Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Morgenmiddag is het voor mij ook dan eindelijk zover,
een blauwe AWD met 19” wielen en wit interieur :)

Net het kentekenbewijs opgehaald en hier hebben zowel de AWD als de performance 340kW (op papier). Volgens een Tesla medewerker was het helemaal niet vreemd omdat de AWD 340kW vermogen heeft, maar dan software limited o_O
 
Hallo,

Vandaag is voor de 3e maal de levering van mijn M3 uitgesteld door Tesla. Wederom heeft de aan mij toebedeelde auto een te hoge fiscale waarde. Auto heeft een fiscale waarde van voor de prijsverlaging terwijl ik na de prijsverlaging mijn eerdere order heb geannuleerd en opnieuw heb besteld.

Aanpassen bij de RDW lijkt er moeilijk voor Tesla, terwijl de praktijk bij andere merken leert dat het prima kan. Andere M3 rijders met een verkeerde fiscale waarde?
 
Hallo,

Vandaag is voor de 3e maal de levering van mijn M3 uitgesteld door Tesla. Wederom heeft de aan mij toebedeelde auto een te hoge fiscale waarde. Auto heeft een fiscale waarde van voor de prijsverlaging terwijl ik na de prijsverlaging mijn eerdere order heb geannuleerd en opnieuw heb besteld.

Aanpassen bij de RDW lijkt er moeilijk voor Tesla, terwijl de praktijk bij andere merken leert dat het prima kan. Andere M3 rijders met een verkeerde fiscale waarde?

Er is zelfs een apart draadje voor:

Fiscale waarde M3 bij RDW klopt niet
 
Maar als je op webaccount inlogt, zie je dan wel je bestelling e.d. Ik moest daar een paar standaard stappen doorlopen. En dan zie je in je account op het web de M3 configuratie, RN nummer, en rechtsonder evt facturen. In de app zie je verder niets, alleen een afbeelding van de auto, maar dat veranderd als je hem krijgt.
Nee dat zie ik ook niet. Enkel dat ik de S en de X kan bestellen en proefrijden. Zal straks eens bellen.
 
@gebruikershaes Lease? Dan komt er op de web account nooit iets anders te staan (aangezien de Tesla niet van jou is).

Dat is niet helemaal waar. Ik heb de M3 via zakelijke lease besteld, en de bestelling werd automatisch aan mijn privé e-mailadres gekoppeld (bekend bij Tesla door een eerdere proefrit). De eindfactuur in mijn account is netjes geadresseerd aan de leasemaatschappij, maar bij aflevering sta ik als ontvangende partij.

De bestelling (LR, 18", black / black) is overigens 18 maart binnen gekomen bij Tesla, dus ik had een kleine hoop hij vorige week afgeleverd zou worden tijdens de delivery push. Deze week kon ik het niet weerstaan om even bij het delivery team te checken. Zij gaven aan dat de auto nog in Zeebrugge stond, vandaag naar Tilburg getransporteerd gaat worden, en naar verwachting vanaf 7 april beschikbaar voor aflevering zou zijn.

Stiekem hoop ik natuurlijk dat de aflevering misschien al a.s. zaterdag kan plaats vinden.. Iets met first world problems geloof ik.
 
Ter info - gisteren Type 2 kabel opgehaald in Eindhoven, die hadden ook een stapel binnengekregen. Als je er haast mee hebt wegens geen eigen laadpaal thuis zoals ik gewoon tegen je SeC zeggen dus, kreeg gistermiddag al mailtje dat ik mocht komen halen :)
Ik heb een ook financial lease via ING en mijn account is nooit veranderd geweest, ik heb van in het begin m'n M3P in mijn profiel gehad en dit is zo gebleven
Bij financial lease ben je de facto zelf (of je vennootschap) de juridisch eigenaar op alle punten. Wat hierboven wordt omschreven is de situatie van full operational waarbij de leasemaatschappij het eigendom behoudt.
 
  • Like
Reactions: Jaimevisser
Omdat ik telefonisch en per Tesla-account geen zier verder kwam, ben ik gewoon langs Tesla Den Haag gegaan en die konden mij nog net een 4,5m type 2 kabel meegeven. Die van 7,5m waren definitief op zei de medewerker, maar die van 4,5m was sowieso beter volgens hem omdat de langere alleen maar opgerold op de grond blijven liggen.
 
Omdat ik telefonisch en per Tesla-account geen zier verder kwam, ben ik gewoon langs Tesla Den Haag gegaan en die konden mij nog net een 4,5m type 2 kabel meegeven. Die van 7,5m waren definitief op zei de medewerker, maar die van 4,5m was sowieso beter volgens hem omdat de langere alleen maar opgerold op de grond blijven liggen.

De M3 is 4,70 lang. Als je een laadpaal aan de linkerkant van de weg hebt, en je moet met je koplampen op de hoogte van de laadpaal staan, dan ga je met 4,5 meter dus niet de chargeport halen. Ik zie nog wel waarde in 7,5 meter kabel. Toegegeven, dat is voor zeldzame situaties, maar toch.
 
eindelijk klopt het plaatje:)
20190403_114915.jpg
20190403_125620.jpg
20190403_141020.jpg
20190403_141107.jpg
20190403_141043.jpg

nu terug gaan rijden:)
 
De M3 is 4,70 lang. Als je een laadpaal aan de linkerkant van de weg hebt, en je moet met je koplampen op de hoogte van de laadpaal staan, dan ga je met 4,5 meter dus niet de chargeport halen. Ik zie nog wel waarde in 7,5 meter kabel. Toegegeven, dat is voor zeldzame situaties, maar toch.

Ik ben eigenlijk wel blij met de kortere variant. Het is toch alleen maar voor het geval dat en zelf nooit meer nodig gehad. Scheelt weer aan ruimte, minder oprolwerk, enz.

Nou alleen even ergens een mooie tas voor die kabel...