Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn volgende auto: geen Tesla meer....

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Niet dus...
Bij mijn Volvo kon ik de auto met volle batterij een week laten staan en iedere dag checken, maar 50km actieradius, bleef 50km actieradius.

Ik heb een iets realistischer beeld, dan de ilusie dat we met EV rijden de planeet gaan redden.

Zolang geboortebeperking een taboe blijft, gaat dit allemaal niet helpen. Zo lang de wereld bevolking tot 2050 met 3 miljard inwoners gaat toenemen is een EV rijden geen oplossing en niet eens een druppel op de gloeiende plaat.

Daar gaan de klimaatactivisten de komende decennia op de harde manier achter komen.

Zo lang we een luttele 12 panelen op ons dak leggen om ons verbruik af te kaderen, gaat dit echt niet helpen. Zelfs een zadeldak aan beide kanten volleggen zorgt er niet voor dat je met een thuisaccu voor dag en nacht verschillen energie neutraal kunt zijn.

Ik heb wel eens uitgerekend, ik zou met 3200kWh per jaar verbruik pas klimaatneutraal kunnen zijn met 15kWh tesla wall en ongeveer 70 zonnepanelen. Eerder lukt dat niet.

Met mijn auto erbij wordt dat een veelvoud van die 70!

Daarnaast vliegverkeer. Als we dat weer gaan oppakken als vroeger voor Corona, is het echt een verloren zaak. Van één vliegvakantie naar de states met het gezin kan ik ongeveer 1,5 jaar ronddieselen, gekeken naar CO2 uitstoot. Dat is de werkelijkheid.

Wat we nu doen is onszelf een goed gevoel proberen te geven, zodat we kunnen zeggen: "we hebben ons best toch gedaan?".
Nee hoor! Dat hebben we niet. Ja, we doen iets, maar we hebben geen flauw idee, of willen het niet weten.

We produceren nog steeds ales in China, China mag volgens het klimaatakkoord gewoon nog groeien in CO2 uitstoot de komende jaren. Als ik een nieuwe TV bestel, komt dat voor rekening van de Chinese CO2 uitstoot, omdat de productie daar plaatstvind.

Zo lang wij onze consumptie zo hoog houden, doen we niet genoeg en is het allemaal een wassen neus.

Overigens ben ik eerlijk genoeg om toe te geven dat ik eraan mee doe en die welvaart niet bereid ben om op te geven. Sorry daarvoo, kinderen en planeet. Ook mijn kinderen profiteren van die welvaart.

Voorzover ik mij kan herinneren is jouw huwelijk met de Tesla nooit gelukkig geweest. Al voor je de auto kreeg leek je in mineur.
Moet kunnen, sommige combinaties werken nu eenmaal niet en zeker niet als het je min of meer is opgelegd.
Keuzes zijn soms gelukkig nog vrij en kennen veel varianten. Jouw keuze: prive nooit een Tesla kopen maar wel een woning in Zoetermeer, is bij mij precies andersom!(ik ken Zoetermeer, heb daar mij jeugd doorgebracht en mijn familie woont daar nog grotendeels naar tevredenheid)


Bovenstaande opsomming en de geringe, eventuele, positieve bijdrage die je daar als individu op hebt, is een klassieke reactie.
Als het dan toch allemaal een druppel op een gloeiende plaat is hoef ik er niets aan te doen.
Ook dit schrijven van mij zal daar helemaal niets aan wijzigen.
En toch denk ik dat het anders kan en dat je wel kan beginnen met andere keuze's te maken.
Minder consumeren, minder vlees eten, minder kilometers maken(bv woon/werk verkeer) en als het dan toch moet, liever met minder uitstoot. Minder afval produceren. Minder vliegen, minder kinderen(ik ga er waarschijnlijk ook geen meer op de wereld zetten:)

Ik fiets veel in het bos, bij ons op de Veluwe en neem steeds vaker het zwerfvuil wat mensen achterlaten(voor mij echt onbegrijpelijk, maar ook voortkomend uit "wat-maakt-mijn-bijdrage-nu-helemaal-uit-op-het-geheel") mee om de natuur schoon te houden(bv blikjes in de berm: boeren maaien het gras en zo komen scherpe stukken blik in het spijsverteringsstelsel van de koeien met perforaties als gevolg. Diegenen die hun blikjes achteloos daar in weggooien Weten dit vaak niet eens..

