Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen vrijdag na telefonisch contact met Tesla een afleverdatum gekregen: 25/3. Oeps, maandag al.
Tot aan vandaag nog geen email-bevestiging gehad, maar zaterdag al wel een 'gefeliciteerd met uw nieuwe auto' brief van LP.
Ben vandaag dus maar op pad gegaan naar Tilburg. Gelukkig bleek men idd op de hoogte van mijn komst.

Het was wat druk ;) maar de vertraging bleef beperkt tot 15 min.
- Prima geholpen, al was wel duidelijk dat de delivery expert nog véél meer mensen moest helpen vandaag. Na een kwartiertje stond ik weer buiten
- Auto was spic-en-span. Ik heb geen krassen kunnen vinden!
- Accu was zo'n 30% geladen.
- App doet het nog niet (daar moet LP iets voor doen, maar dat kan blijkbaar een dag duren)
- Geen Type 2 kabel. Gelukkig heeft mijn buurman een X en mag ik zijn kabel lenen. Die van mijn wordt nageleverd via een SeC (Groningen), later.
- Ondanks het feit dat ik mijn account nog niet volledig heb kunnen maken en dus geen CC heb geregistreerd, kan ik gewoon superchargen. Ik neem aan dat de verrekening direct via LP verloopt op dit moment (heb geen gratis supercharging).
- Joules staat momenteel vrolijk 763 km/h te doen bij de vd Valk in Dordrecht.

So far so good :)
 
Vandaag mijn M3P gehaald in Gent. Auto in prima staat, helaas geen spoiler (wel de badge), maar dat is genoteerd komt in orde. Zeer vriendelijke ontvangst en uitleg (al was ik al aardig op de hoogte, maar kom). Auto was 90% geladen, erg leuk. Alles in de koffer (lader en kabel), ik ben een tevreden klant. Daarna er mee naar het werk, was genieten :D AutoPilot was snel gecalibreerd, even kort geprobeerd, maar nog even zelf rijden :confused:
 
  • Like
Reactions: S-19910
Deze ochtend was ik aan de beurt in Tesla Gent. De wagen ziet er top uit, enkel moesten ze last-minute nog de matjes en telefoonkabels halen. Och, het kon erger gezien de drukte. Ze gaven aan dat ze circa 300 wagens deze week moesten opleveren.
 

Attachments

  • tesla_model3.jpg
    tesla_model3.jpg
    537 KB · Views: 50
Ook hier het mailtje dat hij vrijdag tussen 11 en 17uur wordt geleverd op een locatie naar keuze.

Deze melding ook even doorgegeven aan leasplan waarbij ze nogal schrokken omdat bij hen enkel w16 bekend was. Hierdoor was er ook nog niets geregeld voor een laadpas.

Ook heb ik de vraag gesteld of ze op de hoogte zijn van de laadkabel problematiek en of zij een tussen oplossing hebben (leenkabel oid). Hierop was het antwoord Nee, en gaan we uitzoeken en komen we op terug.

Al met al erg blij als ik hem vrijdag ga ontvangen. Al vind ik het jammer dat er zoveel mis gaat rondom de communicatie. Daarnaast mis ik zo ook het stukje aflevering ervaring bij tesla zelf, keek ik wel naar uit. Ik twijfel ten zeerste of ik deze aflevermethode ga accepteren, zeker wanneer de laadkabel gaat ontbreken. Ik ben hiervan afhankelijk namelijk bij het gebrek aan thuisladen
 
Stroompedaal, wattpedaal, acceleratiepedaal, maar nooooit meer gaspedaal:)

Wel goed dat je even het andere geluid laat horen. Ik denk dat de meeste afleveringen best goed zijn, alleen lees je dat hier niet altijd. Een kras of andere onvolkomenheid wordt nou eenmaal sneller gedeeld..
Haha, ik twijfelde nog of ik die term mocht bezigen hier ;) Maar fair enough, acceleratiepedaal it is!
 
Iemand ervaring met het thuis laten af leveren? Ik twijfel nog heel sterk. Ik ben net gebeld door Telsa. Ze gaven aan dat iemand persoonlijk de auto vanuit Tilburg komt bezorgen as zaterdag, indien ik hiermee akkoord ga uiteraard. Ik zei nog tegen medewerkster of het niet mogelijk was gewoon bij Tesla Den Haag Store af te laten leveren, zodat ik hem daar op een ander tijdstip kan ophalen. Maar dat kon niet. Ze noemen het Direct Delivery service.
ja
ik heb ook zo telefoontje gekregen, maar op bevisitiging email staat levering adres in Tilbur bij Tesla
 
heb ik net telefoontje gehad (de verwachte telefoontje na 2 jaar)
onze M3 wordt blijkbaar thuis gelevert , heeft iemand zo ervaring gehad met de levering van M3?
Ze doen er echt alles aan om de auto nog dit kwartaal af te leveren. Toen ik aangaf dat ik pas in april kan omdat ik weg ben vroegen ze of ze de auto thuis konden afleveren en vriend/familie hem kon aannemen.

Wacht je 2+ jaar op een auto, betaal je 60k als particulier en dan denken ze serieus dat het ok is om hem niet zelf in ontvangst te nemen o_O