Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
De source code trick werkt bij mij niet.. ik zie helemaal niks in mijn account wat over 'mijn' auto gaat, alleen een willekeurige Model S, X en Powerwall. Volgens mij betekend dit dat Tesla mijn bestelling niet gekoppeld heeft aan mijn account.

En dat kan.. want het is niet helemaal op gebruikelijke wijze gegaan. 10 dagen voordat ik mijn proefrit had kregen we door dat de fiscale waardes zouden gaan stijgen, we kregen de tip om snel een bestelling te plaatsen en die eventueel later (mits binnen 2 weken) nog aan te passen naar wens. Direct gedaan, standaard 18" zwart/zwart, aanbetaling erbij. Ik krijg direct een RN nummer en account waarin deze auto te zien was. Toen ging het 'mis', paar dagen later kreeg ik al een auto toegewezen en een afspraak om hem eind maart op te halen. Wij Tesla contacten en uitleggen dat ik onder voorbehoud van de proefrit een bestelling heb geplaatst en dat daarna de leasemaatschappij de reservering zou overnemen (dit schijnt opzich niet ongebruikelijk te zijn). Helaas begreep Tesla dit ook weer verkeerd en annuleerden ze de volledige reservering :( Na de proefrit hebben we de echte bestelling geplaatst (19" rood/zwart) en Tesla doorgegeven dat dit aan mijn oorspronkelijke RN gekoppeld moest worden ivm fiscale waarde. Dat hebben ze wel gedaan maar ik vermoed dat ze hem niet opnieuw hebben gekoppeld aan m'n account..

tldr; sorry, gedoe ;)

ah ja dan moet het e.e.a. denk ik nog worden ingesteld door Tesla :) maar dat komt vast wel goed ergens deze dagen! kan even duren maar volgens mij zitten ze niet stil in de tussentijd
 
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee hier, nu toch maar een accountje gemaakt om eens wat vragen te stellen.. excuus als vragen al eens gesteld zijn, heb niet alle 179 pagina's gelezen :)

Op 4 april is mijn bestelling geplaatst, LR AWD 19" rood/zwart. Die is 10 april bevestigd, al weet ik niet zeker of dit de officiële bevestiging was (onze leasebemiddelaar kon door een contactpersoon laten bevestigen dat de bestelling was doorgekomen met de juiste, lage fiscale waarde). Geplande leverdatum was toen 1 juni (ingang van mijn leasecontract), maar toen we een week van te voren belden om de bestelling te laten koppelen aan de auto was er niks beschikbaar in mijn configuratie.

Ik vraag me een en ander af:
1. Ik zie veel mensen verwijzen naar hun account waar ze facturen en vin nummers kunnen vinden. Nou heb ik wel een account en een RN nummer, maar daar zie ik niks betreffende mijn bestelling. Is dit omdat bij mij de leasemaatschappij er tussen zit of klopt er iets niet?
2. Hier en daar zie ik het advies voorbij komen om de auto bij levering niet mee te nemen wanneer bijvoorbeeld de fiscale waarde niet klopt of als er gebreken zijn. Waarom is dat?
3. We (nouja, de leasebemiddelaar) bellen er nu regelmatig achteraan maar dat proces van auto's koppelen aan bestellingen is zo vaag dat ik geen idee heb of dat zin heeft?

Hopelijk word ik met jullie wijsheden wat geduldiger ;) alle verhalen van de mensen die hem reeds in ontvangst hebben genomen maken het nog niet makkelijker!

Dat is ook toevallig. Ik heb ook op 4 april precies dezelfde configuratie besteld (geen lease overigens). Ik heb tot nu toe ook nog niks gehoord mbt levering...
 
zucht. 25 mei besteld, 26 mei bevestiging.
RWD long range, 18 inch, zwart interieur , Midnight grey. Er is mij herhaaldelijk aangegeven dat hij in juni wordt geleverd. Nog steeds niets gehoord..
Hard hoofd in dat dit nog in juni gaat gebeuren. Heb namelijk niets meer gehoord, geen VIN ook etc.
 
  • Like
Reactions: ronnieG
zucht. 25 mei besteld, 26 mei bevestiging.
RWD long range, 18 inch, zwart interieur , Midnight grey. Er is mij herhaaldelijk aangegeven dat hij in juni wordt geleverd. Nog steeds niets gehoord..
Hard hoofd in dat dit nog in juni gaat gebeuren. Heb namelijk niets meer gehoord, geen VIN ook etc.
Da's iets meer dan twee weken geleden. Beetje ongeduldig?
Ik heb hem op 12 april besteld, en ook nog niks gehoord. Als die in juni wordt geleverd (hoop ik) zou dat echt wel snel zijn, vergelijk het eens met andere fabrikanten (zeker andere elektrische auto's, waar een run op is).
 
