Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
De active cruisecontrol vind ik erg vervelend in verkeer, zorgt voor veel inhouden van de auto terwijl dit niet nodig is. Zelfs soms behoorlijk krachtig inhouden...als een vrachtwagen nog 100den meters ver is bijna. Bij een lege weg, prima...anders manueel gassen ;).

Wellicht de volgafstand nog wat corrigeren? Rechtsknopje op het stuur opzij bewegen is volgafstand verhogen/verlagen :)
 
Zojuist mijn VIN nummer en kenteken ontvangen.
Ben benieuwd wannneer in Augustus ik de auto kan komen ophalen.

Kun je ook ergens uithalen met welke boot de auto vervoerd wordt?

Mijn Tesla M3 wordt ook ergens in augustus geleverd. Met wat zoekwerk kwam ik het volgende volgende Google Docs bestand tegen. Hierin kun je zien welke schepen vertrokken zijn vanuit San Francisco met een ETA in Zeebrugge. Jouw auto zal hoogstwaarschijnlijk op de Triumph Ace of de Glovis Champion zitten, net als die van mij ;).
 
Dus 2-8 en 15-8 aankomst in Zeebrugge...eind augustus rijden zou dus haalbaar moeten zijn.

Zal bij de tweede boot nog spannend worden met de nieuwe kentekenreeks;) Alhoewel, als de kentekens van de eerste boot nu al (voor aankomst) toegewezen worden...
 
Last edited:
Als ik het stuur handmatig verdraai tov de stand in AP dan wordt de AP bij mij gelijk uitgeschakeld.
Ik heb vandaag voor het eerst met AP gereden en merk dat als je eerst het knipperlicht inschakelt de AP gelijk wordt uitgeschakeld (van blauw naar grijs). Ik moet dan op de nieuwe rijbaan weer twee keer omlaag klikken met de rechter pingel en wordt de AP weer opgepakt.

Yep, zo is het bij die van mij ook hoor. ;) Wou alleen even aangeven dat je niet door de weerstand in het stuur tijdens AP hoeft te sturen als je van rijstrook wilt wisselen. Knipperlicht aanzetten waardoor AP zichzelf uitschakelt is veel handiger, dan kun je daarna dus zonder die weerstand in het stuur normaal sturen. Wou ook liever dat AP gewoon aan bleef zoals @prettig zegt maarja dan moeten we maar gewoon FSD kopen toch? :) Denk dat ik dat in de toekomst ook wel ga doen, vind alleen de huidige AP nog net niet goed genoeg om deze upgrade nu al te doen.
 
Als de auto bij aflevering te veel mankementen heeft, dan kun je volgens de voorwaarden de auto toch niet accepteren (immers binnen 7 dagen en 1400km;) )?

Heeft iemand hier ervaring mee? En zorgt Tesla dan voor een nieuwe auto, of krijg je geld terug (lang wachten?) en sluit je gewoon weer achter in de bestel rij aan?
 
  • Funny
Reactions: Giosan
Als de auto bij aflevering te veel mankementen heeft, dan kun je volgens de voorwaarden de auto toch niet accepteren (immers binnen 7 dagen en 1400km;) )?

Heeft iemand hier ervaring mee? En zorgt Tesla dan voor een nieuwe auto, of krijg je geld terug (lang wachten?) en sluit je gewoon weer achter in de bestel rij aan?
Dat kan, maar meestal zijn er bij levering geen dusdanig grote mankementen dat je (ik iig..) hem niet zou accepteren. Na een 6 weken rijden ga ik nu ook terug om alle kleine puntjes te laten oplossen. Allemaal cosmetisch, of software meldingen, doet niets af aan het rijplezier.
Maar, geen idee hoe je in de wachtrij terechtkomt na weigeren.
 
Dat kan, maar meestal zijn er bij levering geen dusdanig grote mankementen dat je (ik iig..) hem niet zou accepteren. Na een 6 weken rijden ga ik nu ook terug om alle kleine puntjes te laten oplossen. Allemaal cosmetisch, of software meldingen, doet niets af aan het rijplezier.
Maar, geen idee hoe je in de wachtrij terechtkomt na weigeren.

6 weken? kennis wacht al 4 maanden op deugdelijke reparatie/herstel van zijn Model 3. Ikzelf ga later in augustus voor eerste keer (na >12 weken wachten) om aan te horen wat ze doen met de lak en de bekraste achterruit....
 
6 weken? kennis wacht al 4 maanden op deugdelijke reparatie/herstel van zijn Model 3. Ikzelf ga later in augustus voor eerste keer (na >12 weken wachten) om aan te horen wat ze doen met de lak en de bekraste achterruit....
Afspraak maken via de App gaat volgens mij probleemloos (in ieder geval bij mij). Bellen en mailen is voor zover ik dit forum volg redelijk kansloos (of op zijn minst frustrerend).
 
Ik kreeg bij Alphabet gewoon een Tesla account. Op een bepaald moment kreeg ik een mailtje van Tesla, heb toen een password recovery gedaan voor mijn mailadres en toen had ik een account waar mijn Model 3 order in stond.

Wel jammer dat ik nu twee accounts heb. Voor de historie vind ik het toch altijd leuk dat ik in 2014 al een Model S heb gereden :D
 
22 juli - Via Lease (Terberg) een M3 besteld/orderbevestiging ontvangen en als richtdatum voor levering 30 september te horen gekregen.

27 juli - inloggegevens van Tesla account ontvangen. Dinsdag daarna in account zichtbaar dat payment terms geaccepteerd zijn en nu gewacht moet worden op instructies voor aflevering etc.

1 augustus - na wat mailverkeer met Terberg Leasing voor aflevering op andere dag i.v.m. vakantie vanaf de 30 september, heb ik begrepen dat Tesla aangeeft dat levering eind augustus/begin september zal zijn. Alleen maar prima natuurlijk, nu alleen de laadpaal nog naar voren halen…;)

Verder nog geen VIN ontvangen o.i.d.