Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn volgende auto: geen Tesla meer....

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Dat ligt natuurlijk ook wel genuanceerder. Bij een ICE-mobiel ontsnappen er ook wel wat paarden uit de manege als de jaren verstrijken. Dat wordt ook niet gecommuniceerd.

Ja, vroeger zeker maar met correct onderhoud is dat met moderne motoren zo goed als niet meer het geval, zeker niet na 3 jaar. Al was het maar omdat meeste modellen dichtgedraaid worden via de ECU en veeeel meer aankunnen. (Ervaringsdeskundige)

Mijn model 3 met 100% SOC geeft nog 487km aan na 3,5 maand das 3% degradatie niet dat ik hier van wakker lig aangezien dat voor mij toch een utopische waarde blijft. Wat ik bijvoorbeeld niet weet is of de power output ook is veranderd of ik moest ScanMyTesla aankopen.
 
Wat ik zelf ondervind met mijn 2e MS uit 2014 is ongeveer hetzelfde als bij VW, maar dan dat er sjoemelaccu's zijn in de eerste MS'en geplaatst.

Afgelopen week een BMW 5 serie naar de RDW gebracht om te importeren, maar de 5 serie veel mij toch tegen.
Lichte stuurspeling, gelijk met mijn MS, veel afrollawaai, gelijk de MS, zwaberend door de langzame bochten, luxe interieur, vermoeiend motorgeluid.

Of ik toch weer een Tesla zou kopen, ik weet het niet.
Het over the air ingrijpen op de laadsnelheid & accucapaciteit, zonder dat van te voren aan te geven, vind ik onbehoorlijk.
Ik wil niet als snotjongen worden behandeld als eigenaar van een product door een leverancier.

Eigenlijk zouden wij als Tesla rijders professioneel een auto moeten kopen, zoals je ook in je bedrijf bij een leverancier doet.
Een lijst samenstellen met voorwaarden, op te vragen certificaten, kwartaalcijfers & een lijst door de leverancier in te vullen met de investeren welke hij in de toekomst gaat doen.
Deze ingevuld & ondertekend bij de klant voor de aflevering te sturen.

Maar dat doen wij niet, wij zijn blind, verdwaasd, bedwelmd v.w. het verkrijgen van een nieuwe glimmende auto..

Brandstof werd al eeuwen gebruikt om te verwarmen, ook een ICE kan je co2 neutraal hout laten rijden.:)
 
Vermoeiend topic.
Kijk bij de fora van alle andere merken en je ziet dezelfde reacties

Sommige mensen worden teleurgesteld. Bij Tesla, bij BMW, bij Mercedes, bij Renault, en bij elk merk.

Trek je conclusie zelf. Het piepje in de stoel bij de ene, de vering bij de andere, het niet nakomen van verbruikswaarden.....Alle merken hebben het.
Ik ben weggegaan bij Opel, om bij BMW vrijwel dezelfde ellende te krijgen.
Pech? Misschien.
 
  • Like
Reactions: JRY.
Oja over de moderne motoren, de moderne motoren geven na 40K km's meer vermogen dan bij de aflevering, v.w. de nieuwe legeringen die heden ten dagen in de motoren worden gebruikt.
De componenten, zoals kettingen,enz worden uit dealers oogpunt van inferieure qualiteit gemaakt.

Zoals wij allen weten, de accu kan sneller capaciteit verliezen door te hoog laad amperage.
Als je de accu met een heel laag amperage laad heb nauwelijks degradatie over lange tijd ( plus 200K km's) & minder dan 2 %.volgens Holger Laudeley.
 
  • Like
Reactions: SnowLeopard
Beste Wim,

Tesla heeft, toen ik mijn eerste tesla kocht in 2013, wel degelijk een voorstelling van zaken gegeven over het laden aan een supercharger die nu niet meer wordt nagekomen. Ik doel op de afbeeldingen waarin werd aangegeven dat je in 40 minuten van leeg naar 80% vol kon laden.

