Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mobility as a Service (MaaS)

This site may earn commission on affiliate links.
Jawel, maar waar jij spreekt over kleine bussen spreek ik over nog kleinere voertuigen. En dat komt omdat globaal gezien er maar erg weinig mensen zijn die van A naar B moeten. Dat zie je ook in de spits: heel veel auto's met 4-5 zitplaatsen en maar 1 inzittende...
 
@wooter ik ging van en/en naar en/en/en, ik sluit niets uit, zie zowel jouw pods als, nogmaals, een fijnmazig netwerk van veel kleine zelfrijdende bussen als goede mogelijkheid. Die laatste zie ik als minder problematisch alternatief voor het grofmazige massale OV dan de pod. Maar nogmaals: en/en/en.

Niemand die het openbaar vervoer gebruikt, doet dit omdat zijn bus of trein 'm brengt vanaf zijn voordeur naar de voordeur van zijn bestemming. Het is altijd een suboptimaal traject,
beschouw ik dan maar niet als argument tegen wat ik zeg, want dat bevestig ik juist.
 
Hmja, de Model 3 komt al met een camera gericht naar het interieur... Als dat soort gedrag zich gaat nivelleren omdat verhuurders en huurders mekaar kunnen raten en er een camera op de inzittenden staat gericht, hoelang duurt het dan nog voor een slordig iemand zo een auto kan huren?
Dan zit er een flink transpirerend persoon vol in beeld zijn lucht inde auto te verspreiden, en een kwartier later zien we dan jouw beeld, zoekend naar waar die vreemde lucht vandaan komt...:)
 
Prima idee, zo'n camera om de passagiers in de gaten te houden - maar dan alleen voor de eigenaar van de auto.
Hoeveel passagiers zijn bereid om zich te laten rijden terwijl voortdurend een camera in-your-face beeld- en geluidsopnames staat te maken? Er is altijd veel te doen over privacy, soms overdreven, maar zo'n surveillance lijkt me voor heel veel mensen een no-go.

Het zal ongemakkelijk voelen om een gesprek te voeren met je mede-passagier of telefonisch. Een gevoel van "Anything you say can and will be used against you". Natuurlijk, momenteel kijkt en luistert een taxichauffeur ook mee met je gesprekken. Maar dat gaat toch minder ver dan opnames. Een verdergaande vorm van Big Brother Is Watching You ben ik nog niet tegengekomen.
 
Dat gaat jammer genoeg heel goed meevallen. Toen ik recent in het VK was viel me het onnoemelijk aantal camera's op, maar niemand leek er zich aan te storen. Ik nam een bus en vanaf mijn plaatsje op 'gelijkvloers' kon ik alle andere busreizigers in het oog houden.
 
Er is (nog) nergens gezegd dat de camera in de M3 echt gebruikt kan worden voor remote monitoring.
Wordt ook lastig want de wetgeving verschilt per land. Anders dan in de UK is men in Duitsland wel heel scherp op de privacy.
Wellicht is de camera wel te gebruiken voor persoonsherkenning & authenticatie.