Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Werd vandaag door Tesla gebeld dat mijn levering van a.s. vrijdag naar alle waarschijnlijkheid niet door gaat, omdat de configurate van mijn M3 anders is als wat ik heb besteld. Ik heb al een VIN en een kenteken, via RDW opvragen zie ik niets geks (gewicht klopt etc.).
De medewerker zei; kleur klopt wel maar zit een ander accupakket / vermogen in. Meer details volgen.

De fout zou gemaakt zijn bij een volledige batch van M3's welke zojuist zijn binnengekomen. Iemand anders al meer gehoord?
Same here. Ik zou vandaag (14 aug) om 14:00 de levering van mijn witte LR AWD hebben, maar werd even na 11:30 gebeld dat het niet doorging. Ik was toen al onderweg (was wat aan de vroege kant, eerdere dingen die dag liepen sneller dan gepland). Ze hadden een 'base model' staan (ik neem aan een SR+?), maar ja, dat is geen LR AWD natuurlijk. In totaal zouden er 15 auto's verkeerd gekoppeld zijn.

VIN en kenteken had ik ook al, alles leek gewoon een LR AWD te zijn (waaronder de fiscale waarde). Dat bevestigde diegene aan de telefoon ook. Inmiddels is het VIN weggehaald uit mijn Tesla account, dus als ik inlog heb ik weer alleen een RN nummer.

Wanneer er wel geleverd gaat worden is onbekend. In elk geval niet deze week, maar de medewerker zei dat ik mijn telefoon en mail de komende weken in de gaten moet houden. Dus dat klinkt alsof het zomaar 2 weken of langer kan duren.

Balen natuurlijk, maar weinig aan te doen. Kan er wel boos om worden, maar dat verandert de situatie niet. En er is simpelweg geen alternatief voor een Model 3 op dit moment.
 
Last edited:
Bah, thanks voor het delen! Geeft wat meer inzicht. We zitten blijkbaar bij die 15...

Heb jij al een MIA aanvraag uit staan? En een verzekering aangevraagd?
Ik lease de auto via mijn werk, dus MIA en verzekering wordt door de leasemaatschappij geregeld. Ik weet eigenlijk niet de status aan hun kant.

Die 15 kan trouwens ook zomaar nog veel meer zijn. Het blijft Tesla, ze lijken deze processen niet helemaal op orde te hebben. Ben benieuwd of er meer mensen hier op TMC dezelfde ervaring hebben qua levering deze week.
 
Ik heb vandaag de mail gekregen van Tesla waarin levering tussen 2/9 en 9/9 wordt aangekondigd. Ik zag in de broncode al wel een VIN gekoppeld en weet dat de auto op de boot staat die morgen(15/8) in Zeebrugge arriveert. We wachten rustig af of dit ook echt gaat gebeuren.
 
Jongens, niet zo piepen, de mijne is een maand geleden besteld (LM) en ik heb tot op heden nog geen RN, laat staan een Tesla account. Net gebeld met Tesla en er schijnt een backlog van 600(!) orders te zijn. Dus het kan erger ;)

Probleem nu is dat ik over 1,5 week een afspraak heb voor het plaatsen van een laadpaal, maar de TWC niet kan bestellen, want daarvoor moet je een account hebben met een gekoppelde auto... :rolleyes:
 
Probleem nu is dat ik over 1,5 week een afspraak heb voor het plaatsen van een laadpaal, maar de TWC niet kan bestellen, want daarvoor moet je een account hebben met een gekoppelde auto... :rolleyes:

In Maart kon ik nog met een RN nummer bij het SeC in Eindhoven terecht, factuur werd gemaild, betaalbewijs meenemen en hij lag klaar. Toen hadden ze die TWC's ook nog op voorraad liggen...

Succes, ik hoop dat het goed komt voor je.
 
Jongens, niet zo piepen, de mijne is een maand geleden besteld (LM) en ik heb tot op heden nog geen RN, laat staan een Tesla account. Net gebeld met Tesla en er schijnt een backlog van 600(!) orders te zijn. Dus het kan erger ;)

Probleem nu is dat ik over 1,5 week een afspraak heb voor het plaatsen van een laadpaal, maar de TWC niet kan bestellen, want daarvoor moet je een account hebben met een gekoppelde auto... :rolleyes:

vind t nog wel meevallen met jou
 
Hoe weet je dat hij op die boot staat als ik vragen mag?
Ik ben bij het SeC in Groningen langs geweest en daar wist men mij te vertellen wanneer de auto(VIN) zich voor het laatst gemeld had, dat was een dag voor het vertrek van de GLOVIS CHAMPION. Op basis daarvan dus mijn aanname, de mail dat de auto geleverd gaat worden in de eerste week september is dan ook een bevestiging. Dus geen zekerheid, maar aannames......
 
Vandaag antwoord op wat vragen vanuit tesla.

Het lijkt erop dat ze jou configuratie hebben “omgewisseld” voor een Model 3 in exact hetzelfde interieur, exterieur, velgen etc., maar dat de uitvoering een base performance model is, in plaats van het normale model. Dit betekend dat deze dus duurder is dan de configuratie die je initieel besteld heb.

Omdat het niet om één geval gaat wordt er bekeken hoe wij hier mee omgaan. Als ik nieuws heb laat ik dit direct per telefoon of email weten.
 
Zojuist gebeld met Tesla over dat ik nog niks gehoord heb over mijn bestelling, account etc.

Werd mij verteld dat ze momenteel 600-700 leasebestellingen hebben, dat zij nu bezig zijn met het verwerken van die bestellingen.
Begin volgende week zou ik een mail kunnen verwachten met een Account etc.
 
Zojuist gebeld met Tesla over dat ik nog niks gehoord heb over mijn bestelling, account etc.

Werd mij verteld dat ze momenteel 600-700 leasebestellingen hebben, dat zij nu bezig zijn met het verwerken van die bestellingen.
Begin volgende week zou ik een mail kunnen verwachten met een Account etc.

leuk nieuws voor mensen zoals ik die in april besteld hebben en sinds 2016 reserveringshouders zijn. NOT
 
Dat zou weinig uit moeten maken, het verwerken van die bestellingen is wat anders dan het toewijzen van auto's aan die bestellingen. Volgens mij bedoelt 24Cagri dat voor al die bestellingen überhaupt nog geen Tesla accounts en dergelijke zijn aangemaakt?