Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Je vorige auto's hadden waarschijnlijk geen reis achter de rug waarbij ze diverse trailer- en boottochten moesten doorstaan. Dat werk wordt gedaan door mensen die het soms geen ruk kan schelen en die niet bepaald fijnzinnig omspringen met de auto's. Als Tesla dan de kleine beschadigingen die daarbij ontstaan meteen gaat fixen, lopen de leveringen grote vertraging op (klanten niet blij, Tesla niet blij). Dus kiezen ze voor inspectie bij aflevering, eventueel meteen verhelpen door de detailer ter plekke of anders een afspraak maken voor verhelpen bij service center. Tesla heeft financieel helaas niet de luxe om duizenden auto's later te leveren, doordat het bedrijf nog steeds een speelbal is van grotere machten die het bedrijf willen zien falen. Zodra er een fabriek in Europa staat, zal het waarschijnlijk beter gaan. In elk geval dan veel minder kans op kleine transportschade. Ze hebben overigens al flinke vooruitgang geboekt in het afleveringsproces. Een half jaar geleden leverden zulke grote aantallen auto's veel meer rompslomp op voor de klanten.

Ook bij andere merken gebeurt het niet bepaald zachtzinnig. Heb 5 jaar tijdens mijn studie bij peugeot gewerkt en je wil niet weten hoe die auto's de vrachtwagen op gereden worden. Plank gas met koude motor over dat terrein. Meerdere keren klanten moeten bellen dat er vertraging was met de levering....lees: dikke schade gereden tijden transport of gewoon direct koppakking eruit geblazen
 
Vanmorgen heb ik mijn M3 mogen ophalen. Ik was een uur te vroeg en ze waren nog aan het opstarten. Ik was dus de eerste die na een korte check op weg naar huis kon.

De auto zag er netjes uit. Helaas was het regenachtig dus ik kon de lak niet checken.

Al met al een prima ervaring, enige minpuntje was dat er maar 95 km lading in zat.

Er stonden vandaag 400 afleveringen op de planning. In totaal stonden er bijna 3000 op het terrein.

20190925_101749.jpg
 
  • Like
Reactions: dannyij and M3rik
Vanmorgen heb ik mijn M3 mogen ophalen. Ik was een uur te vroeg en ze waren nog aan het opstarten. Ik was dus de eerste die na een korte check op weg naar huis kon.

De auto zag er netjes uit. Helaas was het regenachtig dus ik kon de lak niet checken.

Al met al een prima ervaring, enige minpuntje was dat er maar 95 km lading in zat.

Er stonden vandaag 400 afleveringen op de planning. In totaal stonden er bijna 3000 op het terrein.

View attachment 458861
wouw, impressive!
 
Gisteren ook in Amsterdam geweest. Netjes met de shuttle naar het terrein gebracht en meteen kunnen inchecken.
Ik had helaas de pech dat er iets mis was met het papierwerk (buiten Tesla om), waardoor ik ruim 2 uur heb moeten wachten.
Alles is daar prima geregeld en ze doen echt hun best.

Zoals al gezegd worden er daar ongeveer 2800 auto's deze week afgeleverd. En de reden dat het in Amsterdam is en niet in Tilburg was puur een te kort aan vrachtauto's om alles te vervoeren. Dus de boot maar doorvaren naar Amsterdam en het op deze manier doen.

Na een observatie van 2 uur is mijn constatering dat het proces voor 95% van de mensen soepel en snel loopt en met weinig tot geen problemen.
 
Ha, helemaal mijn gedachte! Ik ga daarom maar in mei met de Tesla naar Zuid-Italie en in juli naar het zuiden van Portugal :D

Ik had vrijdag mijn M3 gehaald en was gelijk naar luxemburg en frankrijk gereden. Ik werd nagekeken, bij stoplichten stonden mensen te kijken en op sentry mode had ik meerdere mensen die bij en in de auto hebben staan kijken. In NL is het eenheidsworst geworden(beetje helaas wel)
 
Ik had vrijdag mijn M3 gehaald en was gelijk naar luxemburg en frankrijk gereden. Ik werd nagekeken, bij stoplichten stonden mensen te kijken en op sentry mode had ik meerdere mensen die bij en in de auto hebben staan kijken. In NL is het eenheidsworst geworden(beetje helaas wel)

tjsa we zijn toch een landje met veel leaserijders.........
 
Gisteren ook in Amsterdam geweest. Netjes met de shuttle naar het terrein gebracht en meteen kunnen inchecken.
Ik had helaas de pech dat er iets mis was met het papierwerk (buiten Tesla om), waardoor ik ruim 2 uur heb moeten wachten.
Alles is daar prima geregeld en ze doen echt hun best.