Uiteindelijk blijf ik hoop houden dat het wel goed gaat komen. Het alternatief is namelijk minder fraai..
Met jouw huwelijk met Tesla komt het denk ik niet meer goed. Gelukkig is er nu een Polestar. Ik heb goede hoop dat deze jou wel gaat passen(en dat meen ik echt).
Overigens ben ik nog wel een erg tevreden rijder van mijn M3P, maar misschien heb ik ook wel geluk met de auto.
 
Met jouw huwelijk met Tesla komt het denk ik niet meer goed. Gelukkig is er nu een Polestar. Ik heb goede hoop dat deze jou wel gaat passen(en dat meen ik echt).
Met de recente testen waaruit een teleurstellend resultaat van range uit blijkt, denk ik dat niet.

Ding doet gemiddeld 250Wh/km, met een vergelijkbaar identieke batterij, maar wel een middentunnel en maar 2 plaatsen achteraan ipv een 3e.

Dat betekent amper 230km range voor 80% (van 90% vol naar 10% vol). En dan maximum aan 150kW laden.
 
Maar auto's als Kia kennen die drain niet.
Dat betekent dat iedereen die altijd maar verbruik van de Tesla vergelijkt met bijvoorbeeld de Polestar/KIA ernaast zit.

Nu ga ik even met een EV fan argument teruggooien:
De gemiddelde automobilist rijdt 39km per dag. Als de drain zo groot is bij Tesla, dan kun je beter een willkeurig andere auto kiezen dan een Tesla. Want onder aan de streep zijn die veel zuiniger.

Tenzij je iedere dag je hele accu leegrijdt, maar dat doet bijna niemand.
Tesla zou beter met de drain moeten omgaan.
Teslabjorn heeft dit issue (vampire drain) ook benoemd in 1 van zijn video's. De Porsche Taycan heeft 1% energie verlies per maand. De model 3 zo'n 6% per maand. Afhankelijk van wat je in de instellingen hebt.
 
....... sommige combinaties werken nu eenmaal niet en zeker niet als het je min of meer is opgelegd.
Ik kan mij haast niet voorstellen dat iemand je de keuze van een Tesla oplegt.....
Uiteindelijk zal het meestal een eigen keuze zijn die door diverse factoren is ingegeven, zowel voor prive als lease. Dit kan passie zijn voor een model/merk, voor een lage bijtelling toch een snelle dure auto rijden, geen beter alternatief op moment van bestellen, etc. etc.
Dat de keuze achteraf niet gelukkig blijkt te zijn dat kan natuurlijk altijd en dan is het inderdaad beter om er afscheid van te nemen.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Ondanks dat het heerlijk rijdt en de laadnfrastructuur niet beter kan, wordt mijn volgende auto zeker geen Tesla meer.

gebroken bumper, stoelbediening dat afbreekt als luciferstokjes, stoelen van matige kwaliteit, allemaal vervelend.

Maar mijn accu! Er klopt iets niet. Al 3 keer melding gedaan en 3 keer antwoord: “we hebben gekeken dit is volstrekt normaal.

<knip>
Alsmede de opmerking dat dit soort getallen volstrekt normaal zijn voor een long range. Dat is niet zo...

Het is inderdaad wat aan de lage kant, maar niet bizar veel te weinig. van 88 naar 8 is 80%, 80% ongeveer 300 km... nja ..
Moet beter kunnen.

Maar, gewoon uit interesse, als je dat soort kilometers blijkbaar regelmatig in 1 keer maakt, ga je weer terug naar benzine/diesel neem ik aan? Aangezien je zegt 'volgende auto zeker geen Tesla meer'
Want anders ... bij welk merk denk je een betere range te halen dan? ;-)

En,in de folder rijden ze allemaal een paar honderd meer dan in het echt, dat klopt.
Alleen als je onder optimale omstandigheden een totaal niet-realistische rit maakt zou je eraan kunnen komen, en dat is juridisch genoeg om 't te mogen roepen geloof ik ;)
 
Ik kan mij haast niet voorstellen dat iemand je de keuze van een Tesla oplegt.....
Uiteindelijk zal het meestal een eigen keuze zijn die door diverse factoren is ingegeven, zowel voor prive als lease. Dit kan passie zijn voor een model/merk, voor een lage bijtelling toch een snelle dure auto rijden, geen beter alternatief op moment van bestellen, etc. etc.
Dat de keuze achteraf niet gelukkig blijkt te zijn dat kan natuurlijk altijd en dan is het inderdaad beter om er afscheid van te nemen.
Ik herinner me overigens nog de teleurstelling toen mijn Model X echt geen 400km ging halen, hoewel de GoM beweert van wel.

