Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Jaja, as woensdag om 16 uur mag ik mijn M3 ophalen. Super veel zin in natuurlijk.

Helaas lees ik ook wel wat teleurstellingen over de aflevering zoals beschadigingen. Wat is jullie ervaring hierover wat betreft de afhandeling hiervan? Ik neem aan dat als er schade aan de auto is, dit netjes later wordt gerepareerd onder garantie?

Kan niet wachten tot woensdag :)

Mijn M3 had wat lakschade rechts vooraan, vermoedelijk door het transport. Bij de afhaling eerst niet gezien, maar tijdens de eerste poetsbeurt viel het wel op. Daarna heb ik foto's genomen en naar mijn delivery verantwoordelijke doorgestuurd. Die heeft het SeC meteen een afspraak laten inplannen.

Herstelling ging vlot. Op maandag ochtend binnengebracht, vervangwagen gekregen en de dag erna al meteen een berichtje dat alles klaar was. Kosten werden uiteraard niet aangerekend.
 
Had ik ook.. machtiging gemaakt maar daar werd niet naar gevraagd. Gemeld bij de balie met mijn rijbewijs daarna door iemand opgehaald voor de levering en handtekening gezet voor ontvangst en klaar.

Vanochtend klokslag 8:00 gebeld met delivery NL en toen wel vrij vlot contact. Aflevering kunnen verzetten, dus een of andere vorm van machtiging niet meer nodig. Als je eenmaal contact hebt, kun je toch vrij vlot zaken en soepel regelen. Dat dan weer wel.

Voor ons niet meer nodig, maar wellicht een optie om te verkennen voor anderen: zelf had ik nog even verkend of mijn vrouw (de ondernemer op wiens naam de auto c.q. het kenteken komt te staan) wellicht zelf het voertuig zou kunnen overschrijven online via: Online voertuig overschrijven | RDW en door met een Android smartphone via DigiD met extra beveiliging (paspoort scannen) daar te loggen tijdens de overdracht. Alleen weet ik niet zeker of dat ook gaat werken met nieuwe auto's die tijdelijke documentnummers hebben ipv een twee-delige tenaamstellingscode. Ik heb het ook niet meer bij Tesla Delivery NL nagevraagd, maar wellicht is het dus ook een optie...
 
Zojuist gebeld en eindelijk goed nieuws.

Auto heeft inmiddels een kenteken (ZK-serie) en er is géén locatie zichtbaar voor Tesla voor 19 dagen, wat betekent dat die 19-dagen aan het snoozen is op een boot. Hij komt aanstaande donderdag aan in Zeebrugge.

Ik wist overigens niet dat er kentekens worden gekoppeld ruim voordat de auto aankomt in Nederland.
 
Zojuist gebeld en eindelijk goed nieuws.

Auto heeft inmiddels een kenteken (ZK-serie) en er is géén locatie zichtbaar voor Tesla voor 19 dagen, wat betekent dat die 19-dagen aan het snoozen is op een boot. Hij komt aanstaande donderdag aan in Zeebrugge.

Ik wist overigens niet dat er kentekens worden gekoppeld ruim voordat de auto aankomt in Nederland.

Die van mij staat op hetzelfde schip: GRAND MARK, Vehicles Carrier - Scheepsdetails en huidige positie - IMO 9228306 MMSI 355029000 - VesselFinder
 
Zojuist Delivery gesproken over het bevestigen van de afspraak voor de thuislevering. Adres is blijkbaar waar het bedrijf is gevestigd (regio Amsterdam) en niet waar ik woonachtig ben (Overijssel). Of ik daar even naartoe kon rijden die dag werd mij gevraagd. Bij de wedervraag of ik de auto zelf bij Tesla (waar dan ook) kan ophalen werd letterlijk gezegd nee, dan gaat de auto naar iemand anders. Auto is nota bene al betaald... Hmm okay
 
Kreeg net een SMS dat de auto aanstaande zaterdag al geleverd wordt, afgelopen vrijdag besteld. Maar LM moet nog een overeenkomst en laadpad regelen. Maar eens bellen of het een week uitgesteld kan worden. even voorbereiden op lange wachttijd aan de telefoon denk ik
Uurtje wachten, maar de afspraak kon makkelijk verplaatst worden, en ze kon me gelukkig het kenteken geven. Nu moet alleen nog even de LM aan de bak om verzekering, contract en laadpad te regelen. Voor de zekerheid regel ik ook zelf maar een laadpad, liefst eentje zonder abonnement. Er is vast al een draadje over hier op het forum, zal eens even zoeken.
 
IMG_4640.JPG
IMG_4637.JPG
IMG_4636.JPG
IMG_4640.JPG
IMG_4637.JPG
IMG_4636.JPG
Ik moet al de hele week werken vlak bij zeebrugge en ik passeer 2x per dag de kaai waar ze alle auto's leveren. (niet enkel tesla's) dus voor de liefhebbers wat fotos
 
IMG_4584.jpg
IMG_4576.JPG
Voor alle ongeduldigen: ze pompen daar echt langs alle kanten die auto's uit, van 7 u smorgens tot half 7 savonds (minstens, dat waren de uren dat ik er passeerde) dus ik zou nogmaals willen verzoeken om even verder te kijken dan jezelf en er van uitgaan dat ze echt wel hun best doen om iedereen zn auto zo snel mogelijk geleverd te krijgen. Het is gewoon logistiek niet simpel, en in mijn geval 1 maand en 2 weken vind ik echt wel supersnel voor een splinternieuwe auto. (ik heb m nog niet natuurlijk). Zonder 1 belletje of aandringen van mijn kant
 
View attachment 420335 View attachment 420336 Voor alle ongeduldigen: ze pompen daar echt langs alle kanten die auto's uit, van 7 u smorgens tot half 7 savonds (minstens, dat waren de uren dat ik er passeerde) dus ik zou nogmaals willen verzoeken om even verder te kijken dan jezelf en er van uitgaan dat ze echt wel hun best doen om iedereen zn auto zo snel mogelijk geleverd te krijgen. Het is gewoon logistiek niet simpel, en in mijn geval 1 maand en 2 weken vind ik echt wel supersnel voor een splinternieuwe auto. (ik heb m nog niet natuurlijk). Zonder 1 belletje of aandringen van mijn kant
Mooie beelden, waarvoor dank! Toch bijzonder, door het zien van een kleine lading auto's op trucks krijg ik in één klap een stuk meer vertrouwen in een snelle levering, terwijl meerdere verhalen over misschien wel honderden afleveringen per dag lang niet datzelfde effect hebben.
 
Mooie beelden, waarvoor dank! Toch bijzonder, door het zien van een kleine lading auto's op trucks krijg ik in één klap een stuk meer vertrouwen in een snelle levering, terwijl meerdere verhalen over misschien wel honderden afleveringen per dag lang niet datzelfde effect hebben.
ja en dan moet je er eens voorbij rijden. Op die kaaien staan nog rijen trailers te wachten, bij de 'winkel' in st martens latem puilen ze ook de parking uit. Het is echt volle gas vooruit hoor