Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Mobiele EV-oplader op oproep! De eerste keer opladen is slechts 1 euro

This site may earn commission on affiliate links.
Toch blijft het een raar idee. Is er ooit een tankwagen van Shell bij je langs gekomen om je ICE af te tanken?

Wat mij betreft alleen in noodgevallen als iemand is gestrand en zou alleen door de hulpdiensten als ANWB moeten kunnen worden ingeschakeld.
Een Valet service lijkt mij handiger.

Werkstudent op een vouwfiets die de auto oppikt en bij een SuC vollaadt en weer terugbrengt.

Scheelt ook een parkeerplaats zoeken 😁
Dan kies ik toch voor het laadaggregaat voor de deur. Ik zou mijn Tesla echt niet meegeven aan een werkstudent
 
Voor de Amsterdammers hier: Vraag niet hoe het kan, profiteer er van!

-1 euro voor een volle batterij voor de deur
- gebruik mijn kortingscode voor nog een paar keer voordelig opladen als de eerste keer bevalt


Here is your promo code: KEQFE5FZ

You can share it with your friends and when they book charging on our website there's line to fill "Promo code".

We thank you for your interest in our mobile charger and invite you to charge your EV in Amsterdam!

We will be glad to help you to book your time slot and to find the location that will be suitable for you. You can choose a location from our list or share yours and we will come to charge you, because it's literally mobile EV charger. It's as simple as ordering a taxi.

For our first users, we offer special conditions: 1 euro only for the 1st charge, 50% discount on the 2nd charge (0,4 EUR per 1 kWh - discounted price), the 3rd and following charges with a 30% discount until the end of 2023.

If you have any questions we will be glad to assist you.

Or click to book time for charging: Charging schedule - L-Charge
 
Ben Amsterdammer en te lui om mijn auto 100 meter verderop te parkeren om te laden, maar ik pas. Waterstof zou voor mij ok zijn, maar LPG kan ik mezelf niet verkopen. Deze Tesla is mijn eerste auto, omdat ik onderdeel van de transitie wou zijn en niet onderdeel van de oude status quo - tot die tijd heb ik alleen met het OV gereisd.

Dus het moment dat er waterstof in gaat, dan wil ik het graag eens proberen. Maar wel pas als de productie van H2 eens wordt opgelost:

Meer CO2-uitstoot dan diesel
In tegenstelling tot benzine en diesel is waterstof geen energiebron, maar een energiedrager die uit een energiebron bereid wordt. Dat kan met elektriciteit maar in de praktijk gebeurt dat zo goed als nooit - het IEA-rapport spreekt over 0,1%. Verreweg het meeste waterstof wordt gewonnen uit aardgas met een energievretend proces dat bekend staat als steam methane reforming (SMR). Ook, maar in mindere mate, wordt waterstof geproduceerd uit aardolie en steenkool. Daarbij komt een flinke hoeveelheid CO2 vrij. Waterstof is dus schoon op de plek van het gebruik, maar de productie ervan veroorzaakt een flinke uitstoot aan broeikasgassen.
bron
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Ik zou mijn Tesla echt niet meegeven aan een werkstudent

Haha oké ik was ooit zo’n werkstudent die lease-auto’s naar en van de klant bracht 😂

In pak en met gepoetste schoenen, dat dan weer wel 😁

Eh bien, buiten de de zin of onzin van deze dienstverlening zie ik net als @Camelroel niet hoe ze dit bij deze prijzen winstgevend kunnen maken.

Omzet dekt nog niet eens de salariskosten, laat staan de afschrijving van de apparatuur en de brandstof.
 
Ondernemen moet je stimuleren, domme ideeen niet. Wens ze veel succes als ondernemers en hoop dat ze hier snel mee stoppen en wat anders gaan doen (ze zijn creatief genoeg).
Ik denk toch dat hier zeker een markt voor zal zijn. Ik had dit zelf al veel eerder verwacht voor bijvoorbeeld evenementen of voor andere locaties waar veel EVs worden verwacht maar waar geen laadplekken (in de buurt) zijn. En natuurlijk als wegenwacht service voor de enthousiaste EV-rijders die lid willen worden van de 0km club van @pvkeep ;-)

Ik dacht zelf bij de bezorgdiensten als Gorillaz en Getir dat dat nooit iets zou worden omdat daar geen markt voor zou zijn. Die ondernemers hadden dat ook beter in de gaten.
 
Prima service van Ivan & Yevgeni van L-charge.
Bij mij voor de deur op het afgesproken tijdstip werd de hpc-kabel aangesloten en een half uur later was mijn auto opgeladen van 4% naar 80%.
In het vrachtwagentje zit een snellaadsysteem dat bestaat uit een 55kWh batterij met een 6-cylinder Mann aggregaat dat op lpg draait. In de toekomst zal het aggregaat op waterstof gaan draaien. Het aggregaat en de batterij in deze unit samen zijn goed voor maximaal 120kW laadstroom. Tussen 2 laadbeurten wordt de 55kWh batterij weer volgeladen voor de volgende klant.