Dat vreet een weekje, en dan maak je er het beste van en merk je dat 90% van je ritten wel haalbaar zijn.

Wat helpt is die verrekte GoM naar percentage omzetten ;)
 
Ik heb geen ervaring met premium merken, tenzij je Saab als zodanig beschouwt. Wel met Citroën, Toyota en Seat. Die paar ervaringen die ik heb gehad met Tesla, en die stelden godzijdank niet veel voor, leerden mij wel dat elke andere dealer meer service bood dan Tesla. Wil je ze weten?

  • Altijd telefonisch bereikbaar
  • Als de auto klaar is word je gebeld of nog beter, als je niks hoort staat de auto om 1630 klaar
  • Van tevoren nemen ze contact op met de leasemaatschappij
  • Als je vraagt om als rechtsvoor de dagverlichting defect is gelijk linksvoor te vervangen doen ze dat
  • Onderdelen zijn altijd aanwezig
  • Afspraken worden nooit eenzijdig verplaatst
Nu jij @wooter

Laatste poging @wooter Wie kaatst moet de bal verwachten. Negeren is ook al zoiets
 
Heren,
Laten we elkaar met respect behandelen. Wouter hoeft heus niet overal op te reageren. Als Wouter niet reageert kan dat meerdere redenen hebben. De discussie is dan gewoon gesloten.

ps. Ik ken geen van jullie persoonlijk, maar wil graag leren van iedereen . Maar persoonlijke eer behalen in een discussie ten koste van de ander is niet fijn voor het forum op lange termijn. lees ook: Welkom: Forum etiquette
 
Heren,
Laten we elkaar met respect behandelen. Wouter hoeft heus niet overal op te reageren. Als Wouter niet reageert kan dat meerdere redenen hebben. De discussie is dan gewoon gesloten.

ps. Ik ken geen van jullie persoonlijk, maar wil graag leren van iedereen . Maar persoonlijke eer behalen in een discussie ten koste van de ander is niet fijn voor het forum op lange termijn. lees ook: Welkom: Forum etiquette
Hoho. Dat ben ik niet met je eens. Wooter, ook nog eens moderator, predikt alle lof over Tesla maar geeft niet thuis als er gemotiveerde tegenspraak komt. Dan moet je niet op een forum zitten. Ik vind het ook nog eens buitengewoon kinderachtig. Maar ik ben er ook wel klaar mee. Waardeloos.

Ps ben jij ook moderator?
 
  • Like
Reactions: F500e
Hoho. Dat ben ik niet met je eens. Wooter, ook nog eens moderator, predikt alle lof over Tesla maar geeft niet thuis als er gemotiveerde tegenspraak komt. Dan moet je niet op een forum zitten. Ik vind het ook nog eens buitengewoon kinderachtig. Maar ik ben er ook wel klaar mee. Waardeloos.

Ps ben jij ook moderator?

Het feit dat @wooter moderator is staat hier volgens mij los van. Niemand is volgens mij verplicht te reageren.
Niet reageren kun je als kinderachtig beschouwen, maar iemand forceren om te reageren valt wat mij betreft in dezelfde categorie.
Het is goed en leuk om te discussiëren en elkaars mening te lezen, maar het is wel van belang om elkaar daarbij te respecteren. Er zijn niet voor niets forumregels.

Overigens is de hele Tesla discussie niet anders dan Apple/Android. Beiden hebben hun voordelen en beiden hebben hun nadelen. Ieder zijn voorkeur, maar dat wil niet betekenen dat iets goed of fout is.
Overigens gaat mijn voorkeur uit naar Tesla en Apple;)
 
Het feit dat @wooter moderator is staat hier volgens mij los van. Niemand is volgens mij verplicht te reageren.
Niet reageren kun je als kinderachtig beschouwen, maar iemand forceren om te reageren valt wat mij betreft in dezelfde categorie.
Het is goed en leuk om te discussiëren en elkaars mening te lezen, maar het is wel van belang om elkaar daarbij te respecteren. Er zijn niet voor niets forumregels.