Dat is geen “gegarandeerde” laadsnelheid, maar iets hoeft niet “gegarandeerd” te zijn om er van op aan te kunnen dat het product een belangrijke eigenschap die het bij aankoop had, ook zal behouden. Zeker indien het niet gaat om een eigenschap die door slijtage minder wordt, maar door actief ingrijpen van Tesla zelf.

Tesla heeft bijvoorbeeld ook de maximumsnelheid niet gegarandeerd. Als deze door Tesla zou worden verlaagd naar 130 km/u onder het mom dat daardoor de batterij langer mee gaat, zou dat ook niet worden geaccepteerd. En ook in rechte niet stand houden.
Uiteraard ken ik de staatjes waarin dit door Tesla werd getoond. Allemaal gekenschetst bij nieuwe auto's en optimale omstandigheden.Tesla zal zeggen dat bij niet-optimale condities accu's, onder meer door veroudering minder snel zullen kunnen laden.
Ik zie nog niet dat Tesla hiervoor wordt veroordeeld.
En zou dat zo zijn, dan zal er bij een door de rechter toegewezen vervanging altijd een afschrijving in rekening worden gebracht.
Auto's die bijv. 5 jaar oud zijn zullen een afschrijving hebben van 50 tot 70%. Dan zul je als eigenaar op een accu van 30.000 euro nog altijd 50 tot 70% zelf moeten betalen als je een nieuwe accu krijgt. Ik denk dat weinig eigenaren zo'n bedrag voor een oudere auto zouden willen neertellen.
 
Oja over de moderne motoren, de moderne motoren geven na 40K km's meer vermogen dan bij de aflevering, v.w. de nieuwe legeringen die heden ten dagen in de motoren worden gebruikt.
De componenten, zoals kettingen,enz worden uit dealers oogpunt van inferieure qualiteit gemaakt.

Zoals wij allen weten, de accu kan sneller capaciteit verliezen door te hoog laad amperage.
Als je de accu met een heel laag amperage laad heb nauwelijks degradatie over lange tijd ( plus 200K km's) & minder dan 2 %.volgens Holger Laudeley.
Vergeet niet dat veel mensen vaker met hetzelfde voertuig EGR en roetfilterproblemen ondervinden. Dan heb je één keer per jaar helemaal geen vermogen meer. Motor in noodloop en alleen door alles te demonteren of te vervangen weer rijdbaar te maken. En dat is dan ook heel “normaal”.
 
k heb nu 10.000 km en mijn zetel piept en kraakt al wanneer ik hem verstel, het stuur wordt al glad ondanks gebruik van goede producten, de wang van de bestuurdersstoel begint al kraken te vertonen en ik kan nog wel even doorgaan.
Bij mijn Audi's en BMW's had ik dit na 100k km's nog niet.
De bouwkwaliteit en gebruikte materialen zijn simpelweg ondermaats.
Werkelijk?
Ik heb inmiddels ruim 13 duizend km gereden met mijn M3P en deze is nog in nieuwstaat. Heb alleen een soort kraakje in de hoedenplank op slecht wegdek(oh ja en een nog te repareren scheur in mijn achterruit na het aanzetten van de verwarming). Mijn M140i had ook wat krassen op de pianolak afwerking en de stoelen waren aan de achterzijde niet meer krasvrij vanwege het harde plastic(dat de tesla overigens ook heeft, maar nóg geen krassen). Verder had ik in mijn linker portier een hinderlijk gekraak bij rijden over slecht wegdek wat de dealer er ook niet uit kreeg.
Ik was erg blij met mijn M140i, maar of deze nu zoveel beter in elkaar zat kan ik nog niet zeggen.
Wel krijgen de gevestigde premium automerken het beter voor elkaar om het gevoel van kwaliteit op te wekken. Matte lichtmetalen roosters met strak opgedrukte letters van een hifi-merk voor de speakers, ogen superieur als je dat vergelijkt met de kwa kleuren wegvallende roosters in de Tesla.(als een stone-island trui zonder pad) Maar zet je de muziek aan dan word ik toch blijer dan ik in mijn BMW werd
Ik loop natuurlijk nu het risico te worden weggezet als fanboy met dit vergelijk, dat is dan maar zo. Ik kan alleen niet tegen de telkenmale naar voren gebrachte superieure kwaliteiten van sommige gevestigde automerken: audi, bmw, range rover en bv porsche. Ik heb ze allemaal gehad(ben nu eenmaal een autoliefhebber) en er vaak enorm van genoten. Maar ook deze auto’s hadden allemaal hun minpunten(en plastics)
Oh, ja heb ook een subaru gehad: álles met goedkoop uitziend en keihard aanvoelend plastic. Als je een deur dichtsloeg had je nooit een stevige duitse ‘klongk’, maar die dingen bleken welhaast onverwoestbaar in elkaar geschroefd. Hoop dat de tesla zich ook op deze manier in de toekomst zal bewijzen..
Ik werd mede door dit forum en de berichten van de rijders van het eerste uur positief beïnvloed tot het kopen van een Tesla. Ik vind het jammer te lezen dat nu juist enkelen van deze early adopters Tesla dreigen te verlaten als een zinkend schip, als het gaat om de kwaliteit van de huidige service. Ik hoop van harte dat de service op een acceptabel niveau komt.
Ik zou graag weer een Tesla kopen.
 
