Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vreemd man, dat er al mensen zijn die deze week bestellen en mogen komen ophalen. Heb ik met een blauwe configuratie en AP dan een bijzondere bestelling gedaan 3 weken geleden? Heb nog geen e-mail, SMS of belletje gehad..Is wel via LM wat wellicht een vertragende factor kan zijn?
Al drie weken wachten? Schandalig!
Er zijn mensen die al meer dan 3 jaar wachten en hem nog niet hebben gekregen, he @Xfrank
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Xfrank and pimn
Logica van uitleveringen ontgaat mij ook volledig. Mijn bestelling heb ik begin januari 2019 geplaatst en afgelopen zaterdag is hij keurig netjes thuis afgeleverd. Als ik dan lees dat mensen vanaf 2016 al een reservering hebben geplaatst maar nog steeds aan het wachten zijn is dat toch heel vreemd. Misschien werkt de uitlever AI nog niet zo optimaal...
 
Afgelopen zaterdag om 12:00 heb ik de M3 opgehaald.
Precies op tijd, ik had niet eens tijd om mijn koffie op te drinken...
Ik had weinig vragen, dus we waren snel op pad.
(Ze hadden alleen de Wall Connector nog niet, die ik heb besteld)

Wat een heerlijke auto.

Ik heb al 3 keer bij een supercharger gestaan, en telkens met andere bestuurders een praatje gemaakt. Het is een soort 'wij'-gevoel..

Je hoort wel van iedereen dat er wel iets mankeert, maar dat snap ik wel met zo'n massale uitrol.
Bij mijn exemplaar heb ik al 4 keer gehad dat het scherm niet aangaat als ik instap. Ik moet hem herstarten, dan doet hij het weer.
Verder, op wat kleine afwerkingsfoutjes na, geen problemen.

Genieten!
 
  • Like
Reactions: Thermometer
Nog mensen met een auto via LeasePlan die AP/FSD als accesoire besteld hadden? Is dat geactiveerd bij jullie? Bij mij niet, vertegenwoordiger van LeasePlan bij het afleveren wist er ook niet veel van: "Regelen we later wel".

Vorige week vrijdag gesproken met iemand van Tesla hierover. Ik heb AP+FSD besteld. Het schijnt dat Leaseplan alle autos zonder AP+FSD koopt en het erna op laat zetten. Dit moet per auto handmatig geactiveerd worden door een engineer de hoogste laag binnen tesla die het "diepste" in de auto kan. Aangezien ze tienduizenden autos geleverd hebben in een korte periode staat er een mega wachtlijst voor ze.

Tesla heeft een update gemaakt zodat je een gratis trial kan doen van iig AP zodat ze in een maandje tijd de handmatige toekenningen kunnen bijwerken.

Ik had vanochtend een update (op aanraden van de Tesla medewerker hotspot gemaakt met mijn telefoon tijdens de rit omdat ze via hun eigen netwerk langzaam downloaden). Even afwachten wat er zometeen voor me klaar staat :)

Leaseplan weet weer van niks uiteraard.
 
  • Informative
Reactions: Thermometer
Vorige week vrijdag gesproken met iemand van Tesla hierover. Ik heb AP+FSD besteld. Het schijnt dat Leaseplan alle autos zonder AP+FSD koopt en het erna op laat zetten. Dit moet per auto handmatig geactiveerd worden door een engineer de hoogste laag binnen tesla die het "diepste" in de auto kan. Aangezien ze tienduizenden autos geleverd hebben in een korte periode staat er een mega wachtlijst voor ze.

Tesla heeft een update gemaakt zodat je een gratis trial kan doen van iig AP zodat ze in een maandje tijd de handmatige toekenningen kunnen bijwerken.

Ik had vanochtend een update (op aanraden van de Tesla medewerker hotspot gemaakt met mijn telefoon tijdens de rit omdat ze via hun eigen netwerk langzaam downloaden). Even afwachten wat er zometeen voor me klaar staat :)

Leaseplan weet weer van niks uiteraard.

Ik heb destijds EAP besteld via LP, en had vorige week een werkende AP + FSD bij aflevering (okee, werkend na calibratie). Wellicht worden nieuwere orders nu anders afgehandeld.
 
Op 5 februari mijn M3 besteld (LR, zwart, zwart interieur en 19 inch velgen), vrijdag 29 maart gaan afhalen in Hasselt.

Afspraak om 12:30u. Ongeveer 20 minuten moeten wachten totdat iemand me kwam halen om naar de wagen te gaan. Echt alles stond vol in Hasselt met M3's - binnen en buiten.

Daarna ongeveer 20 minuten uitleg gekregen over de belangrijkste functies. Laadkabel zat erbij, maar de USB kabels ontbraken nog (zouden ze achterna opsturen). Nummerplaat was ook nog onderweg. Die kwam ongeveer een uurtje later aan. Dat gaf me de tijd om rustig door de instellingen te gaan en onder andere mijn Spotify account en agenda te koppelen.

De eerste rit naar huis was puur genieten. Het contrast met de vorige wagen was dan ook vrij groot. Dat was een diesel van 2006. Met een manuele transmissie. Dag en nacht verschil dus. Zoals iemand ooit zei: "alsof je overstapt van een oude klaptelefoon naar je eerste smartphone."

