PimEffting
Member
Dat ligt natuurlijk ook wel genuanceerder. Bij een ICE-mobiel ontsnappen er ook wel wat paarden uit de manege als de jaren verstrijken. Dat wordt ook niet gecommuniceerd.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat ligt natuurlijk ook wel genuanceerder. Bij een ICE-mobiel ontsnappen er ook wel wat paarden uit de manege als de jaren verstrijken. Dat wordt ook niet gecommuniceerd.
Het gaat erom of er een juridische basis is om dit aan te pakken. Die is er m.i. niet.Maar ook nooit vermeldt dat je wordt afgeknipt na x aantal dc charges/kWh
Uiteraard ken ik de staatjes waarin dit door Tesla werd getoond. Allemaal gekenschetst bij nieuwe auto's en optimale omstandigheden.Tesla zal zeggen dat bij niet-optimale condities accu's, onder meer door veroudering minder snel zullen kunnen laden.Beste Wim,
Tesla heeft, toen ik mijn eerste tesla kocht in 2013, wel degelijk een voorstelling van zaken gegeven over het laden aan een supercharger die nu niet meer wordt nagekomen. Ik doel op de afbeeldingen waarin werd aangegeven dat je in 40 minuten van leeg naar 80% vol kon laden.
Dat is geen “gegarandeerde” laadsnelheid, maar iets hoeft niet “gegarandeerd” te zijn om er van op aan te kunnen dat het product een belangrijke eigenschap die het bij aankoop had, ook zal behouden. Zeker indien het niet gaat om een eigenschap die door slijtage minder wordt, maar door actief ingrijpen van Tesla zelf.
Tesla heeft bijvoorbeeld ook de maximumsnelheid niet gegarandeerd. Als deze door Tesla zou worden verlaagd naar 130 km/u onder het mom dat daardoor de batterij langer mee gaat, zou dat ook niet worden geaccepteerd. En ook in rechte niet stand houden.
@ConstantG, je geeft me een disagree voor mijn opmerking. Toon dan eens aan dat Tesla die garanties heeft gegeven?Tesla heeft nooit gegarandeerde laadsnelheden afgegeven.
Vergeet niet dat veel mensen vaker met hetzelfde voertuig EGR en roetfilterproblemen ondervinden. Dan heb je één keer per jaar helemaal geen vermogen meer. Motor in noodloop en alleen door alles te demonteren of te vervangen weer rijdbaar te maken. En dat is dan ook heel “normaal”.Oja over de moderne motoren, de moderne motoren geven na 40K km's meer vermogen dan bij de aflevering, v.w. de nieuwe legeringen die heden ten dagen in de motoren worden gebruikt.
De componenten, zoals kettingen,enz worden uit dealers oogpunt van inferieure qualiteit gemaakt.
Zoals wij allen weten, de accu kan sneller capaciteit verliezen door te hoog laad amperage.
Als je de accu met een heel laag amperage laad heb nauwelijks degradatie over lange tijd ( plus 200K km's) & minder dan 2 %.volgens Holger Laudeley.
Werkelijk?k heb nu 10.000 km en mijn zetel piept en kraakt al wanneer ik hem verstel, het stuur wordt al glad ondanks gebruik van goede producten, de wang van de bestuurdersstoel begint al kraken te vertonen en ik kan nog wel even doorgaan.
Bij mijn Audi's en BMW's had ik dit na 100k km's nog niet.
De bouwkwaliteit en gebruikte materialen zijn simpelweg ondermaats.
Het gaat erom of er een juridische basis is om dit aan te pakken. Die is er m.i. niet.
Ik heb totaal 1.672 kWh bij SuC geladen, minder dan 350 kWh per jaar. Toch ben ook ik afgeknepen. Het gebeurt dus ook al onder de veel genoemde 2500 kWh.
