Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Misbruik Destination Chargers

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb via via gehoord dat er misbruik is van een destination charger.
Bij L'Ancien Hopital zijn er mensen die hun wagen aankoppelen en dan gewoon in de buurt gaan wandelen ipv te consumeren of er te logeren.
De afspraak met Tesla was dat de laadpalen waren voor klanten die een tafel boekten.
Als dat zo doorgaat kan het wel eens van héél korte duur zijn. De "win-win" situatie is echt wel cruciaal voor het concept!

Ik begrijp niet echt hoe zo'n mensen denken.
 
Je kan dat natuurlijk technisch gaan regelen. Maar ik vind het zonde dat mensen niet gewoon zelf die beleefdheid hebben.
Soit ik heb er een thread van gemaakt omdat ik het onrechtvaardig vind tov mensen die het goed voorhebben met ons.
Bij deze is het geweten op het forum, misschien helpt het.
 
  • Like
Reactions: Maarten
Mogelijke oplossing voor zulke kleine destination chargers is dat de eigenaar van de zaak het laden kan stoppen en de plug ontkoppelen en eventueel de persoon die wel komt eten met zijn Model S kan laden. Maar inderdaad ook hier weer waarom moet men in zulke zaken gaan investeren als gewoon een beetje beleefdheid de zaak oplost.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Het kan ook zijn dat sommige mensen er zich niet zo heel erg bewust van zijn. Ik had eerlijk gezegd zelf ook het idee bij de Destination Chargers dat je ze gewoon mocht gebruiken, zelfs al ben je geen klant daar. Net als bij de SuperChargers; als ik bij Emsbüren sta te laden voel ik mij niet verplicht iets bij dat tuincentrum af te nemen (alhoewel ik er meestal wel even binnenstap). Inmiddels heb ik door dat dat bij de Destination Chargers dus anders is, maar misschien dat anderen dat nog niet door hebben.

Ik ken die specifieke locatie niet, maar misschien dat ze een bordje op kunnen hangen waarop is vermeld dat het de bedoeling is wel klant te zijn van het betreffende hotel/restaurant. Als mensen dan nog steeds gaan laden zonder er iets af te nemen, dan is dat erg onbeleefd inderdaad.
 
  • Like
Reactions: Bankroetlama
Het kan ook zijn dat sommige mensen er zich niet zo heel erg bewust van zijn. Ik had eerlijk gezegd zelf ook het idee bij de Destination Chargers dat je ze gewoon mocht gebruiken, zelfs al ben je geen klant daar.

Geen idee of het in de navigatie de wagen zichtbaar is, maar als je op teslamotors.com gaat kijken naar de DeC staat erbij of het publiek beschikbaar is of enkel voor klanten.
 
Gelukkig bij Mama Shelter @ Paris geen misbruik van de destination chargers. Prima laden, eten, drinken en slapen hier.

image.jpeg
 
  • Like
Reactions: Keezje