Je vorige auto's hadden waarschijnlijk geen reis achter de rug waarbij ze diverse trailer- en boottochten moesten doorstaan. Dat werk wordt gedaan door mensen die het soms geen ruk kan schelen en die niet bepaald fijnzinnig omspringen met de auto's. Als Tesla dan de kleine beschadigingen die daarbij ontstaan meteen gaat fixen, lopen de leveringen grote vertraging op (klanten niet blij, Tesla niet blij). Dus kiezen ze voor inspectie bij aflevering, eventueel meteen verhelpen door de detailer ter plekke of anders een afspraak maken voor verhelpen bij service center. Tesla heeft financieel helaas niet de luxe om duizenden auto's later te leveren, doordat het bedrijf nog steeds een speelbal is van grotere machten die het bedrijf willen zien falen. Zodra er een fabriek in Europa staat, zal het waarschijnlijk beter gaan. In elk geval dan veel minder kans op kleine transportschade. Ze hebben overigens al flinke vooruitgang geboekt in het afleveringsproces. Een half jaar geleden leverden zulke grote aantallen auto's veel meer rompslomp op voor de klanten.
Ook bij andere merken gebeurt het niet bepaald zachtzinnig. Heb 5 jaar tijdens mijn studie bij peugeot gewerkt en je wil niet weten hoe die auto's de vrachtwagen op gereden worden. Plank gas met koude motor over dat terrein. Meerdere keren klanten moeten bellen dat er vertraging was met de levering....lees: dikke schade gereden tijden transport of gewoon direct koppakking eruit geblazen