Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zelfde hier. M3P in bestelling kleur Midnight Silver zonder AP. Maar ook radiostilte en elk telefoontje naar Tesla geeft andere informatie. De beloofde levering in Maart hebben ze in een ieder geval niet gehaald.

Misschien dan toch net in een andere configuratie ofwel de Tesla medewerker zei maar iets om mijn teleurstelling (en hun knullige fout) maar te negeren..... Hij gaf ook aan dat er veel auto's met wit interieur stonden waar ze geen kopers voor hadden. Dat kan ik me dan weer heel erg goed voorstellen.... o_O
 
Misschien dan toch net in een andere configuratie ofwel de Tesla medewerker zei maar iets om mijn teleurstelling (en hun knullige fout) maar te negeren..... Hij gaf ook aan dat er veel auto's met wit interieur stonden waar ze geen kopers voor hadden. Dat kan ik me dan weer heel erg goed voorstellen.... o_O
Zoveel mensen, zoveel wensen... Ik zou geen zwart interieur willen:)
 
Wit is mooi, maar naar men zegt wordt het erg snel vies. Maar ik heb er persoonlijk geen extra geld voor over en ik vind het ook een beetje raar om 1000 euro extra te betalen voor hetzelfde in een andere kleur. En mijn leasebudget was op, dus ik heb het maar op zwart gehouden :)
 
Wit is mooi, maar naar men zegt wordt het erg snel vies. Maar ik heb er persoonlijk geen extra geld voor over en ik vind het ook een beetje raar om 1000 euro extra te betalen voor hetzelfde in een andere kleur. En mijn leasebudget was op, dus ik heb het maar op zwart gehouden :)
Same here. Vind het op zich wel mooi, maar had liever de 19" velgen en daarmee was mijn budget op (je hoort mij niet klagen). :)
 
Wit is mooi, maar naar men zegt wordt het erg snel vies. Maar ik heb er persoonlijk geen extra geld voor over en ik vind het ook een beetje raar om 1000 euro extra te betalen voor hetzelfde in een andere kleur. En mijn leasebudget was op, dus ik heb het maar op zwart gehouden :)
Het wordt net zo snel vies als zwart, alleen zie je viezigheid er eerder op. Ik durf de bewering wel aan dat een zwart interieur véél viezer is dan wit, simpelweg omdat het minder frequent schoongemaakt wordt.

Wit krijgt regelmatig een behandeling (met babydoekjes:)). Mijn (te koop staande) 75 ziet er na 27.000 km nog als nieuw uit (en dat met 2 opgroeiende kinderen en diverse vakanties)...
 
Begint er dus meer op te lijken dat de bewuste Tesla medewerker mij gewoon wilde doen geloven dat ik een afwijkende configuratie had of iets dergelijks...... maar goed, we zullen het nooit weten.

De mijne komt ook met boot 3 mei in Zeebrugge aan. Dus ik zou idd niet teveel waarde hechten aan wat er verteld is "wat er nog staat". Mij werd ook gezegd dat alles op die boot HW3.0 is maar dat geloof ik ook pas als ik het zie ;)
 
Het wordt net zo snel vies als zwart, alleen zie je viezigheid er eerder op. Ik durf de bewering wel aan dat een zwart interieur véél viezer is dan wit, simpelweg omdat het minder frequent schoongemaakt wordt.

Wit krijgt regelmatig een behandeling (met babydoekjes:)). Mijn (te koop staande) 75 ziet er na 27.000 km nog als nieuw uit (en dat met 2 opgroeiende kinderen en diverse vakanties)...

Je hebt natuurlijk gelijk, het wordt beiden even snel vies maar op wit zie je meer en is dus bewerkelijker om het optisch schoon te houden ;-)
 