Het gaat erom of er een juridische basis is om dit aan te pakken. Die is er m.i. niet.
Ik heb totaal 1.672 kWh bij SuC geladen, minder dan 350 kWh per jaar. Toch ben ook ik afgeknepen. Het gebeurt dus ook al onder de veel genoemde 2500 kWh.

Dat is inderdaad sneu. Geen idee of je gerechtelijk iets kan doen. Als je tegen het "Capping" sowieso niets kan doen, vrees ik er voor. Blijkbaar mogen zij eenzijdig aanpassingen doen dus of dit nu voor die 2500kWh of erna is....

Ik ben eens gaan rekenen...(correct me if i'm wrong)
Ik zit op 3,5 maanden op 2520 kWh (3,5 maanden = 14 weken x 3 DC charges =42 sessies aan minimum +/-60kWh per sessie) gezien ik m3 rijd, zou ik volgens tesla bjorn gecapped worden op 22.000kWh DC charging..... dat wordt dus nog lachen....
 
Het gaat erom of er een juridische basis is om dit aan te pakken. Die is er m.i. niet.
Ik heb totaal 1.672 kWh bij SuC geladen, minder dan 350 kWh per jaar. Toch ben ook ik afgeknepen. Het gebeurt dus ook al onder de veel genoemde 2500 kWh.
Ik denk dat er wel degelijk een juridische basis is, daarvoor is niet noodzakelijk dat er een garantie is afgegeven op laadsnelheid. Wij hebben het hier immers niet over slijtage of een lagere capaciteit. Die mag je redelijkerwijs verwachten. Het preventief afknijpen van laadsnelheid niet, zeker niet als daar geen toestemming voor is gevraagd.

Nu heeft het er alle blijk van dat het afknijpen vooral is ingegeven om garantieclaims te voorkomen.
 
@ConstantG, je geeft me een disagree voor mijn opmerking. Toon dan eens aan dat Tesla die garanties heeft gegeven?
Tesla heeft een verwachting gewekt, geen garantie.

wellicht even post 244 van dit draadje lezen van de moderator Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC



Right_Said_FredModerator

#244Dec 13, 2019
Bij deze een vriendelijk doch dringend verzoek, aan allen, om niet meer aan andere leden te vragen waarom ze een disagree geven. Het komt over als ruzie zoeken. Feit is nu eenmaal dat niet iedereen het met elkaar eens is. Er bestaat geen verplichting daarover tekst en uitleg te geven.
 
