Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag wel netjes teruggebeld door Tesla. Levering ergens in de komende twee weken. Auto staat nog steeds op transport te wachten in Zeebrugge. Wil haast gaan aanbieden zelf naar Zeebrugge te gaan om de auto op te halen, die hele transportplanning is echt achterlijk slecht.

Zonder vervelend te doen : er is al zoveel door Tesla gezegd dat achteraf helemaal niet bleek te kloppen. Ik geef het 50/50 dat je auto helemaal niet in Zeebrugge stond op de moment dat je dat te horen kreeg.
 
@Baco Dat zou wel het een en ander verklaren. Mijn 3 had afgelopen vrijdag in Tilburg aan moeten komen maar dat is blijkbaar niet gelukt en staat nog steeds te wachten op transport. Zou het vrachtwagentransport dan toch weer de bottleneck zijn?
Waar blijven de dronebeelden van parking lots full of unsold Tesla's, denken de shorters dat ze slapend rijk kunnen worden? ;)
 
  • Funny
Reactions: Xfrank
Blijft wel grappig dat de configurator nog steeds levering in maart aangeeft.
Mijn auto is blijkbaar onderweg van boot 7 afgevallen want niet meer bekend op welke boot ie staat :)
Het doel is wel alles in maart af te leveren volgens delivery. Tja...ben vooral bang dat ik dadelijk wel een auto heb maar nog geen laadpaal, want dat newmotion kan er ook wat van. Ik lig volgens hen al een week boven op de stapel om gebeld te gaan worden voor een installatieafspraak. Wordt ook tijd dat iemand dat proces eens doorlicht dan.
 
Gewoon niks geloven van wat "Delivery" je allemaal wijsmaakt. Mij hebben ze al een tijdje proberen zeggen dat hij op boot 6 stond. Ik had al een VIN nummer dus snap niet hoe je je daar in kan vergissen. Net opgebeld dat de wagen al in Zeebrugge staat en van zodra hij aankomt in SeC de uitlevering kan gebeuren. Voor alle duidelijkheid: boot 6 komt pas volgende zaterdag aan.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Tozz and JoostG
Tja...ben vooral bang dat ik dadelijk wel een auto heb maar nog geen laadpaal, want dat newmotion kan er ook wat van. Ik lig volgens hen al een week boven op de stapel om gebeld te gaan worden voor een installatieafspraak. Wordt ook tijd dat iemand dat proces eens doorlicht dan.

Haha, die ervaring deel ik juist niet. Anderhalve week geleden werd contact met mij opgenomen en op 25 maart staat bij mij een paal (zachtjes te roepen om zijn baasje).

Overigens om een en ander in een ander daglicht te stellen: we wachten hier thuis ook op een KIA e-Niro. Die zou ik 'direct' kunnen ontvangen. Dat werd 25 feb, toen 18 maart en nu is al helemaal niet meer duidelijk wanneer. Wel grappig voor een auto die en geproduceerd is en al NL zou zijn.

Blijkt maar weer dat in automobielland je alles kan en mag zeggen tegen je klanten. Dan valt het nogal wel mee de verzekeringsbranche waarin ik werkzaam ben ;)
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Het blijft me toch verbazen hoe de automobielwereld achterloopt. Op vele gebieden.

Bestel je online een spray tegen verkoudheid van 5€ bij een online Farma ding (of whatever online), dan weet je bij bestelling perfect op welke dag die afgeleverd wordt. De dag voor aflevering krijg je zelfs een target van tussen welke 2 uur ze kunnen langskomen (ok niet iedereen kan dat zo precies). Per dag gaan er daar duizenden van die pakketjes buiten maar de firma EN de eindklant kan perfect zien waar die zich bevindt. Bestel je een wagen van 60-70K waarvan ze er maar enkele tientallen per dag uitleveren en dan valt men over elkaar om je maar foutieve informatie te geven en is er slechts één constante: niemand weet echt hoe het nu in elkaar zit, laat staan de klant. Het verwachtingspatroon voor wagens is blijkbaar verschrikkelijk laag en iedereen komt er met weg omdat ze het allemaal verschrikkelijk slecht doen.
 
net onze gewrapte model 3 gaan ophalen.
model3.jpg
 
Last edited:
Ik had dit ook al in het m3-topic gezet, ik was me er niet van bewust dat de delivery verhalen naar hier zijn verplaatst :(

Gisteren zijn mijn gebeden verhoord, ik ben toen gebeld door LeasePlan afdeling inkoop (na een ander klaagtelefoontje van mij) en ze hadden een ander RN nummer voor mij...

