijk te moeilijk). Ik moest maar een nieuwe afspraak maken.

Inmiddels had ik gezien dat de banden rechts nieuwer waren dan die aan de linkerkant. Links zaten de banden die waarschijnlijk af fabriek waren (dot code uit medio 2018), terwijl de banden rechts uit april 2019 waren. Deze zijn er dus later op gezet. Waarom zou je de banden aan een kant vervangen? Waarschijnlijk omdat je hard over een stoep of een ander obstakel bent gereden. Dat zou ook de scheefstand van het stuur bij aflevering verklaren.

Drie weken geleden was het zo ver, weer met de auto naar sec Amsterdam. Deze keer zijn de lakschades wel verholpen. De onbalans echter niet: de velgen zijn opnieuw gebalanceerd, wat echter niets oplost. Tesla heeft opnieuw geconstateerd dat de niet vervangen velgen beschadigd zijn. Maar nu komt het: dit zou ik zelf hebben veroorzaakt! Lang verhaal kort, ik kreeg een rekening gepresenteerd voor het balanceren, wat niets heeft opgelost, en de oorzaak van het trillen - beschadigde velgen - lost Tesla niet op.

Ik heb uiteraard uitgelegd dat de onbalans er bij aflevering in zat, dat ik dit direct gemeld heb en dat er sterke aanwijzingen zijn dat de schade is ontstaan bij het gebruik als persauto. De Engels sprekende jongen aan de balie kon daar niets mee (“Tesla policy”) en er was kennelijk ook niemand aanwezig om dit naar te escaleren. Ik moest naar een mailtje sturen...

Oh ja, ik moest wel direct afrekenen.

Ik had nog gehoopt dat Tesla zelf met mij contact zou opnemen, maar nee. Zelfs niet na het invullen van de tevredenheidsenquête.

Buitengewoon teleurstellend.
 
Ik rijd zelf sinds november 2013 Tesla en ik moet helaas zeggen dat ik ook sterk twijfel aan een volgende Tesla. Mijn echtgenote en ik rijden nu beiden een Tesla, zij een model X p100d performance en ik een model 3 performance.

Het serviceniveau vind ik inmiddels echt om te janken. In september kocht ik de 3. Dit was een demo met 10.000 op de teller uit januari 2019 die te koop werd aangeboden bij de inventaris modellen. Dus niet bij de occasions.

Na aflevering bleek dat dit een van de pers auto’s is geweest. De auto werd op maandagavond 30 september op een donker parkeerterrein in Tilburg afgeleverd. Daar zag ik met moeite dat de auto de nodige schades had aan lak en een velg. Uiteraard gemeld aan de aanwezige student (!) werknemer. Deze had geen idee wat hij moest doen. Na aandringen heeft hij gebeld, het zou goed komen als ik een afspraak bij het service center zou inplannen.

Onderweg naar huis bleek dat de auto bij hogere snelheden (> 150 km/h) ook een kleine onbalans heeft. De volgende ochtend heb ik een afspraak ingepland en deze zaken daarin benoemd.

6 weken later kon ik terecht in Amsterdam. Daar heeft de auto toen een week gestaan, maar er is enkel een velg rechtsvoor vervangen (deze had stoeprand schade) en de overige velgen zijn gebalanceerd en uitgelijnd (het stuur stond ook scheef bij aflevering). Bij de andere velgen hebben zij toen geconstateerd dat sprake was van deuken in de velgen, maar dit niet aangepakt. Ook de lakschade was niet verholpen omdat ik de keycard niet had afgegeven (even bellen om die alsnog te brengen was kennelijk te moeilijk). Ik moest maar een nieuwe afspraak maken.

Inmiddels had ik gezien dat de banden rechts nieuwer waren dan die aan de linkerkant. Links zaten de banden die waarschijnlijk af fabriek waren (dot code uit medio 2018), terwijl de banden rechts uit april 2019 waren. Deze zijn er dus later op gezet. Waarom zou je de banden aan een kant vervangen? Waarschijnlijk omdat je hard over een stoep of een ander obstakel bent gereden. Dat zou ook de scheefstand van het stuur bij aflevering verklaren.

