Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zoiets? Dan zijn we snel klaar;)

WhatsApp Image 2019-02-06 at 11.54.18.jpeg
 
In Nederland geen leveringen vanavond, begreep ik.

Ik denk dat de Belgen die wel vanavond af konden halen allemaal aan het toeren zijn in plaats van op het forum zitten. ;)
Ik ben onderweg naar Tilburg, als het goed is kan ik ‘m om 23:30 in ontvangst nemen. Zal dan zeker een van de eersten zijn. Maar gezien het wel-niet leveren van vandaag geloof ik het pas als ik erin zit :).
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Ik ben onderweg naar Tilburg, als het goed is kan ik ‘m om 23:30 in ontvangst nemen. Zal dan zeker een van de eersten zijn. Maar gezien het wel-niet leveren van vandaag geloof ik het pas als ik erin zit :).
Helaas, tot 01:30 is er door de techneuten geprobeerd om een softwareprobleem te verhelpen maar dat is niet gelukt. Nu met een loaner Model S terug naar huis gereden, later vandaag een nieuwe poging.
 
Wow, jammer dat het niet gelukt is om meteen naar huis te rijden.
Heb je enig idee van de aard van de softwareproblemen?
Na de poetsbeurt vond er nog een software-update plaats. In dit geval ongelukkig qua timing, maar misschien wel bewust door de auto gepland om ‘s nachts plaats te vinden. De update bleef echter hangen en er moest hulp vanuit Fremont aan te pas komen om de boel weer vlot te trekken. Dat duurde echter zo lang dat we er met z’n allen (ik, technici plus marketingmannen) niet meer op gewacht hebben.
Het was overigens wel een surrealistisch gebeuren; waarbij Tesla gepland had om gisteren 250 auto’s af te leveren zat ik ‘s nachts uiteindelijk als enige op m’n auto te wachten. Waarschijnlijk is vandaag dus iemand anders de gelukkige om de allereerste Model 3 in ontvangst te nemen!
 
  • Helpful
Reactions: Jooop and FrankNL
Na de poetsbeurt vond er nog een software-update plaats. In dit geval ongelukkig qua timing, maar misschien wel bewust door de auto gepland om ‘s nachts plaats te vinden. De update bleef echter hangen en er moest hulp vanuit Fremont aan te pas komen om de boel weer vlot te trekken. Dat duurde echter zo lang dat we er met z’n allen (ik, technici plus marketingmannen) niet meer op gewacht hebben.
Het was overigens wel een surrealistisch gebeuren; waarbij Tesla gepland had om gisteren 250 auto’s af te leveren zat ik ‘s nachts uiteindelijk als enige op m’n auto te wachten. Waarschijnlijk is vandaag dus iemand anders de gelukkige om de allereerste Model 3 in ontvangst te nemen!

Gezien er al zat rondrijden in Nederland zal vandaag niet de eerst in ontvangst worden genomen.
 
Na de poetsbeurt vond er nog een software-update plaats. In dit geval ongelukkig qua timing, maar misschien wel bewust door de auto gepland om ‘s nachts plaats te vinden. De update bleef echter hangen en er moest hulp vanuit Fremont aan te pas komen om de boel weer vlot te trekken. Dat duurde echter zo lang dat we er met z’n allen (ik, technici plus marketingmannen) niet meer op gewacht hebben.
Het was overigens wel een surrealistisch gebeuren; waarbij Tesla gepland had om gisteren 250 auto’s af te leveren zat ik ‘s nachts uiteindelijk als enige op m’n auto te wachten. Waarschijnlijk is vandaag dus iemand anders de gelukkige om de allereerste Model 3 in ontvangst te nemen!

Ah man echt lullig, maar over een tijdje kan je waarschijnlijk wel lachen om de absurde situatie :)
Ook super stom voor de medewerkers die 's nachts hebben moeten werken.

Hopelijk is het vandaag dan wel gefixed, ik zou rond 15:00 een afleverafspraak hebben.
 
Na de poetsbeurt vond er nog een software-update plaats. In dit geval ongelukkig qua timing, maar misschien wel bewust door de auto gepland om ‘s nachts plaats te vinden. De update bleef echter hangen en er moest hulp vanuit Fremont aan te pas komen om de boel weer vlot te trekken. Dat duurde echter zo lang dat we er met z’n allen (ik, technici plus marketingmannen) niet meer op gewacht hebben.
Het was overigens wel een surrealistisch gebeuren; waarbij Tesla gepland had om gisteren 250 auto’s af te leveren zat ik ‘s nachts uiteindelijk als enige op m’n auto te wachten. Waarschijnlijk is vandaag dus iemand anders de gelukkige om de allereerste Model 3 in ontvangst te nemen!

Damn, een ervaren S of X rijder had dit zo kunnen fixen waarschijnlijk.

De updates staan idd standaard 's-nachts gepland door de auto en duren in de praktijk ca. 40-45min.
De auto zegt ca. 1:45u maar dat is wellicht zo bij de oudere versie met een langzamere computer.

Ik heb nu al meerdere keren gehad dat de auto volledig dood leek na een update maar door een soft reboot kwam daar in een paar minuten weer leven in. Een soft reboot doe je door je voet op de rem te zetten en wieltjes op het stuur een paar seconden ingedrukt te houden.
Soms moet je dan wel de update opnieuw doen maar dat kan je dan weer doen op een passend tijdstip.
 
Ah man echt lullig, maar over een tijdje kan je waarschijnlijk wel lachen om de absurde situatie :)
Ook super stom voor de medewerkers die 's nachts hebben moeten werken.

Hopelijk is het vandaag dan wel gefixed, ik zou rond 15:00 een afleverafspraak hebben.
Ik denk dat hij er nu al om kan lachen. Beetje socializen met de Tesla mannen, in de keuken meekijken, 1e rang tijdens zo'n mijlpaaltje, Model S meekrijgen... Ik denk dat er genoeg in zijn plaats hadden gewild:)
 
Maar klopt het dan wel dat in België wel Model 3’s zijn uitgeleverd? Dat zou dan wel vreemd zijn met een softwareprobleem dat zo ernstig is dat alle leveringen ervoor worden uitgesteld...
Ik denk het niet. De foto op Facebook was van een trailer die in Aartselaar een M3 kwam afzetten. In Aartselaar zouden normaal geen M3 uitgeleverd worden. (Al weet ik niet meer wat mijn bronnen waard zijn);)