Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben inmiddels 45min aan de telefoon, wordt niet opgenomen. Ik zie niks in mijn Tesla profiel (source code ook niet). Zijn er mensen die 19" of wit interieur hebben besteld en vandaag te horen hebben gekregen wanneer ze het kunnen verwachten?

Dat bellen heeft helemaal geen zin volgens mij. Als je order in je account staat dan komt 't echt wel goed. Er zijn hier genoeg verhalen dat wanneer je dan iemand wel aan de lijn krijgt je afgescheept wordt met een random verhaal dat vaak niet blijkt te kloppen.

Ik geloof niet dat die auto er eerder komt wanneer je blijft bellen.

Ik heb destijds 5 (!) maanden moeten wachten op mijn auto.
 
Inmiddels een aantal weken hier op het forum mee kunnen kijken en afgelopen woensdag (05/06/2019) met trots de bestelling voor m'n model 3 LR RWD geplaatst.

Na bestelling van de AWD meteen de medewerker van Tesla die we diezelfde ochtend in de shop hadden gezien gemaild om de bestelling om te zetten naar de RWD. Dezelfde avond van hem een bevestiging per mail dat hij de wijziging door zou zetten, en de dag erna (gisteren, 06/06) de officiële bevestiging van de wijziging ontvangen.

Staat nu dus netjes met juiste configuratie in m'n account. Uiteraard nog geen VIN, ben benieuwd naar het vervolg! Volgens de vriendelijke Tesla meneer zal iedereen in het proces hard hun best doen om hem deze maand nog af te leveren, maar ik ga uit van juli.

Volledige configuratie: M3 LR RWD, Deep Blue Metallic, 18" velgen, zwart interieur.
 
Vandaag de levering gehad van de auto van mijn broertje, een M3 LR AWD Black/Black met 18”.

Ging op zich soepel. Degene die de de levering deed werkte er pas een paar dagen dus wist op veel vragen geen antwoord maar deed wel zijn best om antwoorden te achterhalen. Koppeling met app duurde even voordat dat actief was. USB kabels waren er niet maar werden snel uit een andere gepakt.

Vandaag hadden ze er 83 gedaan en bleek een rustige dag te zijn.

Moet zeggen dat het wel een indrukwekkende locatie is met het gedeelte fabriek was erachter staat.

Al met al een leuke ervaring. Hopelijk ben ik volgende vrijdag aan de beurt....

Ps. Auto rijd wel erg lekker... Wat een powerrrrrr...
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Nadat ik een aantal weken geleden had bedankt voor vin: 5YJ3E7EB8KF315xxx (wilde graag HW3)
zie ik net weer in source code vin: 5YJ3E7EB5KF315xxx (lager dan vorige).
De code is nu B5 ipv B8. Heb idee dat dit weer een oud model is en geen model van na 12 april. Even kijken maar wanneer factuur verschijnt en informeren tegen die tijd.
Vin’s worden random toegekend, zie ook andere draadjes / fora. Ofwel een vin nummer als 299xxx zou dus ook hw3 kunnen hebben. Mijn vin is 316xxx, stond op de NOCC en heeft hardware 3 ofwel de FSD computer (zie elders in dit draadje, hoe te checken etc).
 
Nadat ik een aantal weken geleden had bedankt voor vin: 5YJ3E7EB8KF315xxx (wilde graag HW3)
zie ik net weer in source code vin: 5YJ3E7EB5KF315xxx (lager dan vorige).
De code is nu B5 ipv B8. Heb idee dat dit weer een oud model is en geen model van na 12 april. Even kijken maar wanneer factuur verschijnt en informeren tegen die tijd.

Nou als dat zo zou werken dan zou ik met de VIN die ik vandaag heb gekregen wel een heel oud model hebben: VIN: F206xxx
 
Op 21/05 een M3 LR AWD besteld, blauw met wit interieur, standaard velgen. Twee dagen nadien een telefoon gekregen van Tesla. Mijn configuratie was niet in stock, maar wel hetzelfde model met de 19 duims velgen. Ik verkies efficiëntie boven nog grotere velgen en het wisselen van wielen is blijkbaar geen optie bij Tesla.

Maar de medewerker vond wel mijn configuratie met rode koetswerkkleur. Aangezien ik lang getwijfeld had tussen deze kleuren, was de keuze vlug gemaakt. De oorspronkelijke bestelling werd door de medewerker geannuleerd, ik deed de nieuwe bestelling op 24/05 en kon de wagen ophalen op 03/06 in St-Martens-Latem (Gent). :)

Het afleveren verliep daar uitstekend, in tegenstelling tot de vele negatieve verhalen die ik van (vooral) Nederlanders verneem. De wagen stond netjes opgeblonken en was nog aan het opladen, maar ik was dan ook 2u vroeger dan afgesproken. Ik heb een uitgebreide uitleg ontvangen en kreeg nooit de indruk dat het vlug-vlug moest gaan. Ze verontschuldigden zich voor een miniem krasje op de deur -dat ik zelfs niet gespot had- en deze maand kan ik langsgaan om dit weg te werken.

Tesla telefonisch bereiken om het tijdstip van levering aan te passen was problematisch, maar de service in St-Martens-Latem was top.
 
hoe is dit mogelijk!? afgelopen week via het trucje in de sourcecode mijn VIN kunnen vinden. Vervolgens wilde ik zojuist even kijken of ik er wat info uit kon halen via zo een website maar nu staat er VIN: Null?

waar the hell is mijn vin :(
Had ook al een sms dat levering tussen 17 juni en 30 juni was.. daar begin ik nu ook aan te twijfelen, pff

geen idee of dit er iets mee te maken heeft maar mijn referral is ook niet meer zichtbaar (iemand heeft via mij besteld en er stond eerst 1 / payment pending. Die persoon heeft inmiddels betaald en nu niet meer zichtbaar.)
 
Last edited:
Gisteren mijn 3/awd/zwart/18” opgehaald. Leuke ervaring, geen poespas, professioneel, geen tekorten of beschadigingen. Kortom een dikke voldoende. En wat een prachtige auto, wegligging, acceleratie en uitstekende software! Op delen beter dan Apple, omdat alle instellingen snel en intuitief te vinden zijn.
Alles dus prima op orde wat mij betreft, muv de communicatie die wat beter kan.
 
  • Like
Reactions: Janus00 and pimn