De responsiveness van het gaspedaal en het 'stil' rijden bij de Tesla is echt een zaligheid. Ook het one-pedal driving waarbij je amper gebruik maakt van de rem is voor mij wel een pluspunt.

Minpuntjes die ik tot hiertoe opmerkte zijn: 1) het stuur dat niet volledig gecentreerd is (bij het rechtdoor rijden wijst de onderkant van het Tesla-logo een klein beetje naar links - een detail, maar wel iets dat opviel) en 2) bekleding aan de deurlijst van de achterbank die niet goed is afgewerkt en wat naar voor steekt aan beide kanten. Verder geen opmerkingen :)
 
  • Like
Reactions: stevenp
Ik ben ook nog in blijde verwachting van 'mijn' Model 3 - heb ik overleg met de lesaemaatschappij de levering naar mei gezet. Op basis van de positieve berichten kan ik ook niet meer wachten, al is de voorpret denk ik bijna net zo leuk!

Tegen de achtergrond dat het natuurlijk een hele gave auto is ook wel weer begrijpelijk dat mensen het soms een beetje jammer vinden dat een in februari bestelde auto nu nog niet geleverd is. Bij welke fabrikant vind je dat nou, levering binnen enkele maanden (en voor zommige die geluk hebben weken/ dagen) van zo'n populair model? Volgens mij moet je op een Huyndai Kona veel langer wachten (en daar zou ik nooit in willen rijden :)) Doet Tesla toch wel goed, komt natuurlijk ook door het beperken van de opties en kleuren...
 
Vandaag opgehaald en uitermate tevreden! Alle perikelen zijn ineens omgezet in een glimlach. Wel een korte vraag; klopt het dat er “slechts” 1 achteruitrijlicht in de model 3 zit? Ik weet dat het er over de grote plas twee zijn en wil even zeker zijn dat er niet eentje de geest heeft gegeven.

Ps, hier is ie!

View attachment 392239
Correct, dat is bij de S ook zo. Daar schijnt in 2013 nog wat stress te zijn geweest in Fremont toen men EU Model S aan het bouwen waren. De schrik dat er maar 1 achteruitrijlichtje zat.....maar hier zijn we verplicht mistachterlicht te hebben dus die zit op de plek waar in US de tweede zit
 
  • Like
Reactions: Hannes85
Op weg naar de luchthaven van Sri Lanka kreeg ik tel van SeC Gent. om de afspraak te bevestigen voor morgenmiddag. 12:30. We landen immers in Brussel om 10:20.
Dat moet dus lukken.
Komen we op de luchthaven aan. Vlucht naar Mumbai met Jet Airways gecanceld.
20190401_184139.jpg
Eerste oplossing dient zich aan binnen 12 uur. Dus we zitten nu in een hotel en morgenvroeg doen we een tweede poging om naar huis te raken. In het nieuwe vluchtschema zijn we pas om 22:20 in Zaventem. De afspraak maar verplaatst naar woensdagvoormiddag om 11 uur.
Ooit gaat het lukken!;)
 
Vorige week vrijdag gesproken met iemand van Tesla hierover. Ik heb AP+FSD besteld. Het schijnt dat Leaseplan alle autos zonder AP+FSD koopt en het erna op laat zetten. Dit moet per auto handmatig geactiveerd worden door een engineer de hoogste laag binnen tesla die het "diepste" in de auto kan. Aangezien ze tienduizenden autos geleverd hebben in een korte periode staat er een mega wachtlijst voor ze.

Tesla heeft een update gemaakt zodat je een gratis trial kan doen van iig AP zodat ze in een maandje tijd de handmatige toekenningen kunnen bijwerken.

Ik had vanochtend een update (op aanraden van de Tesla medewerker hotspot gemaakt met mijn telefoon tijdens de rit omdat ze via hun eigen netwerk langzaam downloaden). Even afwachten wat er zometeen voor me klaar staat :)

Leaseplan weet weer van niks uiteraard.

Ik heb ook EAP besteld en deze zou "gratis" ge-upgrade worden naar FSD vanwege de prijs verlaging die plaats heeft gevonden na de bestelling. Zaterdag heb ik de wagen gekregen en initieel stonden er geen EAP features op. Pas na de update 2019.8.4 die ik zondag heb gedaan waren ze wel direct zichtbaar. Wat ik niet weet is of FSD dan ook beschikbaar is. Weet iemand hoe je dit kunt zien?
 
Op weg naar de luchthaven van Sri Lanka kreeg ik tel van SeC Gent. om de afspraak te bevestigen voor morgenmiddag. 12:30. We landen immers in Brussel om 10:20.
Dat moet dus lukken.
Komen we op de luchthaven aan. Vlucht naar Mumbai met Jet Airways gecanceld.
View attachment 392449
Eerste oplossing dient zich aan binnen 12 uur. Dus we zitten nu in een hotel en morgenvroeg doen we een tweede poging om naar huis te raken. In het nieuwe vluchtschema zijn we pas om 22:20 in Zaventem. De afspraak maar verplaatst naar woensdagvoormiddag om 11 uur.
Ooit gaat het lukken!;)

Ale, zien we elkaar woensdag misschien :) Hoewel ik wel vroeger sta ingepland.
 
  • Like
Reactions: Xfrank