Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn volgende auto: geen Tesla meer....

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Hoho. Dat ben ik niet met je eens. Wooter, ook nog eens moderator, predikt alle lof over Tesla maar geeft niet thuis als er gemotiveerde tegenspraak komt. Dan moet je niet op een forum zitten. Ik vind het ook nog eens buitengewoon kinderachtig. Maar ik ben er ook wel klaar mee. Waardeloos.

Ps ben jij ook moderator?
Beste Limbo,

Ik ben geen moderator, en bij deze ook geen ambities :)

Zelf merk ik dat ik ook een Tesla fan ben waarbij ik best zie dat Tesla nog veel zaken te verbeteren heeft. Zo is bij mij een achterste ruitje van mijn Model S enigzins (4 a 5 mm) naar binnen t.o.v. de andere ruiten. Dat voor een auto van meer dan 100.000 euro. Daarnaast de verticale strepen aan de bestuurdersruit die Umbrella ook in dit forum noemt heb ik ook. De ruit loopt te strak langs de rubbers en siliconen spray helpt maar tijdelijk. En zo zijn er nog wel wat afwerkingen die beter mogen. Ondanks die minpunten ben ik helemaal pro Tesla. Gecombineerd met de ervaringen die ik heb in het service center zal ik dat ook nog blijven.

Als ik berichten lees over waardeloze service ed. dan heb ik te doen met die individue en probeer mee te denken als ik dat kan. Ik vind het heel jammer als iemand dan zegt voor mij geen Tesla meer, maar het is zijn keuze. Net als Wouter de keuze heeft Tesla te blijven verdedigen vanuit zijn perspectief. Als je dan in een welles- nietes discussie komt dan moet iemand op een gegeven moment bakzeil halen. In mijn perceptie heeft Wouter dat gedaan en heb jij daarmee de discussie binnengehaald (gewonnen vind ik in deze incorrect).

Doet me denken aan de discussie met mijn dochter: "Ik altijd 1 keer meer ja dan jij nee" :p
 
Beste Limbo,

Ik ben geen moderator, en bij deze ook geen ambities :)

Zelf merk ik dat ik ook een Tesla fan ben waarbij ik best zie dat Tesla nog veel zaken te verbeteren heeft. Zo is bij mij een achterste ruitje van mijn Model S enigzins (4 a 5 mm) naar binnen t.o.v. de andere ruiten. Dat voor een auto van meer dan 100.000 euro. Daarnaast de verticale strepen aan de bestuurdersruit die Umbrella ook in dit forum noemt heb ik ook. De ruit loopt te strak langs de rubbers en siliconen spray helpt maar tijdelijk. En zo zijn er nog wel wat afwerkingen die beter mogen. Ondanks die minpunten ben ik helemaal pro Tesla. Gecombineerd met de ervaringen die ik heb in het service center zal ik dat ook nog blijven.

Als ik berichten lees over waardeloze service ed. dan heb ik te doen met die individue en probeer mee te denken als ik dat kan. Ik vind het heel jammer als iemand dan zegt voor mij geen Tesla meer, maar het is zijn keuze. Net als Wouter de keuze heeft Tesla te blijven verdedigen vanuit zijn perspectief. Als je dan in een welles- nietes discussie komt dan moet iemand op een gegeven moment bakzeil halen. In mijn perceptie heeft Wouter dat gedaan en heb jij daarmee de discussie binnengehaald (gewonnen vind ik in deze incorrect).

Doet me denken aan de discussie met mijn dochter: "Ik altijd 1 keer meer ja dan jij nee" :p
Nou ja, we laten het maar voor wat het is. Back on topic!
 
Overigens over heel de discussie met @Limbo2121: ik heb mijn ervaringen met BMW, Audi, Alfa en Ford gegeven. Hij heeft andere ervaringen met Citroën, Toyota en Seat. Wat moet ik daar verder op reageren? Nou, leuk voor hem. En dan kan je vinden dat ik een roze bril heb of positief ben voor Tesla, maar de waarheid is dat mijn Tesla gewoon netjes klaar staat op het afgesproken uur, bereikbaar is en ze problemen oplossen.

Ik kan begrijpen dat er mensen zijn die problemen hebben met Tesla, maar begrijp ook dat ik die niet heb. Net zoals in de buurt hier iemand rond reed met een Citroën met een sticker achterop hoe zijn auto en de dealer slecht waren, terwijl ik overtuigd ben dat Limbo heel tevreden was over zijn Citroën en zijn dealer.
 
Omdat de GoM niet accuraat is. De percentageindicator zit er zelden meer dan een percent of 2 naast, dus daar kan ik op rekenen. De GoM rekent dat ik 450km kan rijden, terwijl de routeplanner een supercharger kiest op 300km afstand.
En daar komt bij dat het tot veel innerlijke rust in de cabine leidt. Einddoel ingeven, AP aan, %soc van je (tussentijds) einddoel in de gaten houden en rechtervoet erop aanpassen.