Overigens is de hele Tesla discussie niet anders dan Apple/Android. Beiden hebben hun voordelen en beiden hebben hun nadelen. Ieder zijn voorkeur, maar dat wil niet betekenen dat iets goed of fout is.
Overigens gaat mijn voorkeur uit naar Tesla en Apple;)

Volgens mij komt Apple van Venus en Android van Mars. Conform doelgroep.

:confused:
 
  • Funny
Reactions: Mars2020
Hallo allemaal,

Na lang onderzoek gedaan te hebben en bepaalde zaken tegen elkaar afgewogen, (veel negatieve berichten over Tesla en de SeC,s) heb ik begin mei toch een Model S uit november 2015 aangeschaft via de website van Tesla en na 2 weken opgehaald bij het deliverycenter in Tilburg.
Perfect ontvangen en eigenlijk vanaf het bestelproces alles goed gegaan.
Wel even moeten slikken dat ik de auto niet mocht komen bekijken en/of een proefrit kon maken. Je tikt toch even een flink bedrag af (ook voor een occasion) voordat je de auto überhaupt hebt kunnen zien. Maar goed, de foto's op de website waren zeer goed en nauwkeurig gemaakt en precies in de uitvoering zoals ik 'm wilde hebben. Dit moest 'm worden! Na de nodige tientallen meters graven, ombouwen van de groepenkast en aanleggen van een Tesla wallconnector kon mijn Tesla avontuur eindelijk beginnen !

Nu half juli ben ik 2x naar het SeC in Tilburg geweest.
Afspraak gemaakt via de app en kon in alle gevallen binnen 1 week terecht.

1. Zonnedak liep wat aan, vooral aan het eind (motoren kabels en geleiderail vervangen GARANTIE)
2. Verticale krassen op ruit aan bestuurderszijde (raam en rubbers vervangen GARANTIE)

Kortom fantastische en snelle service en allemaal onder garantie.
Waar komen al die negatieve horrorverhalen vandaan?
Het lijkt vooral bij (lease) Model 3 rijders vandaan te komen.

Ik heb jaren BMW en Mercedes gereden maar mij ervaring qua service bij Tesla is minstens even goed. Het rijden in een Model S daar kan niets aan tippen is mijn mening.

Dus i.p.v. alle negatieve berichten over Tesla en hun SeC's hier alle punten voor Tilburg

Groet,
Alexander S


20200623_174722.jpg
20200623_174729.jpg
 
Hallo allemaal,

Na lang onderzoek gedaan te hebben en bepaalde zaken tegen elkaar afgewogen, (veel negatieve berichten over Tesla en de SeC,s) heb ik begin mei toch een Model S uit november 2015 aangeschaft via de website van Tesla en na 2 weken opgehaald bij het deliverycenter in Tilburg.
Perfect ontvangen en eigenlijk vanaf het bestelproces alles goed gegaan.
Wel even moeten slikken dat ik de auto niet mocht komen bekijken en/of een proefrit kon maken. Je tikt toch even een flink bedrag af (ook voor een occasion) voordat je de auto überhaupt hebt kunnen zien. Maar goed, de foto's op de website waren zeer goed en nauwkeurig gemaakt en precies in de uitvoering zoals ik 'm wilde hebben. Dit moest 'm worden! Na de nodige tientallen meters graven, ombouwen van de groepenkast en aanleggen van een Tesla wallconnector kon mijn Tesla avontuur eindelijk beginnen !

Nu half juli ben ik 2x naar het SeC in Tilburg geweest.
Afspraak gemaakt via de app en kon in alle gevallen binnen 1 week terecht.

1. Zonnedak liep wat aan, vooral aan het eind (motoren kabels en geleiderail vervangen GARANTIE)
2. Verticale krassen op ruit aan bestuurderszijde (raam en rubbers vervangen GARANTIE)

Kortom fantastische en snelle service en allemaal onder garantie.
Waar komen al die negatieve horrorverhalen vandaan?
Het lijkt vooral bij (lease) Model 3 rijders vandaan te komen.

Ik heb jaren BMW en Mercedes gereden maar mij ervaring qua service bij Tesla is minstens even goed. Het rijden in een Model S daar kan niets aan tippen is mijn mening.

