Nexus
Active Member
Is lakkwaliteit eigenlijk iets dat verbeterd is ondertussen of is dit de standaard bij M3 ? Was het misschien tijdens de end of quarter push? Wel benieuwd naar recente M3's...
Last edited:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Echt nog nooit meegemaakt bij Audi/Volvo dit soort grappen.
De waslijst van oplevergebreken is echt *bizar* . Kwaliteitscontrole 0,0000 bij Tesla.
Geweldige auto, maar afwerking is DIEP triest. Dit in combinatie met de 'service' van tegenwoordig raad ik aktief iedereen die enthousiast is over Tesla het af om eraan te beginnen.
Eh, nog nooit meegemaakt bij Audi/Volvo? Dan moet je toch eens teruglezen wat je hier schrijft over je vorige auto, een Volvo:
Wat reed jij voor de Tesla Model 3?
Die problemen klinken ook heel wat erger (aandrijving, software) dan de voornamelijk afwerkingsklachten die je hebt over de Model 3.
Als ik dit YouTube filmpje van i1Tesla bekijk, ziet al het spuitwerk rond en zelfs aan de binnenkant van de deuren er gewoon keurig uit:
Ik denk dus dat het allemaal wel meevalt, en mocht je echt een auto treffen bij aflevering waar het spuitwerk zo slecht is zoals in de het filmpje in de eerste post, dan weiger je hem toch? Of neem je hem dan toch mee en ga je vervolgens met een zaklamp dit allemaal filmen en op YouTube posten?
Die Volvo was bij aflevering in orde, maar daar heb ik hoop technische problemen met versnellingbak en assen etc gehad gedurende de jaren dat ik hem reed. De software was daar ook brak, maar die werd dan ook niet zo vaak geüpdatet als bij Tesla. De AFWERKING was prima is orde, gewoon pech met de techniek gehad daar. Bii Tesla andersom, afwerking en aflevering zwaar teleurstellend, techniek (motor assen etc) voorlopig in orde. Knock on wood
Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Het is niet normaal om bij aflevering de hele auto van binnen en van buiten na te moeten kijken of het spuitwerk wel in orde is. Als je een tweedehands ingevoerde Golf koopt via Marktplaats en op een parkeerplaats de transactie afwikkelt, dan begrijp ik dat. Als je een nieuwe auto koopt van ween merk met een high-tech imago, dan verwacht ik dat niet. Dat dit tegenwoordig bij Tesla heel normaal gevonden wordt zegt vooral iets over de manier waarop Tesla zijn auto's afwerkt en er daarna mee omgaat. Musk mag dan wel roepen dat de aandrijflijn een miljoen mijl mee kan, maar als de auto er omheen het eerder opgeeft, dan heb je daar niet zoveel aan.Ik denk dus dat het allemaal wel meevalt, en mocht je echt een auto treffen bij aflevering waar het spuitwerk zo slecht is zoals in de het filmpje in de eerste post, dan weiger je hem toch? Of neem je hem dan toch mee en ga je vervolgens met een zaklamp dit allemaal filmen en op YouTube posten?
Door een aantal mensen wordt hier alles rechtgepraat en moet je vooral niet zeuren als je een Tesla koopt. Alles rondom Tesla is enorm gepolariseerd. Of je bent zo ongeveer Muskiaan of je leest met veel voldoening het AD/Telegraaf. Helaas zit er maar weinig nuance in en kritiek op auto-pilot is ook zo'n ding waar je meteen mensen over je heen krijgt die AI expert zijn, na het zien van de "autonomy day" video van Musk.als ik mijn problemen in een lijstje bij elkaar zet wat IK heb gehad, de rapen gaar zijn en ik de hele fanboy-clan over mij heen krijg. Heel bijzonder.
Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Het is niet normaal om bij aflevering de hele auto van binnen en van buiten na te moeten kijken of het spuitwerk wel in orde is. Als je een tweedehands ingevoerde Golf koopt via Marktplaats en op een parkeerplaats de transactie afwikkelt, dan begrijp ik dat. Als je een nieuwe auto koopt van ween merk met een high-tech imago, dan verwacht ik dat niet. Dat dit tegenwoordig bij Tesla heel normaal gevonden wordt zegt vooral iets over de manier waarop Tesla zijn auto's afwerkt en er daarna mee omgaat. Musk mag dan wel roepen dat de aandrijflijn een miljoen mijl mee kan, maar als de auto er omheen het eerder opgeeft, dan heb je daar niet zoveel aan.
Door een aantal mensen wordt hier alles rechtgepraat en moet je vooral niet zeuren als je een Tesla koopt. Alles rondom Tesla is enorm gepolariseerd. Of je bent zo ongeveer Muskiaan of je leest met veel voldoening het AD/Telegraaf. Helaas zit er maar weinig nuance in en kritiek op auto-pilot is ook zo'n ding waar je meteen mensen over je heen krijgt die AI expert zijn, na het zien van de "autonomy day" video van Musk.
