Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Had de auto eergisteren weer gewassen, zodra ik de klep open komt het water vanaf de onderkant van de klep (waar het kenteken op zit) gewoon de auto in. Volgende x kan ik ff een filmpje voor je maken. Bij de 3 lekt het voornamelijk vanaf de bovenkant, waar het gebogen glas ophoudt.
Ik zal eens opletten hoe het loopt, na weekje Oostenrijk is drastische schoonmaak noodzaak geworden
 
Bij de 3 stroomt water makkelijk vanaf het glazen dak de kofferbak in, doordat het gootje tussen dak en rubber afdichting achterklep erg smal is. Dat is weer een gevolg van commentaar tijdens de reveal in maart 2016, dat de kofferbak opening te klein was. Ze hebben die toen aangepast. En ja dit is nog steeds zo, want niet eenvoudig aanpasbaar.
Heeft niets te maken met Aquapel of Rain-X of zo, want mijn auto staat nog mooi in de was. De druppels staan op de kofferklep, maar rollen daarvan af op het dak, als je de klep omhoog doet.
Je kunt dit een ontwerpfout(je) noemen. Gevolg ervan dat Tesla nog steeds een beginnend autobedrijf is. Als dit het belangrijkste is... Enige wat er op zit, is om dit soort dingen te accepteren. Andere kant van de medaille van een vooruitstrevend bedrijf zijn.
Ik heb er een klein beetje hoop op dat een van de accessoire producenten met een handige oplossing komt. Enige manier hoe dat goed zou kunnen, is via een aangepast afdichtrubber met een extra hoge flap, die het (meeste) water in het gootje houdt.
 
  • Like
Reactions: Jopie
Mijn auto is geleverd met software versie 2018.51.15. Ik heb geen "lane change assistance" bijvoorbeeld. Is dit de actuele versie voor de Model 3?



Nope, de huidige is 2019.4.2 .
Je zal wss binnen enkele dagen wel een update zien verschijnen, vermoed ik.


mijn exemplaar (LR AWD met EAP had bij aflevering op 23.2.2019 ook versie 2018.51.15 en vandaag is dit nog steeds zo
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ik heb er een klein beetje hoop op dat een van de accessoire producenten met een handige oplossing komt. Enige manier hoe dat goed zou kunnen, is via een aangepast afdichtrubber met een extra hoge flap, die het (meeste) water in het gootje houdt.

Zoiets?

913F0294-AF87-476C-B0B5-98B942204573.jpeg