Da's iets meer dan twee weken geleden. Beetje ongeduldig?
Ik heb hem op 12 april besteld, en ook nog niks gehoord. Als die in juni wordt geleverd (hoop ik) zou dat echt wel snel zijn, vergelijk het eens met andere fabrikanten (zeker andere elektrische auto's, waar een run op is).

Precies.... Ik heb destijds 3 maanden moeten wachten, nu weer maand of 2 bezig met gekochtte FSD aktief te krijgen.
Silversurf: Als je na 2 weken al gaat zuchten dat je nog geen VIN hebt, is Tesla niet echt een ideale organisatie voor jou om een auto bij te kopen.
Je hebt *heel* veel geduld, tijd en frustratie nodig.... De auto op zich is een ZALIGheid, dus maakt veel goed.
 
Zojuist toch maar even de moeite genomen om aan te sluiten in de telefonische wachtrij (50 min).
Bleek toch (wat ik al dacht iets niet goed gegaan te zijn) kenteken heb ik binnen gekregen maar geen update in mijn account over de betaling / levering.

Iets was niet goed doorgezet waardoor het proces vast gelopen is in afwachting op de betaling nu hebben ze met spoed de factuur gestuurd, gelijk bewijs van betaling gestuurd en afspraak voor levering gemaakt (aanstaande vrijdag)

ps, weet iemand over welke alarmklasse de model 3 beschikt dit heeft mijn verzekeringsmaatschappij blijkbaar nodig maar kan ik niet erg terugvinden
 
zucht. 25 mei besteld, 26 mei bevestiging.
RWD long range, 18 inch, zwart interieur , Midnight grey. Er is mij herhaaldelijk aangegeven dat hij in juni wordt geleverd. Nog steeds niets gehoord..
Hard hoofd in dat dit nog in juni gaat gebeuren. Heb namelijk niets meer gehoord, geen VIN ook etc.
Zelfde hier besteld in maart, 0,0 communicatie! alleen RN nummer. Zou 100% zeker in mei worden geleverd volgens Delivery. Half mei werd gezegd 8 juni. Niets meer gehoord daarna. Gebeld en gevraagd om uitleg: Nu gaat men zijn best doen om juni te halen maar onzeker want men zegt niet te weten wat er op de boten staat en ook juli of augustus is of later is dus mogelijk....Heb mijn auto inmiddels verkocht en moet uiterlijk 30 juni overgedragen zijn anders gaat de koop niet door......Niet fijn dus, ze moeten toch weten wat er op een boot staat, van iedere boot is dat uitgebreid bekend of het nu gaat om pc's of om auto's. Aparte club Tesla.
 
Last edited:
Per mail al reactie gekregen van tesla, mochten jullie de info ook nodig hebben voor de verzekering:


Beste Robert,


Hierbij wat gegevens die wellicht helpen met verzekeren.


Wat betreft het alarm kunnen we melden dat er geen SCM keurmerk op de auto zit, echter hieronder en in de bijlage treft u meer informatie over de specificaties die u door kan zetten naar de verzekeraar:


Hieronder de specificaties die laten zien dat het aan hoge eisen voldoet (alarm klasse 4/ instap 5):

- SECURITY PKG ALARM SPECS: horn, indicator lights, immobilizer + cabin intrusion sensor, battery-backed siren, acoustical alarm/optical alarm, perimeter and spatial detection, slope detection, emergency power alarm.

- SECURITY PKG ALARM TRIGGERS: latch (doors, hood, trunk) transitions + car tilts, object enters vehicle, siren/battery is disconnected.


Buiten dit om is de Tesla nog door de berijder zelf te traceren via de Tesla App en tevens door Tesla op verzoek van autoriteiten.


Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag,
 
Zelfde hier besteld in maart, 0,0 communicatie! alleen RN nummer. Zou 100% zeker in mei worden geleverd volgens Delivery. Half mei werd gezegd 8 juni. Niets meer gehoord daarna. Gebeld en gevraagd om uitleg: Nu gaat men zijn best doen om juni te halen maar onzeker want men zegt niet te weten wat er op de boten staat en ook juli of augustus is of later is dus mogelijk....Heb mijn auto inmiddels verkocht en moet uiterlijk 30 juni overgedragen zijn anders gaat de koop niet door......Niet fijn dus, ze moeten toch weten wat er op een boot staat, van iedere boot is dat uitgebreid bekend of het nu gaat om pc's of om auto's. Aparte club Tesla.
Het is inderdaad wel erg vreemd. Wat me vooral verbaast is dat ze steeds beloftes doen die niet nagekomen kunnen worden. Zeg dan gewoon dat de levertijd 3 maanden is. Ga uit van de max. Ook ik heb, mede obv de toezeggingen, mijn andere auto al te koop staan (nog niet verkocht zoals jij) en het niet nakomen van afspraken kost mij extra tijd. Vanuit oogpunt van serviceverlening is dit echt niet best. Hoe goed de auto ook schijnt te zijn. Afijn, als ik er straks in rondrijd zal ik het vast snel vergeten zijn. En ja, ongeduldig ben ik, omdat er toezeggingen zijn gedaan. Ik heb niet zelf bedacht om levering in juni te garanderen.. Maar goed, juni is nog 2,5 week. Dus wie weet....!
 
  • Like
Reactions: ronnieG
Zelfde hier besteld in maart, 0,0 communicatie! alleen RN nummer. Zou 100% zeker in mei worden geleverd volgens Delivery. Half mei werd gezegd 8 juni. Niets meer gehoord daarna. Gebeld en gevraagd om uitleg: Nu gaat men zijn best doen om juni te halen maar onzeker want men zegt niet te weten wat er op de boten staat en ook juli of augustus is of later is dus mogelijk....Heb mijn auto inmiddels verkocht en moet uiterlijk 30 juni overgedragen zijn anders gaat de koop niet door......Niet fijn dus, ze moeten toch weten wat er op een boot staat, van iedere boot is dat uitgebreid bekend of het nu gaat om pc's of om auto's. Aparte club Tesla.
Zit met hetzelfde probleem, auto verkocht en eind juni moet ik die aflevereno_O
In april besteld en in mei stond nog steeds op site wanneer je nu besteld levering in juni.
Dus ik had zoiets van ik heb een maand eerder besteld dus eind juni zal zeker haalbaar zijn, niet dus.
Nog steeds geen vin en volgens een Tesla medewerker zou het pas halfweg augustus kunnen zijn dat ze mijn auto afleveren.
Ik heb nog een tweede auto maar als mijn echtgenote gaan werken is dan zal het voor mij de fiets en het openbaar vervoer worden.
 
Zojuist toch maar even de moeite genomen om aan te sluiten in de telefonische wachtrij (50 min).
Bleek toch (wat ik al dacht iets niet goed gegaan te zijn) kenteken heb ik binnen gekregen maar geen update in mijn account over de betaling / levering.

Iets was niet goed doorgezet waardoor het proces vast gelopen is in afwachting op de betaling nu hebben ze met spoed de factuur gestuurd, gelijk bewijs van betaling gestuurd en afspraak voor levering gemaakt (aanstaande vrijdag)

ps, weet iemand over welke alarmklasse de model 3 beschikt dit heeft mijn verzekeringsmaatschappij blijkbaar nodig maar kan ik niet erg terugvinden
Levering aankomende vrijdag 14/06, en besteld op 17/05? Dat is vlot! Dat geeft de burger moed ;) Ben dan toch benieuwd of er anderen zijn met dezelfde configuratie als jij die langer wachten, of dat het wel FIFO wordt opgepakt.
 
Levering aankomende vrijdag 14/06, en besteld op 17/05? Dat is vlot! Dat geeft de burger moed ;) Ben dan toch benieuwd of er anderen zijn met dezelfde configuratie als jij die langer wachten, of dat het wel FIFO wordt opgepakt.
Ik ben ook 14/06 aan de beurt om 14:00:)
Mijn auto is nog onderweg naar Tilburg en heb nog geen kenteken ontvangen, maar moest goedkomen werd mij verzekerd...
 
Zojuist gebeld voor leverafspraak. Ik heb net een VIN gekoppeld gekregen. Mevrouw aan de telefoon gaf aan dat de auto momenteel in Amerika staat en ingeladen wordt, verwacht wordt dat die ergens volgende week aankomt in Zeebrugge. Welk schip is dat? Ik dacht dat Grand Mark de laatste was die deze maand nog arriveert @Zeebrugge.