Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag ook mijn M3 opgehaald in Hasselt. Men nam ruim de tijd om mij de auto te leren kennen. Hele aangename ervaring was dat. En dan de wagen zelf. Nou wat een feest is dat. Nog nooit elektrisch gereden en na wat gewenning, waarbij ik zelfs enkele keren naar de versnellingspook greep, is het feest nu echt begonnen. Heerlijke acceleratie, zalige wegligging en de bewonderende blikken van de mensen die je kruist strelen het ego keer op keer. Verbruik valt me zeer goed mee. Heb nu een goede 130 km op de teller staan met een gemiddeld verbruik van 155 wh,/km waarbij ik zeker niet zuinig was. Ik kijk er al naar uit om deze wagen nog beter te leren kennen :)
 
Dat komt omdat er geen hond is die een ICE homologeert met nul-sleepgewicht.

Toch wel. Ik kan mij herinneren dat mijn RS6 niet met trekhaak uitgevoerd mocht worden. En ik twijfel ook ernstig bij een aantal andere modellen die ik heb gehad in de loop der jaren.

Sommige auto’s moet je ook geen sleurhut achter willen hangen (nou ja, eigenlijk achter geen enkele auto, maar dat terzijde).
 
Toch wel. Ik kan mij herinneren dat mijn RS6 niet met trekhaak uitgevoerd mocht worden. En ik twijfel ook ernstig bij een aantal andere modellen die ik heb gehad in de loop der jaren.

Sommige auto’s moet je ook geen sleurhut achter willen hangen (nou ja, eigenlijk achter geen enkele auto, maar dat terzijde).
Een BMW M3 mag 0 kg trekken terwijl een BMW 340i x-drive is gehomologeerd voor 1800 kg trekgewicht...
 
Vandaag mijn TM3 LR RWD opgehaald in Tilburg. Ging prettig, werd ruim de tijd genomen, hele auto bekeken (ook de lak gecontroleerd op swirls, geen gezien).
Prima ervaring dus. Bij thuiskomst nog eens rustig bekeken en ook over de lak gevoeld: allemaal kleine puntjes voel ik.
Morgen in alle rust bekijken, samen met detailler. Dus tip voor degenen die nog moeten afhalen: niet alleen kijken, maar ook voelen over de lak!
Als ik morgen tijdens mijn uitgebreide detailbeurt nog dingen tegenkom hou ik jullie op de hoogte.
Naar huis rijden (Tilburg-Utrecht) was een feest in de file met de adaptieve cruise control. Auto rijdt veel strakker dan mijn Model S uit 2013

Nog even een update na een drukke zaterdag met mijn zwarte M3. Duidelijk is dat de auto af-fabriek 0 bescherming mee heeft gekregen. De zwarte puntjes die ik voelde waren een soort hars residuen: hele auto ingespoten met Monello Non Ferro en hij was glad. Voor de poetsfanaten onder ons: daarna wassen en poor boys black hole op de auto, daar overheen collinite 845. Lak is redelijk strak, 1 of 2 plekjes onder de blanke laklaag.
Rubbers binnen zijn gortdroog, net zoals het kunststof langs de ramen. Ook daar wat aandacht aan besteden kan geen kwaad.
Er is slechts 1 ding dat ik niet weg krijg: op het donkere gedeelte van het glazen dak (aan de buitenkant) zitten vlekken, het lijken wel ingedroogde watervlekken.
Ik ga Tesla dat laten oplossen, ga niet zelf zitten polijsten aan dat dak.
Hoe dan ook: als je je auto wat langer mooi wil houden, dan zou ik snel de lak beschermen met een goeie wax, anders vreet de vogelpoep zich zo door de blanke laklaag heen.
Of glascoating aan laten brengen door een goed bedrijf.
 
Nog even een update na een drukke zaterdag met mijn zwarte M3. Duidelijk is dat de auto af-fabriek 0 bescherming mee heeft gekregen. De zwarte puntjes die ik voelde waren een soort hars residuen: hele auto ingespoten met Monello Non Ferro en hij was glad. Voor de poetsfanaten onder ons: daarna wassen en poor boys black hole op de auto, daar overheen collinite 845. Lak is redelijk strak, 1 of 2 plekjes onder de blanke laklaag.
Rubbers binnen zijn gortdroog, net zoals het kunststof langs de ramen. Ook daar wat aandacht aan besteden kan geen kwaad.
Er is slechts 1 ding dat ik niet weg krijg: op het donkere gedeelte van het glazen dak (aan de buitenkant) zitten vlekken, het lijken wel ingedroogde watervlekken.
Ik ga Tesla dat laten oplossen, ga niet zelf zitten polijsten aan dat dak.
Hoe dan ook: als je je auto wat langer mooi wil houden, dan zou ik snel de lak beschermen met een goeie wax, anders vreet de vogelpoep zich zo door de blanke laklaag heen.
Of glascoating aan laten brengen door een goed bedrijf.

Collinite smeer je op je boot, niet op een auto (geloof niet alles wat carclean je voorschotelt ;))
 
Na de bestelling heb ik een bestel-bevestigingsmail ontvangen met daarin een link naar de App store met de tekst Download de Tesla-app om toegang te krijgen tot handleidingen. Deze app werkt inmiddels op mijn iPhone.
Eigenlijk een beginnersvraag, maar in dit draadje mogelijk meer recente ervaringsdeskundigen...

Wordt voornoemde app uiteindelijk ook gebruikt voor toegang tot de auto? of is dat een andere app? Als ik samen met mijn vrouw de M3 afhaal, dienen de app's dan vooraf op de I-Phone's geïnstalleerd? Wordt ter plaatse door een medewerker beide apps/telefoons aan de auto 'aangesloten' ?
 
Zijn hier nog mensen die hem in maart besteld hebben maar nog altijd niets gehoord hebben? Ik heb half maart een AWD besteld, maar wordt nu toch een beetje frustrerend als een aantal mensen met april-bestellingen al wel langs mogen komen. Gun het jullie wel hoor, maar snap het niet... ;-)