Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, precies. Maar dat is dus het probleem. Als je het op tijd wilt regelen om te verzekeren dat de levering niet te laat wordt (lees na nieuwjaar), dan kun je bijna niet anders dan de datum echt heel veel eerder te zetten of veel eerder te bestellen, met als consequentie een risico op veel te vroege levering, wat in geval van leaseoverlap weer kosten oplevert. Ik moet mijn auto eigenlijk eind dec. hebben, maar bij Tesla geven ze aan hem dan best maar veel eerder te zetten, met als risico dat ik hem een paar dagen later al heb (=eigenlijk veel te vroeg), terwijl er zelfs dan nog geen garantie van levering vóór 31 dec wordt gegeven.
Als ik wacht tot bijv. 1 okt en dan de bestelling plaats, komt het eigenlijk op hetzelfde neer. Ze gaan blijkbaar dan pas kijken, ongeacht vanaf wanneer de bestelling is ingeschoten. Als er dan 1 op voorraad is, komt hij ook gelijk op dat moment (=te vroeg), zo niet, dan ook afwachten met zelfde risico. Hetzelfde idee dus.
Ik vind het erg raar/eigen ver van redelijk, dat men niet gewoon kan regelen dat ik gewoon, als ik veel eerder dan de nu aangegeven levertijd bestel, de auto op een bepaalde datum geleverd kan krijgen. De verkoper bij Tesla is het met me eens, maar kan er niks aan doen, zegt hij. Daar hebben we dus verder niet veel aan.
Als iemand nog een list weet, hoor ik het heeeeel graag, maar...
Mocht je heel snel en dus te vroeg geleverd krijgen, kun je natuurlijk altijd de bestelling cancellen en een week later weer bestellen. Maar het blijft tricky.
 
  • Like
Reactions: coolname
Er is wel net een boot uit China aangekomen met SR+ (en nog eentje onderweg naar Europa), en er zijn twee schepen met LR onderweg vanuit SFO. Ik vermoed dat er in november wat meer registraties gaan zijn.

Richting het einde van de huidige bijtellingsregeling zal er zeker nog wel een "piek" komen.

Zeker bij VW, daar zitten duizenden mensen te wachten op een EV/auto met veel vertraging welke net wel/niet voor de deadline geleverd gaat worden.

Ook bij andere merken zullen de verkoopcijfers van EV's de laatste 2 maanden van dit jaar véél beter zijn dan de eerste 2 maanden van 2021.
 
Er is wel net een boot uit China aangekomen met SR+ (en nog eentje onderweg naar Europa), en er zijn twee schepen met LR onderweg vanuit SFO. Ik vermoed dat er in november wat meer registraties gaan zijn.
I have a model 3 SR+ on order. The VIN is from China and I have a delivery date in mid December. I hope it arrives on time. I also wonder if it will have the updated elements. It should have the new lithium iron phosphate battery if the reports are correct.
 
I have a model 3 SR+ on order. The VIN is from China and I have a delivery date in mid December. I hope it arrives on time. I also wonder if it will have the updated elements. It should have the new lithium iron phosphate battery if the reports are correct.

According to this post/thread your car will most likely arrive on the "Toscana" on the 27th of November in Zeebrugge, Belgium. So mid December seems pretty well doable.
2020 Shipping Movements

The ship is now near Malaysia, on its way to Suez and Zeebrugge thereafter. You can keep tracking HERE.

Current position in the little white circle in the centre of the map...

Toscana.jpg
 
  • Helpful
Reactions: robertvg
According to this post/thread your car will most likely arrive on the "Toscana" on the 27th of November in Zeebrugge, Belgium. So mid December seems pretty well doable.
2020 Shipping Movements

The ship is now near Malaysia, on its way to Suez and Zeebrugge thereafter. You can keep tracking HERE.

Current position in the little white circle in the centre of the map...

View attachment 604800
Wow that's amazing. Thanks for sharing.
 
  • Like
Reactions: BobbyKings