Ik denk dat er wel degelijk een juridische basis is, daarvoor is niet noodzakelijk dat er een garantie is afgegeven op laadsnelheid. Wij hebben het hier immers niet over slijtage of een lagere capaciteit. Die mag je redelijkerwijs verwachten. Het preventief afknijpen van laadsnelheid niet, zeker niet als daar geen toestemming voor is gevraagd.Het gaat erom of er een juridische basis is om dit aan te pakken. Die is er m.i. niet.
Ik heb totaal 1.672 kWh bij SuC geladen, minder dan 350 kWh per jaar. Toch ben ook ik afgeknepen. Het gebeurt dus ook al onder de veel genoemde 2500 kWh.
@ConstantG, je geeft me een disagree voor mijn opmerking. Toon dan eens aan dat Tesla die garanties heeft gegeven?
Tesla heeft een verwachting gewekt, geen garantie.
Wim, de meeste eigenaren met een afgeknepen auto willen geen nieuwe accu, maar dat de softwarematige aanpassing wordt opgeheven.Uiteraard ken ik de staatjes waarin dit door Tesla werd getoond. Allemaal gekenschetst bij nieuwe auto's en optimale omstandigheden.Tesla zal zeggen dat bij niet-optimale condities accu's, onder meer door veroudering minder snel zullen kunnen laden.
Ik zie nog niet dat Tesla hiervoor wordt veroordeeld.
En zou dat zo zijn, dan zal er bij een door de rechter toegewezen vervanging altijd een afschrijving in rekening worden gebracht.
Auto's die bijv. 5 jaar oud zijn zullen een afschrijving hebben van 50 tot 70%. Dan zul je als eigenaar op een accu van 30.000 euro nog altijd 50 tot 70% zelf moeten betalen als je een nieuwe accu krijgt. Ik denk dat weinig eigenaren zo'n bedrag voor een oudere auto zouden willen neertellen.
wellicht even post 244 van dit draadje lezen van de moderator Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC
Right_Said_FredModerator
#244Dec 13, 2019
Bij deze een vriendelijk doch dringend verzoek, aan allen, om niet meer aan andere leden te vragen waarom ze een disagree geven. Het komt over als ruzie zoeken. Feit is nu eenmaal dat niet iedereen het met elkaar eens is. Er bestaat geen verplichting daarover tekst en uitleg te geven.
Het is toch gewoon de realiteit! 100 jaar brandstofmotoren en steeds meer problemen. Denk maar niet dat er nu in één keer iemand gaat zijn met DE PERFECTE EV!
wellicht even post 244 van dit draadje lezen van de moderator Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC
Right_Said_FredModerator
#244Dec 13, 2019
Bij deze een vriendelijk doch dringend verzoek, aan allen, om niet meer aan andere leden te vragen waarom ze een disagree geven. Het komt over als ruzie zoeken. Feit is nu eenmaal dat niet iedereen het met elkaar eens is. Er bestaat geen verplichting daarover tekst en uitleg te geven.
Ik denk dat als Tesla alle auto's weer maximaal zou laten laden er waarschijnlijk meer branden zullen volgen.Wim, de meeste eigenaren met een afgeknepen auto willen geen nieuwe accu, maar dat de softwarematige aanpassing wordt opgeheven.
Als dat alleen maar zou kunnen met een nieuwe accu, dan is dat het probleem van Tesla. Zeker nu een 8 jarige garantie is afgegeven.
Als advocaat zou ik een dergelijke zaak wel aan willen gaan als het mijn eigen auto zou betreffen. Maar nu ik onze model S p85 niet meer heb, is dat niet aan de orde. Als onze X of 3 nu zouden worden afgeknepen, dan zou ik er geen moment over twijfelen om mijn gelijk te halen.
@ConstantG, je geeft me een disagree voor mijn opmerking. Toon dan eens aan dat Tesla die garanties heeft gegeven?
Tesla heeft een verwachting gewekt, geen garantie.