Uiteraard ken ik de staatjes waarin dit door Tesla werd getoond. Allemaal gekenschetst bij nieuwe auto's en optimale omstandigheden.Tesla zal zeggen dat bij niet-optimale condities accu's, onder meer door veroudering minder snel zullen kunnen laden.
Ik zie nog niet dat Tesla hiervoor wordt veroordeeld.
En zou dat zo zijn, dan zal er bij een door de rechter toegewezen vervanging altijd een afschrijving in rekening worden gebracht.
Auto's die bijv. 5 jaar oud zijn zullen een afschrijving hebben van 50 tot 70%. Dan zul je als eigenaar op een accu van 30.000 euro nog altijd 50 tot 70% zelf moeten betalen als je een nieuwe accu krijgt. Ik denk dat weinig eigenaren zo'n bedrag voor een oudere auto zouden willen neertellen.
Wim, de meeste eigenaren met een afgeknepen auto willen geen nieuwe accu, maar dat de softwarematige aanpassing wordt opgeheven.

Als dat alleen maar zou kunnen met een nieuwe accu, dan is dat het probleem van Tesla. Zeker nu een 8 jarige garantie is afgegeven.

Als advocaat zou ik een dergelijke zaak wel aan willen gaan als het mijn eigen auto zou betreffen. Maar nu ik onze model S p85 niet meer heb, is dat niet aan de orde. Als onze X of 3 nu zouden worden afgeknepen, dan zou ik er geen moment over twijfelen om mijn gelijk te halen.
 
  • Informative
Reactions: BobbyKings
wellicht even post 244 van dit draadje lezen van de moderator Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC



Right_Said_FredModerator

#244Dec 13, 2019
Bij deze een vriendelijk doch dringend verzoek, aan allen, om niet meer aan andere leden te vragen waarom ze een disagree geven. Het komt over als ruzie zoeken. Feit is nu eenmaal dat niet iedereen het met elkaar eens is. Er bestaat geen verplichting daarover tekst en uitleg te geven.

Geronimo,

Vragen om uitleg mag toch wel?
 
wellicht even post 244 van dit draadje lezen van de moderator Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC



Right_Said_FredModerator

#244Dec 13, 2019
Bij deze een vriendelijk doch dringend verzoek, aan allen, om niet meer aan andere leden te vragen waarom ze een disagree geven. Het komt over als ruzie zoeken. Feit is nu eenmaal dat niet iedereen het met elkaar eens is. Er bestaat geen verplichting daarover tekst en uitleg te geven.

En de diagree op die post. Er zijn zo al veel misverstanden opgehelderd.
 
Wim, de meeste eigenaren met een afgeknepen auto willen geen nieuwe accu, maar dat de softwarematige aanpassing wordt opgeheven.

Als dat alleen maar zou kunnen met een nieuwe accu, dan is dat het probleem van Tesla. Zeker nu een 8 jarige garantie is afgegeven.

Als advocaat zou ik een dergelijke zaak wel aan willen gaan als het mijn eigen auto zou betreffen. Maar nu ik onze model S p85 niet meer heb, is dat niet aan de orde. Als onze X of 3 nu zouden worden afgeknepen, dan zou ik er geen moment over twijfelen om mijn gelijk te halen.
Ik denk dat als Tesla alle auto's weer maximaal zou laten laden er waarschijnlijk meer branden zullen volgen.
Tesla doet dit niet zonder reden. En ja ook om claims te voorkomen.
Ik kan er wel mee leven. Zou ik dat niet kunnen, dan koop ik wel een nieuwe.
 
@ConstantG, je geeft me een disagree voor mijn opmerking. Toon dan eens aan dat Tesla die garanties heeft gegeven?
Tesla heeft een verwachting gewekt, geen garantie.

Uit je disagree van mijn post hierboven begrijp ik dat je het wel wenselijk vind om uitleg over disagrees te vragen. Ik zou daarover met @Right_Said_Fred overleggen.

Volgens mij dat alleen maar tot discussie.
 
Status
Not open for further replies.