Drie weken geleden was het zo ver, weer met de auto naar sec Amsterdam. Deze keer zijn de lakschades wel verholpen. De onbalans echter niet: de velgen zijn opnieuw gebalanceerd, wat echter niets oplost. Tesla heeft opnieuw geconstateerd dat de niet vervangen velgen beschadigd zijn. Maar nu komt het: dit zou ik zelf hebben veroorzaakt! Lang verhaal kort, ik kreeg een rekening gepresenteerd voor het balanceren, wat niets heeft opgelost, en de oorzaak van het trillen - beschadigde velgen - lost Tesla niet op.

Ik heb uiteraard uitgelegd dat de onbalans er bij aflevering in zat, dat ik dit direct gemeld heb en dat er sterke aanwijzingen zijn dat de schade is ontstaan bij het gebruik als persauto. De Engels sprekende jongen aan de balie kon daar niets mee (“Tesla policy”) en er was kennelijk ook niemand aanwezig om dit naar te escaleren. Ik moest naar een mailtje sturen...

Oh ja, ik moest wel direct afrekenen.

Ik had nog gehoopt dat Tesla zelf met mij contact zou opnemen, maar nee. Zelfs niet na het invullen van de tevredenheidsenquête.

Buitengewoon teleurstellend.


Als je je klanten weg wilt duwen naar de concurrent moet je zulke dingen doen. Dit lijken meer de praktijken van de plaatselijke beunhaas dan een service centre van een gerenommeerd auto fabrikant. Beangstigend en teleurstellend.
 
Tsja, je moet ook geen contract tekenen dat je niet kan nakomen. Wat Tesla doet is gewoon niet acceptabel.
De specificaties van een product dat je verkocht hebt achteraf downgraden is gewoon niet acceptabel.
Alle sloemel auto’s zijn gedowngraded. Maar in de EU zijn ze niet teruggekocht. In de VS heeft de rechter uitgesproken dat ze tegen redelijke waarde teruggekocht werden van de eigenaar.
 
Alle sloemel auto’s zijn gedowngraded. Maar in de EU zijn ze niet teruggekocht. In de VS heeft de rechter uitgesproken dat ze tegen redelijke waarde teruggekocht werden van de eigenaar.
Tsja. Daar zijn we weer. De andere merken doen het ook. Een argument dat kant noch wal raakt.
Dat probleem beperkt zich tot VW. En ik denk dat je met zo'n aangepaste VW nog steeds even snel in het Zuiden van Frankrijk staat. Wat Tesla hier doet reduceert de bruikbaarheid van de wagen.
 
Tsja. Daar zijn we weer. De andere merken doen het ook. Een argument dat kant noch wal raakt.
Dat probleem beperkt zich tot VW. En ik denk dat je met zo'n aangepaste VW nog steeds even snel in het Zuiden van Frankrijk staat. Wat Tesla hier doet reduceert de bruikbaarheid van de wagen.
Het is toch gewoon de realiteit! 100 jaar brandstofmotoren en steeds meer problemen. Denk maar niet dat er nu in één keer iemand gaat zijn met DE PERFECTE EV!
 
Het is toch gewoon de realiteit! 100 jaar brandstofmotoren en steeds meer problemen. Denk maar niet dat er nu in één keer iemand gaat zijn met DE PERFECTE EV!

Maar wacht even, voor een wagen die altijd maar beter zou worden, ziet het er eerder naar uit dat de kans bestaat dat een gelijke lange rit, jaar na jaar enkel maar langer en langer zal duren (trager laden, degradatie batterij,...) dat stemt soms gewoon een beetje tot nadenken.

Ik ben dus heel benieuwd hoe een etron, Taycan of VW het zal afgaan na verloop van tijd.

Vorige ICEs behielden hun specificaties nagenoeg tot bij verkoop, nu is het dus koffiedik kijken en dat maakt mij een beetje "onrustig"
 
Status
Not open for further replies.