Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Hey! Hopelijk komt er nu toch beweging in. De afleveringen in België zijn een lachertje. Tenzij ze het stiller aanvaarden hoor ik toch weinig van onze Nederlandse vrienden klagen over zo'n schrijnende gevallen als bij ons.

Wel zeker dat het er eentje was die klaar stond voor afleveren? Toen ik achter mijn TWC in Gent geweest ben onlangs stond er ook zo'n rode in de showroom, maar het was een US versie met andere laadport enkel voor in de showroom. Als het er eentje was voor afleveren zou ik er ingekropen hebben en klimaatbrossergewijs niet meer uitgekomen geweest zijn tot ze die VIN op jouw naam hadden gezet :D
de Amerikaanse versie staat er ook nog steeds, Dit exemplaar was wel degelijk voor een klant met nummerplaten en al er al op.(VIN 220250) ik mocht de wagen zelfs niet aanraken. hij stond wel volledig vol micro krasjeso_O. Ik vroeg of mijn detailer mijn auto in Gent ter plaatse mocht behandelen. maar dat kon niet. Dat had wel interessant geweest tijdens mijn vakantie.
 
Okay zal ik idd doen. Omdat ik hierboven een mede-forummer problemen las hebben omdat auto een MrGreen account gekoppeld was.
Ik vroeg me af of leasemaatschappij per definitie een account op de auto had/bleef hebben. lijkt me irritant als je van je hele wagenpark notifications krijgt ;-) Ik neem aan dat de auto gewoon op je eigen account (aangemaakt op zakelijk emailadres of niet) krijgt, als ik mijn eigen creditcard eraan moet koppelen (voor de superchargerskosten) zou ik dat wel zo relaxed vinden als de leasemaatschappij niet ook in zelfde account zit ;)

Sterker nog op een gegeven moment zal je mail ontvangen dat er een Tesla account voor je is aangemaakt op je mail adres zoals bekend bij AlphaBet. ;)
 
Ik heb mijn Model 3 nog niet, ook nog geen VIN-nummer. Gereserveerd in juni 2016 en besteld halverwege december 2018. Mijn vraag is welke bijtelling (cataloguswaarde) wordt berekend? De oude prijs of de prijs na de prijsverlaging van vrijdag?
 
Ik heb mijn Model 3 nog niet, ook nog geen VIN-nummer. Gereserveerd in juni 2016 en besteld halverwege december 2018. Mijn vraag is welke bijtelling (cataloguswaarde) wordt berekend? De oude prijs of de prijs na de prijsverlaging van vrijdag?
Zoals ik het zie: je betaalt de oude prijs, dus die komt in de RDW-registratie en staat op de factuur.
Je krijgt alleen ter compensatie van Tesla gratis een upgrade met AP (als je EAP niet had meebesteld) of FDD (als je EAP wél had meebesteld).
Wat je zou willen: nieuwe, lage prijs op de factuur en bij de RDW en aparte factuur “achteraf” voor AP of FSD-upgrade zodat totaalbedrag weer hetzelfde is als waarvoor je destijds had besteld.
Dat maakt voor Tesla niets uit maar scheelt jou over 5 jaar snel 5 x 22% x €3000,- bijtelling. Bij 52% IB is dat toch dik €1.700,-...
Zou mooi zijn als we dat zo administratief met Tesla kunnen afspreken, betwijfel echter of iemand dat gaat lukken (antwoord zal zijn: “computer says no”).
 
  • Like
Reactions: Jaimevisser
Ik heb mijn Model 3 nog niet, ook nog geen VIN-nummer. Gereserveerd in juni 2016 en besteld halverwege december 2018. Mijn vraag is welke bijtelling (cataloguswaarde) wordt berekend? De oude prijs of de prijs na de prijsverlaging van vrijdag?
Reken op de oude prijs dan is de rest winst :)

Bijtelling wordt berekend over de waarde van de auto dus wat je er voor gaat betalen lijkt mij leidend.
Een dealer of voorraad korting krijg je immers ook niet terug in je bijtelling.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ik herhaal het nog maar eens een keer voor de kijkbuiskindertjes die later ingeschakeld hebben.

