Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Milieu sticker Keulen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik werk sinds 1990 regelmatig in Duitsland. Ik denk ruim 40% van mijn gewerkte dagen, en heb nog nooit een milieu sticker gehad. Slechts 1 keer een paar honderd meter voorbij het bord een hotel gehad.
Mijn raam zat wel vol met Zwitserse en Oostenrijkse stickers
 
Ik heb het proces van de Franse en Duitse stickers nooit begrepen.
Bij aankoop controleren ze via de opgegeven nr-plaat of je in aanmerking komt.
Bij controle via camera controleren ze of de sticker bij je nr-plaat hoort.
Lijkt mij toch dat ze via de camera direct kunnen checken of er voor die nr-plaat betaald is om de desbetreffende zone binnen te mogen en dat de sticker dus overbodig is.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Ik heb het proces van de Franse en Duitse stickers nooit begrepen.
Bij aankoop controleren ze via de opgegeven nr-plaat of je in aanmerking komt.
Bij controle via camera controleren ze of de sticker bij je nr-plaat hoort.
Lijkt mij toch dat ze via de camera direct kunnen checken of er voor die nr-plaat betaald is om de desbetreffende zone binnen te mogen en dat de sticker dus overbodig is.
Dat is te makkelijk en is er dus te weinig aan te verdienen. Zo kun je in Duitsland ook je spaarpunten saldo in Flensburg niet zelf opvragen dat moet een bureautje voor je doen.
 
Ik werk sinds 1990 regelmatig in Duitsland. Ik denk ruim 40% van mijn gewerkte dagen, en heb nog nooit een milieu sticker gehad. Slechts 1 keer een paar honderd meter voorbij het bord een hotel gehad.
Mijn raam zat wel vol met Zwitserse en Oostenrijkse stickers
Ligt er maar net aan waar je werkt in Duitsland. Ikzelf woon aan de grens met Nordrhein-Westfalen en overal waar ik moet zijn is er direct na de autobahn een umwelt zone. Controle heb ik de laatste tijd niet meer actief gezien. Het systeem staat inmiddels ook ter discussie aangezien de kleurcodes en de bijbehorende regels al sinds introductie bijna onveranderd zijn. De e-plakatte kan je via lokale gemeenten gewoon aanvragen. Vaak voor niks omdat het een duits alternatief is voor het e-kenteken. Je hebt er alleen weinig voordeel aan.
 
Verder over Digitaal Vignet Oostenrijk: op tijd aanvragen want er is een "internet-aankoop-wachttijd" van 2 weken!
Klopt, de wachttijd geldt echter niet als je 'm zakelijk koopt (=optie). Ik kan me overigens niet herinneren of ik een BTW-nummer moest invoeren, dus privé-rijders kunnen dat altijd proberen. Lukt dat niet, dan bij spontaan-ritten richting Oostenrijk helaas toch plakken (en achteraf krabben :confused:)
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Ligt er maar net aan waar je werkt in Duitsland. Ikzelf woon aan de grens met Nordrhein-Westfalen en overal waar ik moet zijn is er direct na de autobahn een umwelt zone. Controle heb ik de laatste tijd niet meer actief gezien. Het systeem staat inmiddels ook ter discussie aangezien de kleurcodes en de bijbehorende regels al sinds introductie bijna onveranderd zijn. De e-plakatte kan je via lokale gemeenten gewoon aanvragen. Vaak voor niks omdat het een duits alternatief is voor het e-kenteken. Je hebt er alleen weinig voordeel aan.
20210305_085100.jpg


Ik werk zelden in een stad.