Ik weet ook niet hoeveel whatsappjes ik kan versturen voor mijn telefoon (TeamApple) 0% aangeeft. Ik laad hem gewoon op zodra het nodig is, net als de auto:) Zorgeloos...

On topic: Ik zie nog wel gebeuren dat we in ons huishouden een Tesla voor de lange ritten aanhouden en een Taycan-achtige voor NL-ritten. In die zin ben ik heel benieuwd wat er de komende jaren nog gaat komen!
 
Overigens over heel de discussie met @Limbo2121: ik heb mijn ervaringen met BMW, Audi, Alfa en Ford gegeven. Hij heeft andere ervaringen met Citroën, Toyota en Seat. Wat moet ik daar verder op reageren? Nou, leuk voor hem. En dan kan je vinden dat ik een roze bril heb of positief ben voor Tesla, maar de waarheid is dat mijn Tesla gewoon netjes klaar staat op het afgesproken uur, bereikbaar is en ze problemen oplossen.

Ik kan begrijpen dat er mensen zijn die problemen hebben met Tesla, maar begrijp ook dat ik die niet heb. Net zoals in de buurt hier iemand rond reed met een Citroën met een sticker achterop hoe zijn auto en de dealer slecht waren, terwijl ik overtuigd ben dat Limbo heel tevreden was over zijn Citroën en zijn dealer.
Zand erover @wooter
 
Ik denk dat er weinig autofora zijn waar de klagers zoveel tegenkanting krijgen. Dat alleen al is een signaal dat er heel veel tevreden mensen zijn. Die dan nog vrijblijvend tijd steken om te antwoorden en een hoop bagger over zich te krijgen.
Op de meeste fora zie je alleen de klagers.
 
Service is *gemiddeld* onvoldonde. Dat er ook dingen goed gaan, heeft niks te betekenen dat het gemiddelde niveau lager is dan we mogen verwachten van een auto uit het hogere segment.

Dat dit invloed heeft op de Tesla-rijders merk je in niet alleen deze discussie. In veel meer discussies hier op het forum zie je dat het serviceniveau en verkooptactieken zorgen voor minder mond-op-mond-reclame en een lager wordend percentage dat weer een Tesla zal kopen.

Er is ontzettend veel bekend over hoe je je merk een boost geeft: zorg voor minder zeikerds. Niet door ze de mond te snoeren en bagatelliseren, maar door de problemen op te lossen.

Het aantal mensen dat de service van Tesla een onvoldoende geeft is dusdanig hoog, dat het gewoon gevaarlijk is. 1 onderzoeksjournalist die gaat graven en de aandelen gaan naar beneden. Dat Tesla dit risico neemt is ongehoord.
 
Omdat de GoM niet accuraat is. De percentageindicator zit er zelden meer dan een percent of 2 naast, dus daar kan ik op rekenen. De GoM rekent dat ik 450km kan rijden, terwijl de routeplanner een supercharger kiest op 300km afstand.
Omdat de GoM niet accuraat is. De percentageindicator zit er zelden meer dan een percent of 2 naast, dus daar kan ik op rekenen. De GoM rekent dat ik 450km kan rijden, terwijl de routeplanner een supercharger kiest op 300km afstand.
Je gaf aan dat je teleurgesteld was over het feit dat je geen 400 km kon halen. Nu heb je het over de nauwkeurigheid van de km aanduiding van de GOM. Da's wat anders natuurlijk.

Hoe dan ook, de km aanduiding is (ik zeg het nog maar eens) exact zo nauwkeurig als de percentage aanduiding. Dat kan ook niet anders wat de één wordt met een constante factor omgerekend naar de ander.

Een GOM die range uitdrukt in kilometers is voor iemand die gewend is met mijlen te rekenen niet minder nauwkeurig dan voor iemand die gewend is met kilometers te rekenen. Maar als die persoon weigert het verschil tussen kilometers en mijlen te onderkennen, dan wordt hij niet bedrogen, maar dan bedriegt hij zichzelf :)
 
Service is *gemiddeld* onvoldonde. Dat er ook dingen goed gaan, heeft niks te betekenen dat het gemiddelde niveau lager is dan we mogen verwachten van een auto uit het hogere segment.
Het aantal mensen dat de service van Tesla een onvoldoende geeft is dusdanig hoog, dat het gewoon gevaarlijk is. 1 onderzoeksjournalist die gaat graven en de aandelen gaan naar beneden. Dat Tesla dit risico neemt is ongehoord.
Het zou ook heel goed kunnen zijn dat uit de net promotor scores die ze bijhouden blijkt dat de meeste klanten wel tevreden zijn, en het enkel de klagers zijn die geen gehoor vinden die afzakken naar een forum?

Kan me wel geen NPS mail van Tesla meer herinneren. Van BMW wel.
 