Er geldt maar één definitie voor waarde van de auto. Dat is deze van de fiscus:

upload_2019-3-3_12-30-33.png

Wat er op facturen staat of wat je daadwerkelijk betaalt heeft hier verder geen invloed op.

Waarde van de auto
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Tozz and Phofstee
Zoals ik het zie: je betaalt de oude prijs, dus die komt in de RDW-registratie en staat op de factuur.
Je krijgt alleen ter compensatie van Tesla gratis een upgrade met AP (als je EAP niet had meebesteld) of FDD (als je EAP wél had meebesteld).
Wat je zou willen: nieuwe, lage prijs op de factuur en bij de RDW en aparte factuur “achteraf” voor AP of FSD-upgrade zodat totaalbedrag weer hetzelfde is als waarvoor je destijds had besteld.
Dat maakt voor Tesla niets uit maar scheelt jou over 5 jaar snel 5 x 22% x €3000,- bijtelling. Bij 52% IB is dat toch dik €1.700,-...
Zou mooi zijn als we dat zo administratief met Tesla kunnen afspreken, betwijfel echter of iemand dat gaat lukken (antwoord zal zijn: “computer says no”).
Die Amerikanen worden gek van onze Nationale hobby: hoe krijg ik zo weinig mogelijk bijtelling. Het is ook bijna niet uit te leggen en ik denk niet dat ze hun processen (als ze die al hebben) aanpassen.
Ze wilden ook niet meewerken om bij aflevering de EAP (Extended AutoPilot zo heette dat tot een paar dagen geleden) als ascessoire te leveren tegen de lage prijs, terwijl dat toch ook niets uitmaakte voor ze. Zie het draadje autopilot-later-bijkopen-vanwege-bijtelling.
 
  • Helpful
Reactions: herbots
Ik herhaal het nog maar eens een keer voor de kijkbuiskindertjes die later ingeschakeld hebben.

Er geldt maar één definitie voor waarde van de auto. Dat is deze van de fiscus:

View attachment 382532
Wat er op facturen staat of wat je daadwerkelijk betaalt heeft hier verder geen invloed op.

Waarde van de auto
Klopt, maar wat is dan de conclusie?
Het gaat om de peildatum voor de “oorspronkelikjke” cataloguswaarde. Is dat datum van bestelling (oude prijs) of datum kenteken (nieuwe prijs)?
 
Sterker nog op een gegeven moment zal je mail ontvangen dat er een Tesla account voor je is aangemaakt op je mail adres zoals bekend bij AlphaBet. ;)

Ah da's ook prima. Dus ook met lease heb je de auto gewoon op je 'eigen' account, aangemaakt met zakelijk adres.
Kan je dan de levering/VIN/boot gedoe ook volgen neem ik aan? Of word auto pas bij aflevering aan je account gekoppeld???
 
Klopt, maar wat is dan de conclusie?
Het gaat om de peildatum voor de “oorspronkelikjke” cataloguswaarde. Is dat datum van bestelling (oude prijs) of datum kenteken (nieuwe prijs)?

Alleen Tesla kan die vraag beantwoorden, want alleen zij weten wanneer ze voor een specifieke (nu nog op boot staande) auto het kenteken hebben aangevraagd of gaan aanvragen.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
zit er m.i. niet bij.
Zat er bij jullie een bandenreparatie (spuitbus) set bij de auto? In de gebruiksaanwijzing wordt er over gesproken, maar niet eenduidig of het er bij hoort te zitten. Zo ja, waar kan ik die vinden
Zit er idd niet bij, maar als je één zou hebben is deze niet nuttig.
Aan de binnenzijde van de band is namelijk een laagje schuim gelijmd, voor het verminderen van het lawaai schijnbaar.
Maar ik had dus een nagel in één van de banden de dag na aflevering, en de bandenboer bevestigde dat een spuitbus dit niet had kunnen oplossen.
 
  • Informative
Reactions: S-19910 and Primus
Ja hoor, reservatie van jaren geleden, besteld in december vorig jaar, en voorlopig nog niet de minste aanwijzing van een leverdatum. :( Huidige wagen is intussen al verkocht, dus morgen een Renault megane als shortlease ophalen, in Hasselt. Niet via Tesla overigens...