Ik weer met Tesla bellen, ik vroeg naar Tim (met wie ik vorige week gesproken had) maar die was niet beschikbaar, of de persoon even mijn RN nummer mocht. "Ha... ja nou dat is nou net het dingetje... die heb ik wel maar die kenden jullie steeds niet, maar ik heb nu een nieuwe..."...

Lang verhaal kort: Tesla kent nu mijn RN nummer en zowaar staat hij op mijn naam EN de status is 'ordered' en als toetje op de kers gaf Tesla meteen aan: "al deze bestellingen (waarbij hij 'deze' niet specificeerde) inclusief van u zouden voor eind maart afgeleverd moeten zijn, ik heb alleen op dit moment nog geen VIN voor u. Als u de 21e nog niets gehoord heeft, bel dan nog even met ons..."

Punt is wel dat ik dus de oude fiscale waarde blijf houden, maar ook wel de gratis AP upgrade krijg. Als ik de lagere prijs wil dan zal ik inderdaad moeten annuleren en het hele drama met LeasePlan opnieuw doorlopen. Ik kijk wel goed uit, ik wil die auto nu eindelijk... Grappig detail: gratis AP zou niet gekoppeld zijn aan bestellen VOOR 1 maart maar aan levering NA 1 maart. Ik snapte het niet, maar ik ben er niet verder op door gegaan: het zit me wel gebakken :mad:

En dan nu op zoek naar een potje houtlijm, mijn klomp is gebroken...
 
Ik had dit ook al in het m3-topic gezet, ik was me er niet van bewust dat de delivery verhalen naar hier zijn verplaatst :(

Gisteren zijn mijn gebeden verhoord, ik ben toen gebeld door LeasePlan afdeling inkoop (na een ander klaagtelefoontje van mij) en ze hadden een ander RN nummer voor mij...

Ik weer met Tesla bellen, ik vroeg naar Tim (met wie ik vorige week gesproken had) maar die was niet beschikbaar, of de persoon even mijn RN nummer mocht. "Ha... ja nou dat is nou net het dingetje... die heb ik wel maar die kenden jullie steeds niet, maar ik heb nu een nieuwe..."...

Lang verhaal kort: Tesla kent nu mijn RN nummer en zowaar staat hij op mijn naam EN de status is 'ordered' en als toetje op de kers gaf Tesla meteen aan: "al deze bestellingen (waarbij hij 'deze' niet specificeerde) inclusief van u zouden voor eind maart afgeleverd moeten zijn, ik heb alleen op dit moment nog geen VIN voor u. Als u de 21e nog niets gehoord heeft, bel dan nog even met ons..."

Punt is wel dat ik dus de oude fiscale waarde blijf houden, maar ook wel de gratis AP upgrade krijg. Als ik de lagere prijs wil dan zal ik inderdaad moeten annuleren en het hele drama met LeasePlan opnieuw doorlopen. Ik kijk wel goed uit, ik wil die auto nu eindelijk... Grappig detail: gratis AP zou niet gekoppeld zijn aan bestellen VOOR 1 maart maar aan levering NA 1 maart. Ik snapte het niet, maar ik ben er niet verder op door gegaan: het zit me wel gebakken :mad:

En dan nu op zoek naar een potje houtlijm, mijn klomp is gebroken...

Ik zit in dezelfde situatie: LeasePlan, RN bekend geen VIN. Ik kreeg gisteren te horen van degene met wie ik een proefrit heb gedaan dat ik moet rekenen op levering in april (zonder jaartal vernoeming :D). Ik zou dus geen weddenschap zetten op levering deze maand. LeasePlan heeft mij overigens middels mail bevestigd dat waarde gelijk blijft, maar ik wel AP krijg. Verder vind ik LeasePlan een ontzettend passieve ongeïnteresseerde instelling. Bij de offerte helpen ze je nog wel, maar vanaf het moment van tekenen, lijkt het ze niet meer te interesseren....