Ik denk dat er weinig autofora zijn waar de klagers zoveel tegenkanting krijgen. Dat alleen al is een signaal dat er heel veel tevreden mensen zijn. Die dan nog vrijblijvend tijd steken om te antwoorden en een hoop bagger over zich te krijgen.
"een een hoop bagger over zich heen krijgen" of "een een hoop bagger over zich heen trekken"? Je kunt toch ook gewoon accepteren dat iemand anders minder tevreden is dan jij zonder je persoonlijk aangesproken te voelen? Net zo goed als mensen die niet tevreden zijn zich ook niet persoonlijk aangesproken hoeven te voelen door mensen die wel tevreden zijn?
 
  • Like
Reactions: Exiteer and horta
De grens ligt voor mij bij het moment dat ze gaan liegen en de fouten die zij maken mij geld kosten. Iedereen kan fouten maken maar geef ze toe en vergoed de kosten die iemand heeft moeten maken.

En het feit dat ze softwarematig de laadsnelheid aangepast hebben zonder dit te melden is voor mij de druppel.

Ik las idd in een ander draadje dat je Tesla weg gaat. Vanuit oprechte belangstelling -> wat wordt de vervanger?
 
Het hangt uiteindelijk allemaal af van je profiel. Als je dagelijks 200-250km doet of minder, dan is het een feest. Je moet nergens opletten en je hoeft nooit te plannen in je hoofd waar je die volgende stop moet maken. De volgende dag is ie vol en kan je weer zorgeloos verder.

Doe je wat meer en merk je dat je meer op je GOM zit te kijken dan op de weg of continue aan het slip streamen zit achter een vrachtwagen, dan wordt het vervelender en minder aangenaam.

Dus zit je in die situatie, valt er wel iets te vertellen, zeker als je dan meer aangewezen bent op DC charging en dus degradatie in de hand werkt of op de duur trager gaat laden.

Na 19K kilometer (7,5 maanden) zit ik nu op 469km gom bij 100% dus ook ik hou mijn hart vast.

Ik zit dus ook in het kamp dat 300-320km effectieve range aan de magere kant vind maar opnieuw dit hoeft ,zoals hierboven beschreven, voor 90% van de mensen niet op te gaan. Ik zou waarschijnlijk bij een ICE die 300km zou kunnen rijden ook best wel vloeken.

Dus ja, ik verheerlijk het bereik op dit moment zeker niet maar persoonlijk neem ik het er graag bij aangezien het zo'n fantastische auto is.
 
Mijn Kona rijdt consistent stukken verder dan die 300 km. 380 km in de winter, op dit moment bjina 500 in de zomer (rij te vaak 130 km/h, anders zou hij de 500 km aantikken). Er is meer op aarde dan alleen Tesla ten aanzien van fatsoenlijk bereik. ;) De GoM is daarbij nog eens akelig accuraat in tegenstelling tot de meeste EV's. Het kan dus echt wel.
 
Mijn auto had wat aflever issues maar alles wat betreft service is tot op heden altijd perfect opgevolgd. Ja, ik heb een keer voor niks bij Tesla gestaan om meteen weer huiswaarts te keren omdat de onderdelen er nog niet waren dus communicatie kan beter als ook het combineren van meerdere service afspraken.

Nu ook weer, service in gepland via de app. Wat verzoekjes en perfect.

Maar... gelukkig heb ik geen grote issues. Ik heb *gelukkig* nog geen grote degradatie. Wel een beperking wat betreft laadsnelheid. In het begin was het gemiddelde vermogen op een sessie gewoon hoger ook al piekt deze nu in het begin op 143kW. Echter, het boeit me weinig want dat is enkel op die paar lange ritten per jaar dat ik een SuC nodig heb. Hier ook weer, communicatie en verwachtingen. Laadsnelheid reductie over de looptijd heen die nergens vermeld staan.

Toch blijft dit de beste auto die ik ooit heb gereden en ik zie mijzelf niet zo snel naar een ander merk gaan tenzij deze OTA updates, NOA, e.d. allemaal op de rit hebben maar dat alternatief is er helaas niet. Daarnaast, aan de huidige beurskoers te zien gaat Tesla zeker een aandeel verkopen om te investeren. Het is bizar hoeveel kapitaal Tesla indirect kan gaan aanspreken. Zoals Elon Musk al een hele tijd geleden zei:


Game, Set, and Match

Succes andere merken :)
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Mijn Kona rijdt consistent stukken verder dan die 300 km. 380 km in de winter, op dit moment bjina 500 in de zomer (rij te vaak 130 km/h, anders zou hij de 500 km aantikken). Er is meer op aarde dan alleen Tesla ten aanzien van fatsoenlijk bereik. ;) De GoM is daarbij nog eens akelig accuraat in tegenstelling tot de meeste EV's. Het kan dus echt wel.
Ja da's knap van Hyundai. Maar buiten de correcte GOM en de range is er niks dat me in een Kona lokt. Liever 300km in mijn X dan 500km in een Kona, sorry. Maar ik raad 'm wel aan voor budgetbewustere mensen die aan de EV willen, hoewel ik de Kia e-Niro dan hoger plaats.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Status
Not open for further replies.