Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren de performance (met performance pack) gehaald........zinloos snel ;)
Super leuk om mee te rijden (in Duitsland mee gereden en idioot hoe hard die gaat), maar als ik afstanden moet rijden neem ik de LR RWD, rijdt /stuurt "lichtvoetiger", minder stug en meer range. Alleen de bochten en glad wegdek grip is uiteraard veel beter in de 4 wheel drive). De AWD is eigenlijk de beste allround en snel zat.

Heb snellere auto's gereden qua topsnelheid maar niet qua acceleratie. Ga dat nog eens proberen op een circuit, veel veiliger want is uiteraard compleet onverantwoord op de openbare weg. Meer/ander rubber eronder en andere pad's is die vast nog stukje sneller.

Indrukwekkend is ook: hij blijft gaan (niks beperken of maar paar keer kunnen doen), accu ver leeg rijden, laden en weer gaan (en dat laden gaat zo snel dat je geen tijd hebt om bij te komen van je rit). :D
 
Weet niet of dit een los topic moet zijn, eerst maar even hier proberen.

Mijn Tesla is in augustus besteld voor levering op 9 december. De APK van mijn huidige leaseauto verloopt ook op die dag (exact 4 jaar na levering). Hoe stipt is Tesla in de levering? Kan ik er van uitgaan dat ik de auto op 9 december in ontvangst kan nemen, of kan het zomaar een paar dagen laten zijn en moet ik de APK dus nog doen?
 
Weet niet of dit een los topic moet zijn, eerst maar even hier proberen.

Mijn Tesla is in augustus besteld voor levering op 9 december. De APK van mijn huidige leaseauto verloopt ook op die dag (exact 4 jaar na levering). Hoe stipt is Tesla in de levering? Kan ik er van uitgaan dat ik de auto op 9 december in ontvangst kan nemen, of kan het zomaar een paar dagen laten zijn en moet ik de APK dus nog doen?
Bij de bestelling kreeg ik een “estimated date of delivery”. Toen de VIN bekend was werd de leverdatum een week opgeschoven. Op die laatste datum kon ik hem echt meenemen.
Er zijn allerlei ervaringen gemeld op dit forum...dus “your mileage may vary”.
 
Weet niet of dit een los topic moet zijn, eerst maar even hier proberen.

Mijn Tesla is in augustus besteld voor levering op 9 december. De APK van mijn huidige leaseauto verloopt ook op die dag (exact 4 jaar na levering). Hoe stipt is Tesla in de levering? Kan ik er van uitgaan dat ik de auto op 9 december in ontvangst kan nemen, of kan het zomaar een paar dagen laten zijn en moet ik de APK dus nog doen?

Levering is pas definitief als de auto binnen is en dan blijkt dat hij afleesbaar is.. ga er gemakshalve van uit dat dit 1 tot 2 weken later is, dan valt het niet tegen. Daarnaast: een APK kost 35,00 euro... is dat onoverkomelijk?
 
  • Like
Reactions: Marker78
Ik had een lever-restrictie van 25-11 ivm aflopen huidige lease-contract.... Tesla gaat dan op 24-11 een auto proberen te koppelen. Die heb je dan nog niet op 25/11.

Dus ik heb de lever-restrictie er helemaal af laten halen. Kost je paar 100 euro maar dan weet je tenminste dat je hem snel en zeker dit jaar hebt....
 
Weet niet of dit een los topic moet zijn, eerst maar even hier proberen.

Mijn Tesla is in augustus besteld voor levering op 9 december. De APK van mijn huidige leaseauto verloopt ook op die dag (exact 4 jaar na levering). Hoe stipt is Tesla in de levering? Kan ik er van uitgaan dat ik de auto op 9 december in ontvangst kan nemen, of kan het zomaar een paar dagen laten zijn en moet ik de APK dus nog doen?
Ik zou maar heel gauw die 9 december restrictie er af laten halen, want Tesla gaat dan een paar dagen ervoor (5 december, :p) je order in behandeling nemen en dan is het een loterij of je nog dit jaar geleverd gaat krijgen.