De lol van een nieuwe auto gaat er inmiddels wel een beetje vanaf. Jammer, onnodig, en zeker niet in het voordeel van Tesla. De mantel der liefde is inmiddels wel de droger ingegaan en flink gekrompen ;)
 
Ik zit in dezelfde situatie: LeasePlan, RN bekend geen VIN. Ik kreeg gisteren te horen van degene met wie ik een proefrit heb gedaan dat ik moet rekenen op levering in april (zonder jaartal vernoeming :D). Ik zou dus geen weddenschap zetten op levering deze maand. LeasePlan heeft mij overigens middels mail bevestigd dat waarde gelijk blijft, maar ik wel AP krijg. Verder vind ik LeasePlan een ontzettend passieve ongeïnteresseerde instelling. Bij de offerte helpen ze je nog wel, maar vanaf het moment van tekenen, lijkt het ze niet meer te interesseren....

De lol van een nieuwe auto gaat er inmiddels wel een beetje vanaf. Jammer, onnodig, en zeker niet in het voordeel van Tesla. De mantel der liefde is inmiddels wel de droger ingegaan en flink gekrompen ;)

LeasePlan (en zeker hun LeasePlan Direct channel) is een ontzettend ongeïnteresseerde bende die constant beloftes doet (we fixen het, we bellen terug, het komt goed) maar dat steeds niet nakomt. Pas nadat ik zelf inside sales omzeilde en rechtstreeks met inkoop ben gaan bellen kwam er na veel 5'en en 6'en wat helderheid over mijn nieuwe RN. Enige berichtgeving over de verlaagde prijs en het eventueel annuleren van de order heb ik helemaal niet gehad van ze, als je er naar vraagt dan krijg je afschepende antwoorden als "ja hmm misschien maar daar zullen dan wel annuleringskosten aan zitten... misschien..."
 
Ik heb mijn Model 3 vanmiddag geleverd gekregen vanuit SeC Groningen.
Alles perfect!!! Fijne vent en prima uitleg. Ook alle tijd. Zwarte lak is tip top.

Het is hun eerste Model 3 die ze hebben uitgeleverd. Was erg rustig de komende tijd met uitleveringen. Ze hebben wel ieder uur een iemand voor een proefrit.

Maarre... jemig wat rijdt dat ding geweldig !!!

Geen P en ben blij dat ik die niet genomen heb. Deze is letterlijk al ziekmakend snel bij optrekken.
 
Leaseplan organiseert 22/23 maart ism Tesla een afleverevent in Soesterberg. Dit is voor alle resterende M3 bestellingen, gedaan vóór 18/3. De uitnodigingen worden deze week gemaild. Heb je 19/3 nog niets ontvangen, bel ze dan even.

Eh, wablief? Waar komt dit nu ineens vandaan? Mijn bestelling is van begin februari, ik kreeg net in de App een uitnodiging om een delivery center te kiezen (groningen of tilburg). Ik heb niets van LeasePlan gehoord over het ophalen elders en al helemaal niet in Soesterberg, waarom daar? Hoe kom je aan deze info?
 
Van mijn LP contactpersoon

Hm ok, spannend. Dat zou verklaren waarom tot nu toe (bijna) nog geen enkele LP auto is uitgeleverd, ze plannen dus een mass-event met mogelijk pers aandacht?

Gek dat ik hier nog niets over gehoord heb, maar we gaan het meemaken... Enig idee waar in Soesterberg? Daar zit geen faciliteit van LeasePlan voor zover ik weet. Maar misschien verklaart dit waarom we weinig uitleveringen in NL zien maar er wel grote hoeveelheden auto's in Zeebrugge binnenkomen en toch geen overvolle parkeerterreinen ontstaan: LeasePlan heeft stilletjes een hele hal vol met M3's staan oppoetsen en gaat die met een grote klap uitleveren...
 
Hm ok, spannend. Dat zou verklaren waarom tot nu toe (bijna) nog geen enkele LP auto is uitgeleverd, ze plannen dus een mass-event met mogelijk pers aandacht?

Gek dat ik hier nog niets over gehoord heb, maar we gaan het meemaken... Enig idee waar in Soesterberg? Daar zit geen faciliteit van LeasePlan voor zover ik weet. Maar misschien verklaart dit waarom we weinig uitleveringen in NL zien maar er wel grote hoeveelheden auto's in Zeebrugge binnenkomen en toch geen overvolle parkeerterreinen ontstaan: LeasePlan heeft stilletjes een hele hal vol met M3's staan oppoetsen en gaat die met een grote klap uitleveren...
Heb ik niet hier op het forum zo een voorstel gedaan?
Super vreemd dat ik daarvan totaal niets heb vernomen.