Ik geloof best dat het voor een nieuw merk best lastig is. Maar ik had liever gezien dat ze de ontwikkeling zelf hadden gedaan, maar het bouwen hadden uitbesteed. Tesla wil in mijn ogen teveel in te weinig tijd en daardoor krijg je dit soort ellende. . Jammer, want op afwerking en service na is de Model S best een fijne wagen.
Mijn laatste BMW:Duidelijk een haastklus:
- kentekenplaat achter overduidelijk uit het lood gemonteerd
- Banden niet op spanning - 3 dagen later met iets kouder weer kreeg ik een TPMS waarschuwing
- Accu tot maar 140km bereik opgeladen - "ga maar laden bij de SuC in Oosterhout".
- Montage onderdelen achtergebleven in kofferbak
- Daarnaast problemen met het dashboardkastje
Als ik dat vergelijk met de licht scheve FWD van mijn Model X, en het gebrek aan dergelijke problemen bij de Model 3, ben ik een heel tevreden Tesla klant, ja. Maar ik ben ook een kritische klant. Maar ik maak mezelf niet wijs dat het bij de concurrentie zoveel beter is.
Ik heb nog nooit een auto meegehad waarbij het reserve lampje van de tank brandde bij aflevering. Zeker, ik heb ook nog nooit een BMW gekocht (genoeg in getest - maar er zit (te)veel brand image in de prijs verwerkt).Benzinetank had nog voor 50 km over. Ik heb nooit een benzine- of dieselauto nieuw gekocht waar je meer dan 70 km mee kon doen.
Dit blijft overeind voor mij- ben nu al een paar weken onderweg een nalevering factuur op BTW nummer te krijgen.Tesla heeft duidelijk nog een aantal verbeterpunten - net als elk bedrijf.
Waarom niet gewoon toegeven dat Tesla de fabricage van een auto minder goed onder controle heeft? Die fora staan niet voor niets vol. Ik heb Duitse en Japanse auto's gehad en nooit dit soort afleverissues gehad. Die merken hebben (strengere) kwaliteitscontroles voordat het spul de fabriek verlaat. Tesla heeft het gewoon niet voor elkaar. Wellicht dat het vanuit Tesla geredeneerd beter is (het verkoopt toch wel en het kost anders nu geld dat ze niet hebben), maar voor de consument is het minder prettig.Ik denk dat sommigen hun Tesla alleen maar van boven tot onder bekijken omdat ze op een forum of Youtube gelezen of gehoord hebben over mensen met een cosmetische problemen. En dan kom je altijd dingetjes tegen. Dingetjes die je bij een Audi misschien ook wel hebt, alleen gaat niemand na aflevering daar onder liggen.
Het is iets minder lang, maar wat er nu in de showrooms nieuw wordt verkocht is inderdaad vaak dramatisch. Bij de introductie van de Audi e-Tron viel me dit ook op en heb ik er naar gevraagd. Dat werd afgedaan als pre-productie model, maar ook bij het spul dat nu in de showroom staat zie je het.De laatste 10 jaren is sinaasappel-lak absoluut normaal af-fabriek. Ook met de laatste BMW.
Bij de afleverkosten staat meestal of je een volle tank mag verwachten. Als dat er niet bij staat, dan mag je inderdaad hopen dat je de dichtstbijzijnde benzinepomp haalt. Treurig, maar makkelijke besparing met de brandstofprijzen van tegenwoordig.Benzinetank had nog voor 50 km over. Ik heb nooit een benzine- of dieselauto nieuw gekocht waar je meer dan 70 km mee kon doen.
Ik heb geen ervaring met Rolls Royce, maar Porsche is ook sinaasappellak hoor.Overigens kan het wel goed. Dat laten de echte premium merken (Porsche, Rolls Royce, …) zien. Wellicht dat de huidige laksoorten veel lastiger te verwerken zijn. Voor auto's waarbij productiekosten wat meer een rol spelen is dit wellicht de nieuwe standaard.
Dit zijn doffe plekken (geen orange-peel) die je alleen met strijklicht en/of een zaklamp kunt zien. Met een goede polish is het weg en dat is wat er normaal gesproken bij een afleverbeurt ook hoort te gebeuren. Hier heeft de klant daar blijkbaar vanaf gezien, want het folie zit er nog op na aflevering. De meeste merken verpakken de auto's niet eens (of slechts deels), dus Porsche doet al meer dan gemiddeld.Ik heb geen ervaring met Rolls Royce, maar Porsche is ook sinaasappellak hoor.