Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag onze model 3 opgehaald. Wat een auto. In vergelijking met mijn S85 uit 2014 is dit wel een grote verbetering. Auto is spotless en ligt op de weg als een tank op de spoorbaan. Alleen de spoiler ontbrak op de mijne. De buurman had er wel een..
Heerlijk ritje gemaakt vandaag vanuit Tilburg naar huis. Goede geluidsinstallatie ook. Morgen maak ik wat foto’s vandaag geen tijd voor gehad..

Stonden overigens een heleboel model 3 klaar. Binnen en buiten. Het gaat zo hard dat ze poetsers tekort komen. Poetsen kon dus ook wat beter. Elk uur gaan er tussen de 5 en 7 de fabriek uit.

Hoe zit het met die spoilers? Heeft elke M3 er één? Of zat dat bij een specifieke configuratie?
Ik heb er volgens mij niet specifiek voor gekozen.
 
Een vraag aan kritische Tesla-rijders waarvan de recent afgeleverde Model 3 niet de eerste Tesla is: hoe is het gesteld met de afwerking qua lakwerk, naden e.d. in vergelijk met jouw Model S of X?
we hadden een hele vroege model S (en eerder ook al een Roadster ;-)) en de model 3 die ik vrijdag ophaalde is lichtjaren beter... echt heel lekker gebouwd en onwaarschijnlijk fijn. Maatje van me (met een X) reed een stukje en was verbaast hoeveel stiller en fijner de 3 is... ik ben echt heel positief verrast.
 
Mijn aflevermoment net verzet: as zaterdag zou het moeten zijn in Tilburg. Nu naar 5 maart verzet. Vriendelijke dame van Tesla aan de telefoon en 10 minuten later de bevestiging per email. Moet me behoorlijk beheersen om niet toch de levering as zaterdag door te laten gaan, maar ga net een weekje naar de sneeuw en dan wordt het wel heel erg proppen met de beschikbare tijd...
Laatste keer naar de Alpen in de Range Rover:)
 
Mijn aflevermoment net verzet: as zaterdag zou het moeten zijn in Tilburg. Nu naar 5 maart verzet. Vriendelijke dame van Tesla aan de telefoon en 10 minuten later de bevestiging per email. Moet me behoorlijk beheersen om niet toch de levering as zaterdag door te laten gaan, maar ga net een weekje naar de sneeuw en dan wordt het wel heel erg proppen met de beschikbare tijd...
Laatste keer naar de Alpen in de Range Rover:)
Hmm ik ga toch liever met de Range Rover naar de sneeuw. :)
 
Ik had toch echt alles op alles gezet om met de Model 3 op wintersport te kunnen gaan :)
Ik moet dat gaan ervaren: ritten naar de Alpen in een EV. Eerst ook een beetje gewoon raken met een tesla in Nederland
Door het enthousiasme hier op het forum, heb ik er wel veel vertrouwen en zin in.
Maar 6 snowboards, 1 paar skies en drie volwassenen met bagage gaan wel erg makkelijk in een Range;)
 
Ik ben geduldig. : -)

Mijn vraag is of er nog zaken zijn waar ik op moet letten bij de aflevering zelf, dus bij ontvangst.
Vooral genieten en je niet te gek laten maken. Uiteraard even kijken of alles aanwezig is (laadkabels e.d.) en de auto nalopen op duidelijke onvolkomenheden. Maar ik zou de uitgebreide checklists die her en der circuleren laten voor wat ze zijn. My 2 cents.