Zoals al gezegd worden er daar ongeveer 2800 auto's deze week afgeleverd. En de reden dat het in Amsterdam is en niet in Tilburg was puur een te kort aan vrachtauto's om alles te vervoeren. Dus de boot maar doorvaren naar Amsterdam en het op deze manier doen.

Na een observatie van 2 uur is mijn constatering dat het proces voor 95% van de mensen soepel en snel loopt en met weinig tot geen problemen.

Hoe ben je naar Amsterdam gegaan? Openbaar vervoer? Is dat goed te doen?
Gr.
Pieter
 
Gisteren M3 RWD pearl white gehaald in Amsterdam. 30 minuten te vroeg, naar de balie gelopen, direct geholpen ( 6 balies) binnen 5 minuten bij mijn auto. Regende pijpestelen dus lak deels kunnen bekijken, panelen mooi uitgelijnd. Verder binnenkant gecheckt, niets op aan te merken. vlekje hier, vlekje daar, prima geladen om thuis te komen. App gekoppeld! Al met al binnen 30 minuten aan het rijden. En wat een afleveringen, 300-400, het is lopende band werk! komen rechtstreeks bij van de boot, worden afgespoten, gaan een grote tent in en worden klaar gezet! rijden maar!
 
een zorg puntje: wie weet hier iets van? De nieuwe M3 RWD rijdt prima. Maar het banden geruis is aanzienlijk meer dan verwacht! (ik weet dat het geen MS is die ik ook heb) Bij de demo auto viel me dit ook wel op, echter toen ik bij een collega rijder de M3 RWD probeerde was het veel minder. Wat zou zit kunnen zijn? Heeft dat met type banden / banden spanning te maken? Echt opvallend veel, afhankelijk van type asfalt varieert het. IEMAND?
 
een zorg puntje: wie weet hier iets van? De nieuwe M3 RWD rijdt prima. Maar het banden geruis is aanzienlijk meer dan verwacht! (ik weet dat het geen MS is die ik ook heb) Bij de demo auto viel me dit ook wel op, echter toen ik bij een collega rijder de M3 RWD probeerde was het veel minder. Wat zou zit kunnen zijn? Heeft dat met type banden / banden spanning te maken? Echt opvallend veel, afhankelijk van type asfalt varieert het. IEMAND?
Geluid is ontzettend lastig natuurlijk. Ik had mij door alle posts en filmpjes met pogingen om met 3rd-party material de auto stiller te maken voorbereid op meer geluid dan mijn BMW 320d station, maar dat valt me ontzettend mee. Het dreunt wat, en dat is het wel wat mij betreft. Als je er zo veel last van hebt, zou ik inderdaad eens goed naar de banden kijken. Gecupte banden maken ook meer lawaai maar dat is vrij onwaarschijnlijk bij een nieuwe auto.
 
een zorg puntje: wie weet hier iets van? De nieuwe M3 RWD rijdt prima. Maar het banden geruis is aanzienlijk meer dan verwacht! (ik weet dat het geen MS is die ik ook heb) Bij de demo auto viel me dit ook wel op, echter toen ik bij een collega rijder de M3 RWD probeerde was het veel minder. Wat zou zit kunnen zijn? Heeft dat met type banden / banden spanning te maken? Echt opvallend veel, afhankelijk van type asfalt varieert het. IEMAND?
Precies dezefde ervaring. Zie de tweede helft van mijn post Model 3 na Model S - voordelen/nadelen/ervaringen . Omdat ik toch andere velgen wilde, heb ik uiteindelijk 19” conti silents gekocht. Dat scheelt, maar de 3 blijft veel rumoeriger dan de S. Bij mij was ook van belang dat ik een RWD MS had en nu een AWD M3. Die motor en aandrijving zo vlak bij, hoor je echt. Mijn conclusies: de M3 heeft gewoon veel minder geluidsisolatie, de Michelins zijn rumoerig en een AWD maakt (veel) meer herrie dan een AWD.
 
Wow gisteren is het afleveringsrecord van 28 maart gebroken!
28 maart: 512 auto's
27 september: 537 auto's...

Neeeeeeeeeeeee........... Kon ik tot gisteren nog zeggen dat onze Tesla een 'record Tesla' is, is het nu slechts een van de vele zwarte LR AWD in de wijk/stad/provincie/het land. ;)

Gefeliciteerd Tesla met wederom een nieuwe mijlpaal!

ps het 28 maart record was vanaf 1 lokatie. Is dat nu ook zo? :D
 
  • Funny
Reactions: Sregor