Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Hmm, dan is ook dat gewijzigd (altijd handig, grote software wijzigingen vlak voordat je een nieuw model gaat uitrollen). Ik kan nog steeds documenten inzien en uploaden als ik zo kijk, en ik heb de auto al een half jaar :)

Ik kon dat eerst ook, maar nadat de medewerker iets aangevinkt had dus niet meer. Maakt verder ook niets uit.
Ik lees ook dat er wel mensen antwoord hebben gekregen via het deliveryBE adres. Dus gelukkig is dat geen algemeen probleem.
 
Ook mijn glas zit bijna altijd minimaal halfvol, ik kan niet goed met doemdenkers overweg:) Maar de post van Tozz is mij uit het hart gegrepen. Ik heb het al eerder aangegeven, ik twijfel echt of ik de M3 reservering om ga zetten in een bestelling. Mijn vrouw wil graag meedoen met de transitie maar die 2 Tesla's voor de deur, dat is meer mijn ding. Als in: een Kona vindt ze ook prima, ze geeft er niks om. Die gaat niet blij worden van knulligheid en haar tijd is haar lief (ze heeft een drukke baan).
Het is de technisch beste en slimste EV met het beste laadnetwerk maar zijn op heel veel vlakken nog hele werelden te winnen:confused:

On topic: Ik vind de 'vibe', de M3 koorts die er hier heerst wel heel cool!

Ik zou het zo zien.. voor hoe lang ga je die auto rijden? 4, 5 jaar? Tesla is een bedrijf in verandering (enorme groei), met een geweldige drive om EV's de standaard te laten worden ipv ICE's.... daarbij zijn ze niet bang de grenzen op te zoeken... en dus gaan er veel dingen nu fout .. maar dat is geen strategie, geen beleid... ik zie het meer als een incident (over de langere termijn van jaren gezien) dan als structureel. Over een jaar lach je er om... en heb je in de tussentijd toch mooi de enorme fun gehad van het rijden in een M3 en het uitgebreide SuC netwerk aangevuld met CCS..ik wist het wel!
 
Ik zou het zo zien.. voor hoe lang ga je die auto rijden? 4, 5 jaar? Tesla is een bedrijf in verandering (enorme groei), met een geweldige drive om EV's de standaard te laten worden ipv ICE's.... daarbij zijn ze niet bang de grenzen op te zoeken... en dus gaan er veel dingen nu fout .. maar dat is geen strategie, geen beleid... ik zie het meer als een incident (over de langere termijn van jaren gezien) dan als structureel. Over een jaar lach je er om... en heb je in de tussentijd toch mooi de enorme fun gehad van het rijden in een M3 en het uitgebreide SuC netwerk aangevuld met CCS..ik wist het wel!
Voorlopig heeft de verandering en enorme groei voor een fors neerwaartse spiraal gezorgd als het over service gaat. De huidige afleversoap kan ik nog wel als een incident zien (wel een incident dat voorkomen had kunnen worden, maar dat terzijde), het gaat mij meer om de toekomstverwachtingen. Ik heb er twee maanden over gedaan om een afspraak voor elkaar te krijgen voor mijn S. Hoe moet dat dan over een half jaar als de M3 tsunami in volle hevigheid is losgebarsten?
Naar mijn beleving moet er heel snel geschakeld worden. Meer sec’s, betere processen, meer handjes op de vloer. Misschien kunnen ze Wim S een paar uurtjes inhuren:)
 
Heeft ook allemaal met verwachtingsmanagement te maken, aan twee kanten (Tesla en klant). Mijn vader heeft vorig jaar geleden een nieuwe Volvo gekocht, kreeg als "opleverdatum" mee: ergens in mei/juni. Had geen idee van productiedatum, VIN en al helemaal niet van getrackte boten of wanneer de auto bij de garage aangekomen was. Garage deed lekker z'n werk, en toen ze er met de poetslap langs gingen dachten ze...laten we de klant bellen, de auto is nu wel kaar.

En tja...de mensen hier op het forum weten elkaar hier af en toe flink op te hitsen. Heb een zakenrelatie die een 3 besteld heeft maar niet op het forum zit, en die is er relaxt onder.
Fijn dat iemand het aanhaalt. Dit is inderdaad hoe het bij andere merken gaat. Ik heb echt 2 weken moeten wachten op levering nadat mijn vorige wagen geleverd was bij de garage, en bij bestellen ging er iets mis waardoor we de auto niet als beloofd binnen 6 maanden gingen krijgen maar binnen 18 maanden. Maar als we volle pot betaalden op de demo die de dealer besteld had, dan kon het wel, als goedmakertje. Een bekend Duits merk met drie letters als afkorting. Ik verwijt de dealer niet echt iets, maar zo is het wel gegaan.
 
Fijn dat iemand het aanhaalt. Dit is inderdaad hoe het bij andere merken gaat. Ik heb echt 2 weken moeten wachten op levering nadat mijn vorige wagen geleverd was bij de garage, en bij bestellen ging er iets mis waardoor we de auto niet als beloofd binnen 6 maanden gingen krijgen maar binnen 18 maanden. Maar als we volle pot betaalden op de demo die de dealer besteld had, dan kon het wel, als goedmakertje. Een bekend Duits merk met drie letters als afkorting. Ik verwijt de dealer niet echt iets, maar zo is het wel gegaan.

En dat werd overigens nog eens 4 maanden later dan de eerste indicatie omdat de R-Design later kwam. Heb het nog even nagevraagd bij pa...maar het woord sorry is 0 (nul) keer gebruikt ;)