Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Als je de post las, dan wist je dat die jongen na 17u30 vertrok. Ie, dit is na zijn reguliere werkuren. Dit is gewoon onfatsoenlijk en met dit soort praktijken moet je niet de heilige verontwaardiging spelen als je personeel denkt dat een vakbond ze zal helpen zoals Tesla doet. Zou jij het pikken als je baas je vroeg om even zijn auto naar de wasstraat te brengen en 'o ja, ik kort gelijk even je loon met een paar tientjes in want zo ontsnap je toch maar mooi aan je echte baan en mag je met mijn dure auto rijden'? Dat je het als leidinggevende nog maar in je hoofd haalt om zoiets te suggeren. De enige manier waarop dit ok is, als je geen contract op basis van een uurloon hebt maar op salarisbasis als verantwoordelijke.
Ik heb nachten verplicht onbetaald moeten overwerken bij een software bedrijf die niet aan betaalde overuren deed maar wel aan te strakke deadlines. Toen heb ik dat eens uitgezocht. De wet schrijft gewoon voor dat je werkgever je mag verplichten over te werken als het gaat om groot bedrijfsbelang, zoals bij onvoorziene omstandigheden. Wanneer je werkgever je zou laten overwerken om zijn auto naar de wasstraat te brengen zal dat denk ik niet als groot bedrijfsbelang gezien worden door een rechter. Maar Tesla staat hier gewoon in zijn gelijk. Ze pushen die auto's niet voor niets dit kwartaal de deur uit, daar moet een groot bedrijfsbelang achter zitten en zal vast niet de weken na 1 april nog steeds op die manier gaan.

Hier wat meer informatie: Overwerk | Wet & Recht
 
  • Like
Reactions: S-19910
Afspraak gepland voor vandaag om 17u... Ik was even de wanhoop nabij toen ik een telefoontje kreeg van Tesla Gent.
Gelukkig klonk het vrij snel "uw wagen is deze ochtend toegekomen in de garage" (en ik ging er van uit dat die er al dagen stond). We gaan hem nu wassen en klaarzetten. Verder is alles in orde qua betaling en verzekering, de nummerplaten zijn hier.
Kunnen we juist de afspraak wat verlaten naar 18u30 want 17u is al meer dan volzet. Uiteraard geen probleem, belangrijkste is dat we hem mogen/kunnen gaan halen!
 
  • Like
Reactions: Rla
Als je de post las, dan wist je dat die jongen na 17u30 vertrok. Ie, dit is na zijn reguliere werkuren. Dit is gewoon onfatsoenlijk en met dit soort praktijken moet je niet de heilige verontwaardiging spelen als je personeel denkt dat een vakbond ze zal helpen zoals Tesla doet. Zou jij het pikken als je baas je vroeg om even zijn auto naar de wasstraat te brengen en 'o ja, ik kort gelijk even je loon met een paar tientjes in want zo ontsnap je toch maar mooi aan je echte baan en mag je met mijn dure auto rijden'? Dat je het als leidinggevende nog maar in je hoofd haalt om zoiets te suggeren. De enige manier waarop dit ok is, als je geen contract op basis van een uurloon hebt maar op salarisbasis als verantwoordelijke.
Nou, Nou, zullen we weer on topic gaan en deze politiek geladen discussie maar laten? Het was absoluut niet mijn bedoeling om zoveel los te maken.
Zojuist telefoontje dat mijn aflevering morgen niet doorgaat (auto nog niet in Nederland, dus in Zeebrugge). Wordt begin april. Eigenlijk wel blij, want nu kan ik hopelijk een rustige aflevering krijgen.
 
Wel bijna 500 registraties gisteren. Vroeger bij Mycom gewerkt en daar had je ook van die dagen dat er hoge kortingen waren en het personeel flink door moest knallen. Ik vond dat altijd wel leuke dagen voor een kratje bier met de collega's einde dag. pas later besef je dat de eigenaar die dagen nog veel leuker vond ;)

upload_2019-3-29_12-42-13.png
 

Attachments

  • upload_2019-3-29_12-41-56.png
    upload_2019-3-29_12-41-56.png
    9.5 KB · Views: 49
Wel bijna 500 registraties gisteren. Vroeger bij Mycom gewerkt en daar had je ook van die dagen dat er hoge kortingen waren en het personeel flink door moest knallen. Ik vond dat altijd wel leuke dagen voor een kratje bier met de collega's einde dag. pas later besef je dat de eigenaar die dagen nog veel leuker vond ;)

View attachment 391480

Gestoord, ik dacht dat het al niet hoger kon na gisteren, maar blijkbaar blijft het keihard doorwerken daar. Dat belooft wat voor vandaag, morgen en zelfs zondag dacht ik....
 
Ik had de indruk dat de medewerker niet betaald zou krijgen. Of dat nu Tesla is of welk bedrijf dan ook, betaal mensen gewoon als ze voor je werken. Dat is toch niet zo'n vreemde gedachte? Maar idd, laten we het over auto's blijven hebben. ;)
 
Gestoord, ik dacht dat het al niet hoger kon na gisteren, maar blijkbaar blijft het keihard doorwerken daar. Dat belooft wat voor vandaag, morgen en zelfs zondag dacht ik....
Voor de duidelijkheid, registreren is niet perse hetzelfde als ook echt afleveren. Mijn is gisteren te naam gesteld maar niet geleverd.

Tenaamstelling was om 8 minuten over 9 in de avond. Dat dan weer wel ;-)
 
Voor de duidelijkheid, registreren is niet perse hetzelfde als ook echt afleveren. Mijn is gisteren te naam gesteld maar niet geleverd.