Ik gun ze de rust, maar ik had een afspraak voor levering op 30 maart. Dat is zaterdag een week geleden en ik heb netjes betaald twee dagen daarvoor en gezorgd dat ik een verzekering had. Die verzekering loopt nu. Het maakt me niet veel uit als het nog een paar weken duurt, maar dan wil ik dat wel weten want dan zet ik die verzekering stil. Ga dus morgen toch maar eens contact opnemen of ze al een idee hebben. Rode non Performance zwart interieur met standaard wielen. Heb al drie weken een vin en een kenteken.
Was 30 maart de eerste afspraak? Dan heb jij nog geluk. Bij mij was de afspraak 4 keer verzet. En ik had al 3 weken van te voren betaald en een verzekering. Ik heb de voorlopige dekking zelf twee keer opgezegd. Bedenk dat als de auto binnen twee weken na ingang van de verzekering nog niet op naam staat de voorlopige dekking wordt stopgezet door de maatschappij. En dus de hele verzekering! Ik heb ook voor niets moeten betalen, want uiteindelijk heb ik bij een andere maatschappij de verzekering ondergebracht dan de voorlopige dekking. Maar er is ook een draadje model 3 verzekering.
 
  • Disagree
Reactions: DutchTM3
Dit weekend met tesla gebeld omdat ik tijdens het superchargen (ik heb ook geen creditcard gekoppeld) een mail kreeg dat ik dat moest doen omdat ik mogelijk anders niet meer kon superchargen. De vriendelijke dame zag dat mijn M3 per abuis op mijn naam stond en niet op naam van LeasePlan. Daarom ging de SuC rekening niet naar LeasePlan en kreeg ik die mailtjes dus en ze adviseerde me om het door LeasePlan te laten corrigeren. Overigens verzekerde ze me dat ik meanwhile altijd kon superchargen en dat nooit zou blokkeren.
Even een reactie uitlokken en voor mijn begripsvorming.
Ik snap niet dat mensen via een leasemaatschappij een auto "kopen". Dus in feite heel duur huren. Betaal toch gewoon zelf; contant.

Maar nog even twee vraagjes mbt de aflevering.
1) Is de hemel van jullie achterbakruimte ook kaal? Van ijzer in bruin gespoten?
2) Hebben jullie ook last van slingerend rijgedrag van de auto als je boven de 137km gaat rijden en als je boven de 190 komt de auto haast niet meer onder controle te houden is. Dat laatste had ik. Eén maal bij 190 en de tweede keer bij 170. Het is goed dat ik vroeger motor heb gereden en dat toen bewust deed om op en over de grens van de motor te gaan om zo de snelheid in en uit de bocht te houden. Dus ik was op mijn qui vive en kon het zonder een ongeluk te krijgen voorkomen. Maar ik had het bij de eerste keren niet verwacht van de Tesla.
 
Last edited:
Even een reactie uitlokken en voor mijn begripsvorming.
Ik snap niet dat mensen via een leasemaatschappij een auto "kopen". Dus in feite heel duur huren. Betaal toch gewoon zelf; contant.

Lijkt me dat het voornamelijk zakelijk mensen zijn die dit doen? De baas betaalt dan de operational lease en de werknemer betaalt alleen maar wat bijtelling. En op een model 3 is dat helemaal niet zoveel :)
 
Hebben jullie ook last van slingerend rijgedrag van de auto als je boven de 137km gaat rijden en als je boven de 190 komt de auto haast niet meer onder controle te houden is. Dat laatste had ik. Eén maal bij 190 en de tweede keer bij 170. Het is goed dat ik vroeger motor heb gereden en dat toen bewust deed om op en over de grens van de motor te gaan om zo de snelheid in en uit de bocht te houden. Dus ik was op mijn qui vive en kon het zonder een ongeluk te krijgen voorkomen. Maar ik had het bij de eerste keren niet verwacht van de Tesla.

Ik heb dat ook opgemerkt ja, en het ligt aan de "stuurhulp". Die is vrij krachtig in de Comfort instelling, dus probeer eens Standard of Sport. Dan stuurt hij wat directer (en zwaarder).
 
Ik heb dat ook opgemerkt ja, en het ligt aan de "stuurhulp". Die is vrij krachtig in de Comfort instelling, dus probeer eens Standard of Sport. Dan stuurt hij wat directer (en zwaarder).
Het punt is dat het bij mij in de standaard- en sportmodus gebeurt. Ik heb de comfort nog niet eens uitgeprobeerd.
Ik wil nog wel eens op de Deutsche Autobahn de 230 uitproberen, maar doe dit niet zolang het probleem zich blijft voordoen. Want dan weet ik zeker dat ik een dodelijk ongeluk krijg. Dat is nou net niet waarom ik de Tesla heb gekocht. In tegendeel zelfs.