Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn volgende leaseauto wordt wel/geen Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
De cijfers zijn toch niet logisch... Ik rij de hele rit 150 waar het mag, en moet maar 4 keren lader. Ik ben per definitie dan toch sneller want je rijdt max. 30 km/u sneller dan mij maar staat 2 keren extra stil, en moet 2 keren extra omrijden van en naar een supercharger, die al dan niet +50% bezet is en je laadsnelheid gehalveerd wordt...

Ik denk dat je net als die minister allerlei regels hebt opgelegd die net nefast zijn om optimaal van je Tesla gebruik te maken.

je vergeet dat ik de laadsnelheid optimaliseer en daarnaast is het ook het “gevoel”. Als de teller weer op 220 staat, rij ik weer liever verder en heb ik het wachten wel weer gezien. Met 180 sta ik dan 110 km verder weliswaar weer te laden. Maar dat heb ik dan in 40m gereden.

Anyway, ieder zijn tactiek wat bij hem past.
 
  • Love
Reactions: BMW740iL
Vergeet niet dat je auto met FSD ook een hogere inruilwaarde heeft. Zelfs een veel hogere inruilwaarde zodra FSD werkt en het robotaxinetwerk draait. "de kans dat FSD volledig werkt" wordt steeds groter en je krijgt er ondertussen ook steeds meer functionaliteit voor. Kom daar bij de andere merken maar eens om. Het zou zo maar eens een slimme strategie kunnen blijken om bij einde van de lease de auto met FSD te kopen en (connected) te stallen en hem dan als robotaxi in te zetten zodra het werkt. Zelfs als hij 10 jaar nauwelijks heeft gereden is het een goudmijn en krijg je meer rendement dan je betaald hebt. Ik denk (als niet-leaser;-) wel aan een dergelijke move.
Die hogere inruilwaarde bij FSD is maar zeer beperkt, @SpeedyEddy. De hogere waarde bij inruil bij Tesla is 0 euro, aangezien ze zelf de auto kostenloos kunnen upgraden naar FSD. Dit heeft ook een dempende werking bij verkoop aan/via een ander bedrijf, omdat vergelijkbare FSD occassions bij Tesla dus relatief aantrekkelijk geprijsd zijn, inclusief goede garantie.

De Tesla 5-10 jaar stallen omdat ie daarna een zeer hoge waarde kan hebben in het Robotaxi netwerk is too good to be true. Los van het feit dat het batterypack tegen die tijd in een slechte staat zal zijn en met sterk verouderde specs, geloof ik totaal niet dat het huidige HW3 een echt zelfstandige Robotaxi mogelijk gaat maken. Wellicht over 5-10 jaar, als HW6 er is, waarin alle camera's, computers en radars dubbel zijn uitgevoerd, de camera feeds van hogere resolutie zijn en de Robotaxi voldoet aan de wetgeving die in de tussentijd minstens 2x is aangescherpt.

Dus... No chance dat een HW3 auto een Robotaxi wordt met een waarde van meer dan 100.000 euro.
Vergeet niet dat Elon Musk in 2016 al beweerde dat HW2 voldoende zal zijn voor volledige autonomie en dat zijn uitspraken op dit gebied volstrekt onbetrouwbaar zijn.
 
  • Funny
Reactions: Tom X
FSD op een Tesla is een beetje zoals navi of klima in een BMW. Als je het hebt, dan gaat ie nog redelijk als occasion. Heb je het niet, dan start je al met een handicap. Het enige voordeel is dat de koper van je occasion 'm later wel kan bijbestellen; dat lukt niet zo met een BMW.
 
FSD op een Tesla is een beetje zoals navi of klima in een BMW. Als je het hebt, dan gaat ie nog redelijk als occasion. Heb je het niet, dan start je al met een handicap. Het enige voordeel is dat de koper van je occasion 'm later wel kan bijbestellen; dat lukt niet zo met een BMW.
Haha, nog een [mod edit: we gaan mekaar geen namen noemen] die denkt dat de naam Full Self-Driving iets anders betekent dan dat je zelf je handen aan het stuur moet houden.
 
Last edited by a moderator:
Artikel lezen. De Tesla viel af omwille van 90 minuten moeten laden. Blijkbaar was de chauffeur van de minister allergisch aan het laden aan superchargers en ging ie aan 50kW palen laden. Het laden op bestemming hadden ze ook niet onder de knie, want ze rekenden in rijbereik/2 als maximum mogelijke afstanden. Het is net alsof ze allemaal regeltjes bedachten die nefast waren voor de elektrische auto.

Eronder vind je overigens 9 relevante artikels die ook allemaal negatief zijn over EV's.

Ook bij andere ministers valt de tesla vooralsnog af. In Duitsland is woon werkverkeer van 200 km enkele reis heel gewoon en dat rijden ze met 170.

“Finanzministerin Katrin Lange von der SPD fährt bisher ebenfalls im 7er BMW und lehnt einen Tesla als Dienstwagen derzeit kategorisch ab, wie die BZ berichtet. Der Grund: „In einem Flächenland wie Brandenburg würde der Einsatz von reinen Elektroautos nach dem derzeitigen Stand der Technik nur im innerstädtischen Bereich möglich sein.“

https://www.efahrer.chip.de/news/Ministerin-lehnt-Dienst-Tesla-ab-Das-ist-der-Grund_102425%3flayout=amp
 
Telkens het verkeerde artikel aanhalen dat net je argumenten tegenspreekt (een hint, je hebt eerder iets anders beweert dan wat er in dit artikel staat).

Ik ben van mening dat je niet oprecht bent.

Dit gaat ook al lang niet meer over Limbo zijn vraag.

dit gaat exact over de vraag. Namelijk er is een wil (bepaalde minister hebben het zelfs geprobeerd) maar toch zien zien ze er voorlopig vanaf (oa bereik, laadtijd en comfort achterin). Beide artikelen zijn nagenoeg gelijk.
 
Status
Not open for further replies.