Tenaamstelling was om 8 minuten over 9 in de avond. Dat dan weer wel ;-)

Nee, ze komen pas in de database van de RDW als hij daadwerkelijk is uitgeleverd. Ons kenteken was een aantal dagen vantevoren al beschikbaar bij ovi.rdw.nl maar nog niet in de RDW opendata database.
 
Ik had de indruk dat de medewerker niet betaald zou krijgen. Of dat nu Tesla is of welk bedrijf dan ook, betaal mensen gewoon als ze voor je werken. Dat is toch niet zo'n vreemde gedachte? Maar idd, laten we het over auto's blijven hebben. ;)
Off-topic maar hier gaat hij:

Hangt er van af hoe je er in staat. Persoonlijk ben ik ook meer voor een duidelijk uurloon en dan betalen naar uren gewerkt. Veel minder grijze zone op die manier. Veel minder gezijk.

Maar je kan het ook bekijken als: Je krijgt een maandloon om "te werken" bij een bepaalde firma. Soms zijn dat meer uren, soms minder. Als je te veel moet werken (of te weinig betaald wordt) ga je toch gewoon voor iemand anders werken? Niks om je over op te winden ;)
 
Off-topic maar hier gaat hij:

Hangt er van af hoe je er in staat. Persoonlijk ben ik ook meer voor een duidelijk uurloon en dan betalen naar uren gewerkt. Veel minder grijze zone op die manier. Veel minder gezijk.

Maar je kan het ook bekijken als: Je krijgt een maandloon om "te werken" bij een bepaalde firma. Soms zijn dat meer uren, soms minder. Als je te veel moet werken (of te weinig betaald wordt) ga je toch gewoon voor iemand anders werken? Niks om je over op te winden ;)

Ik zou willen dat ik personeel moest betalen per gewerkt uur... want de 8 uren dat ik ze betaal per dag om te werken zijn inclusief toiletbezoek, koffie drinken, lullen over privé zaken, etc etc... Dus ik betaal een maandloon waarbij minimaal 40 uren per week arbeid dient voor te worden verricht. Dus, werk niet af, zelf verkloot,, etc...
Veel mensen weten niet dat toiletbezoek en praten over voetbal gewoon geen arbeidstijd is, dus hoef je als werkgever niet te betalen,...

Voordat meningen komen van streng, vergezocht etc... inderdaad, dus als Tesla mensen bereid vinden om dit te doen, is dat mooi. Ze zullen er echt niet slechter van worden....
 
  • Like
Reactions: S-19910
Nee, ze komen pas in de database van de RDW als hij daadwerkelijk is uitgeleverd. Ons kenteken was een aantal dagen van tevoren al beschikbaar bij ovi.rdw.nl maar nog niet in de RDW opendata database.
Ik heb het niet over toewijzen van kenteken (dat was bij mij ook al een paar dagen eerder), ik heb het over het daadwerkelijke te naam stellen. Mijn auto heeft een datum eerste toelating van 28/3 en een datum eerste tenaamstelling van 28/3. En staat ook al wel in de opendata database als één van de 481 MODEL 3's die op 28/3 te naam zijn gesteld.

Maar mijn auto is nog niet uitgeleverd. Althans niet aan mij :D Hoe zou het RDW overigens moeten weten of mijn auto aan mij is uitgeleverd of niet? Er is bij mijn weten niet geen veldje 'datum uitlevering' o.i.d.
 
Net binnen 15 minuten 3 Model 3's bij Fastned Streepland, alle 3 zonder AC kabel en met een nog niet werkende/gekoppelde app waardoor ze nog niet konden superchargen.

Ik gok dat het een paar drukke dagen bij Fastned en concullega's wordt.

Wat mij opviel is dat het kennisniveau mbt laden aan snelladers nog niet super is. 2 van 3 even uit moeten leggen dat het wel heel erg prettig is om te weten waar de 175 kW laders van Fastned zijn als SuC's even geen optie is.
 
Nee, ze komen pas in de database van de RDW als hij daadwerkelijk is uitgeleverd. Ons kenteken was een aantal dagen vantevoren al beschikbaar bij ovi.rdw.nl maar nog niet in de RDW opendata database.
Ik dacht dat OVI een interface was op de opendata database van RDW. M.a.w. De dataset die je kunt downloaden bij opendata.rdw.nl is de dataset en ovi.rdw.nl geeft alleen de mogelijkheid om te zoeken in de dataset. Maar als bovenstaande waar is, heeft ovi blijkbaar een eigen dataset? Wie weet hoe dit zit?
En weet iemand wanneer de (fiscale) waarde van de auto vastgezet wordt? Bij afgifte van het kentekennummer, of bij de tenaamstelling? Want een auto met kenteken (in Ovi) zonder datum van eerste teolating, of tenaamstelling heeft wel al een waarde. Kan die dan later nog wijzigen?
 
Ik dacht dat OVI een interface was op de opendata database van RDW. M.a.w. De dataset die je kunt downloaden bij opendata.rdw.nl is de dataset en ovi.rdw.nl geeft alleen de mogelijkheid om te zoeken in de dataset. Maar als bovenstaande waar is, heeft ovi blijkbaar een eigen dataset? Wie weet hoe dit zit?
En weet iemand wanneer de (fiscale) waarde van de auto vastgezet wordt? Bij afgifte van het kentekennummer, of bij de tenaamstelling? Want een auto met kenteken (in Ovi) zonder datum van eerste teolating, of tenaamstelling heeft wel al een waarde. Kan die dan later nog wijzigen?
Ik dacht dat de open data datasets snapshots waren van de interne database van RDW en lopen die dus per definitie achter.