De batterij van mijn Tesla was niet warm ondanks dat ik onderweg wel een preconditioning melding kreeg voor de SuC Badhoevendorp die ik had ingesteld. In de Tesla app ging tijdens het laden de batterijverwarming ook nog aan. Met een warme batterij verwacht ik dat de laadtijd die L-charge opgeeft in de praktijk ook wel haalbaar is.

View attachment 917149View attachment 917150View attachment 917151View attachment 917155View attachment 917159
Bedankt voor het vertrouwen in L-Charge!

We zijn blij dat je de tijd had om onze diensten te testen. We proberen de gebruikerservaring zo soepel mogelijk te maken en uw positieve feedback is echt belangrijk en waardevol voor ons.

We nodigen Amsterdammers in deze thread uit om onze service ook eens te proberen en uw auto op te laden met ons laadsysteem - kies een geschikt moment en registreer u via een formulier.
 
when I saw it promoted in Italy I laughed, but then said myself "hey there are so few charging stations that this might make sense sometimes", but in NL, really?

View attachment 917057
Bedankt voor uw commentaar. Onze oplossing is ideaal voor EV's die buitenshuis, off-grid, moeten opladen. Gewone gebruikers bevinden zich misschien maar één of twee keer per jaar in een dergelijke situatie, maar geprojecteerd op een bredere groep EV-gebruikers vormt dit een solide argument voor de oplossing.

Dit is nog relevanter voor taxi's of koeriers voor wie 8 uur stoppen naast een oplader na 2 tot 3 ritten niet ideaal is voor hun bedrijfsmodel.

Ik hoop dat ik enig perspectief heb geboden op het bedrijfsmodel. Hoe dan ook, de beste manier om een volledige indruk te krijgen is om het zelf te proberen!
https://l-charge.eu
 
Ik heb nog even zitten rekenen aan wat een laadbeurt met L-Charge uitstoot tov een laadbeurt bij een laadpaal:

Gemiddeld in NL is de uitstoot voor electriciteit 500 gram CO2eq/kWh,

De uitstoot per kWh opgewekt op LNG met een aggregaat is 650 gram CO2eq/kwh:

Volgens het internet bevat LNG ca 15kWh per kg. Bij een efficiency van 37% (opgave MAN voor de 6-cylinder die ik gisteren in de vrachtwagen van L-Charge mocht bekijken) 5,5kWh per kg LNG of 0,18kg per kWh. Met een emissiefactor voor LNG van 3,6 kilogram CO2eq/kg LNG kom ik dan op een uitstoot van 0,18 x 3600 = 650 gram CO2eq/kWh.

Met gemiddelde NLse stroom is de uitstoot dan 100 gram CO2-equivalent per kilometer, en
na een laadstop bij L-Charge 130 gram CO2-equivalent per kilometer.

Dat is 30% meer dan met de stroom van een laadpaal.
Een ICE die 200 gram CO2-equivalent per kilometer doet stoot 50% meer uit dan een EV met stroom van L-Charge.

bronnen:
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Nick-m
Gemiddeld in NL is de uitstoot voor electriciteit 500 gram CO2eq/kWh

De CO2 uitstoot voor grijze elektra productie is ongeveer 550gr/kWh. Groene stroom, wind en zon, is 0.


414E0DE7-3C88-443D-A450-EC3521F68E50.jpeg






Aangezien in 2022 40% van onze stroom produktie uit hernieuwbaar bestond lijkt jouw 500 mij aan de hoge kant, en is dat cijfer van Nowtricity de complete energie mix uitgedrukt in kWh, dus ook het verwarmen met gas.

EE898606-C639-4D79-98D1-BDC3AD5FCA6C.jpeg


Blijft buiten de CO2 uitstoot ook nog het issue bestaan van NOx uitstoot van een verbrandingsmotor op lokaal niveau, een probleem wat ook opgaat als er H2 in dat aggregaat gegooid wordt, terwijl onze elektra produktie elke dag groener wordt.

Nee dankjewel.
 
  • Like
Reactions: djlorenz
Ik heb nog even zitten rekenen aan wat een laadbeurt met L-Charge uitstoot tov een laadbeurt bij een laadpaal:

Gemiddeld in NL is de uitstoot voor electriciteit 500 gram CO2eq/kWh,

De uitstoot per kWh opgewekt op LNG met een aggregaat is 650 gram CO2eq/kwh:

Volgens het internet bevat LNG ca 15kWh per kg. Bij een efficiency van 37% (opgave MAN voor de 6-cylinder die ik gisteren in de vrachtwagen van L-Charge mocht bekijken) 5,5kWh per kg LNG of 0,18kg per kWh. Met een emissiefactor voor LNG van 3,6 kilogram CO2eq/kg LNG kom ik dan op een uitstoot van 0,18 x 3600 = 650 gram CO2eq/kWh.