Dus i.p.v. alle negatieve berichten over Tesla en hun SeC's hier alle punten voor Tilburg

Groet,
Alexander S


View attachment 564547 View attachment 564548
N=1
 
Het is inderdaad wat aan de lage kant, maar niet bizar veel te weinig. van 88 naar 8 is 80%, 80% ongeveer 300 km... nja ..
Moet beter kunnen.

Maar, gewoon uit interesse, als je dat soort kilometers blijkbaar regelmatig in 1 keer maakt, ga je weer terug naar benzine/diesel neem ik aan? Aangezien je zegt 'volgende auto zeker geen Tesla meer'
Want anders ... bij welk merk denk je een betere range te halen dan? ;-)

En,in de folder rijden ze allemaal een paar honderd meer dan in het echt, dat klopt.
Alleen als je onder optimale omstandigheden een totaal niet-realistische rit maakt zou je eraan kunnen komen, en dat is juridisch genoeg om 't te mogen roepen geloof ik ;)

Als dit echt het beste is wat we kunnen en volgens velen “Tesla 7 jaar voor loopt op de rest”, ja 100% weer een ICE hierna.

voor nu kan ik mijn ritten best rijden en is die 4% bijtelling erg lekker.
Nogmaals: het rijdt prima! En superchargers zijn ook top!

maar bij mij lijken er twee issues:
- Hogere degradatie dan gemiddeld
- Hogere drain dan gemiddeld

In een nacht, zonder sentry en een auto die in de ochtend moet “wakker worden” verlies ik ongeveer 2% tussen twee ritten.

Iedere keer weer 2%.

Natuurlijk kunnen er dingen gebeuren, maar onwil om het te onderzoeken irriteert mij mateloos. Dat is gewoon een middelvinger naar je klant opsteken.

Sinds een paar weken valt mij geluid continu even uit. Ik hoor een korte *plop* en dan mis ik 2 minuten geluid, ook van de knipperlichten bijvoorbeeld. Daarna is het weer terug. Erg vaag...
 
Hallo allemaal,

Na lang onderzoek gedaan te hebben en bepaalde zaken tegen elkaar afgewogen, (veel negatieve berichten over Tesla en de SeC,s) heb ik begin mei toch een Model S uit november 2015 aangeschaft via de website van Tesla en na 2 weken opgehaald bij het deliverycenter in Tilburg.
Perfect ontvangen en eigenlijk vanaf het bestelproces alles goed gegaan.
Wel even moeten slikken dat ik de auto niet mocht komen bekijken en/of een proefrit kon maken. Je tikt toch even een flink bedrag af (ook voor een occasion) voordat je de auto überhaupt hebt kunnen zien. Maar goed, de foto's op de website waren zeer goed en nauwkeurig gemaakt en precies in de uitvoering zoals ik 'm wilde hebben. Dit moest 'm worden! Na de nodige tientallen meters graven, ombouwen van de groepenkast en aanleggen van een Tesla wallconnector kon mijn Tesla avontuur eindelijk beginnen !

Nu half juli ben ik 2x naar het SeC in Tilburg geweest.
Afspraak gemaakt via de app en kon in alle gevallen binnen 1 week terecht.

1. Zonnedak liep wat aan, vooral aan het eind (motoren kabels en geleiderail vervangen GARANTIE)
2. Verticale krassen op ruit aan bestuurderszijde (raam en rubbers vervangen GARANTIE)

Kortom fantastische en snelle service en allemaal onder garantie.
Waar komen al die negatieve horrorverhalen vandaan?
Het lijkt vooral bij (lease) Model 3 rijders vandaan te komen.

Ik heb jaren BMW en Mercedes gereden maar mij ervaring qua service bij Tesla is minstens even goed. Het rijden in een Model S daar kan niets aan tippen is mijn mening.

Dus i.p.v. alle negatieve berichten over Tesla en hun SeC's hier alle punten voor Tilburg

Groet,
Alexander S


View attachment 564547 View attachment 564548
Proficiat!! Ter aanvulling: ook ik heb goede ervaringen met SeC in Duiven en 1 goede ervaring in EIndhoven. Goede service en lekker koffie. Ze hadden per ongeluk een klein deukje gemaakt in de chromestrip van het dashboard bij het terugzetten (voor vervangen airbag). Als ze niks gezegd hadden, was het waarschijnlijk pas laat opgevallen. Ze hebben het dashboard vervangen onder garantie. Je kan zeggen dat dit normaal is, maar ik vind het wel een top service.
 
Status
Not open for further replies.