Met gemiddelde NLse stroom is de uitstoot dan 100 gram CO2-equivalent per kilometer, en
na een laadstop bij L-Charge 130 gram CO2-equivalent per kilometer.

Dat is 30% meer dan met de stroom van een laadpaal.
Een ICE die 200 gram CO2-equivalent per kilometer doet stoot 50% meer uit dan een EV met stroom van L-Charge.

bronnen:
Ik vermoed dat wanneer je maar lang genoeg er aan rekent, je uiteindelijk uitkomt op een schoner resultaat met L-Charge ;)

Kleinigheidje:
  • De uitstoot die je voor Nederland noemt, is de gemiddelde uitstoot van kolen en gas productie. Maar de gemiddelde Nederlandse uitstoot per kWh bedroeg in 2019 al minder dan 370 gram, in 2020 was dat 290 gram. De actuele getallen voor 2021 en 2022 kan ik zo snel niet vinden, maar die liggen al weer substantieel lager.
Daarmee is het laden via L-charge al 2 a 2,5x meer vervuilend dan gewoon aan een laadpaal. Wat we daarbij nog niet meerekenen is dat LNG moet worden geproduceerd (onder druk brengen) vanuit aardgas en dat er redelijk wat lekkage is / boiloff / verliezen door de keten zit.

Dus al met al zal de oplossing met L-charge al snel een factor 4 meer Co2 uitstoot kennen.
 
Ik vermoed dat wanneer je maar lang genoeg er aan rekent, je uiteindelijk uitkomt op een schoner resultaat met L-Charge ;)

Kleinigheidje:
  • De uitstoot die je voor Nederland noemt, is de gemiddelde uitstoot van kolen en gas productie. Maar de gemiddelde Nederlandse uitstoot per kWh bedroeg in 2019 al minder dan 370 gram, in 2020 was dat 290 gram. De actuele getallen voor 2021 en 2022 kan ik zo snel niet vinden, maar die liggen al weer substantieel lager.
Daarmee is het laden via L-charge al 2 a 2,5x meer vervuilend dan gewoon aan een laadpaal. Wat we daarbij nog niet meerekenen is dat LNG moet worden geproduceerd (onder druk brengen) vanuit aardgas en dat er redelijk wat lekkage is / boiloff / verliezen door de keten zit.

Dus al met al zal de oplossing met L-charge al snel een factor 4 meer Co2 uitstoot kennen.
De cijfers die ik gebruik komen van www.Nowtricity.com: "CO2 emissions by country from electricity production. Renewable energy forecast. Historical data with energy mix, renewables and emissions in CO2eq/kwh".
 
Last edited:
I suspect that if you count on it long enough, you will end up with a cleaner result with L-Charge;)

trifle:
This means that charging via L-charge is already 2 to 2.5 times more polluting than simply at a charging station. What we do not take into account is that LNG must be produced (pressurized) from natural gas and that there is quite a bit of leakage / boiloff / losses throughout the chain.

So all in all, the solution with L-charge will soon have a factor of 4 more CO2 emissions.
You need also need to add the emissions with a truck full of batteries to come to your place and then go back to storage, that should also part of the charging emissions imho.
 
De cijfers die ik gebruik komen van www.Nowtricity.com: "CO2 emissions by country from electricity production. Renewable energy forecast. Historical data with energy mix, renewables and emissions in CO2eq/kwh".


Nog een keer dan: dat is de totale energie mix uitgedrukt in kWh.

Dus óók verwarmen met gas. Dus níet de elektriciteitsproductie alleen.
 
De cijfers die ik gebruik komen van www.Nowtricity.com: "CO2 emissions by country from electricity production. Renewable energy forecast. Historical data with energy mix, renewables and emissions in CO2eq/kwh".
De cijfers die ik gebruik komen van CBS. Volgens mij redelijk betrouwbaar. Sowieso zie ik bij Nowtricity staan dat we in Nederland in 2022 ca. 15% renewable energy hadden, terwijl dat significant hoger is. Voor 2020 geven zij bijvoorbeeld aan dat dit maar 8% is, terwijl volgens het CBS dit toen al 11% was voor het totale energieverbruik (dus inclusief verwarming) in Nederland (How much energy is from renewable sources?). Wat dat betreft heb ik meer geloof in de betrouwbaarheid van de cijfers van CBS.