Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Tijdens de levering op 25 juli (zoals eerder in dit topic uitgebreid opgeschreven), is door Tesla een beschadiging geconstateerd. Men zou een afspraak inplannen in Amsterdam. Na ruim twee weken niet gehoord of gelezen te hebben hierover....zelf maar via de app een date ingepland. 29 augustus ga ik er zijn...en hopelijk worden de punten dan opgepakt. Wil de auto graag met PPF en een coating organiseren, maar dat gaat niet wanneer er nog optische problemen zijn.

Overigens ben ik een week na het maken van de afspraak niet gecontact door Tesla...iets wat veel mensen wel mogen ervaren. Ik laat me verrassen eind augustus en laat (onder andere hier) weer van me horen.
 
Vraag wanneer er problemen zijn dit per email te laten bevestigen door de medewerker die de aflevering doet.

Niet eerder met de auto ervandoor gaan, tot je de email in je mailbox hebt.

Is geen shirtje van een paar 10tjes die je koopt. Mensen niet op hun blauwe ogen geloven, belangrijke zaken altijd laten vastleggen.

Screenshot_20190818-092612__01.jpg
 
  • Informative
Reactions: brederode
Even een update vanuit mijn kant.

23 juli besteld vannacht verwachte levertijd ontvangen 11 september tot 18 september.

Kan de info helaas alleen nog niet terugvinden in mijn tesla account vanwege een eerder geannuleerde bestelling die er met RN nummer nog in staat.

Hopelijk wordt dit op korte termijn opgelost.
 
7 dagen of 7 werkdagen? Planning Tesla via SMS is aflevering op 22-8, maar we zitten dan nog in Zeeland (weekje vakantie). Dus via sms NEE geantwoord en wo 28-8 of do 29-8 als alternatief opgegeven. Gaat dat (onder normale omstandigheden) goed/past dat binnen de voorwaarden?

Dat durf ik zo niet te zeggen. Het terugbrengen is 7 kalenderdagen of het uitstellen van levering ook 7 kalenderdagen is of werkdagen weet ik niet wat ze aanhouden. Feit is dat er zoveel meer orders zijn dan autos dat ze niet voor iedereen autos gaan vasthouden tot wanneer het de mensen uitkomt, maar gewoon de auto vrijgegeven en de volgende match inplannen... Als er genoeg voorraad is wordt je meteen weer opnieuw gekoppeld, anders is het een bootje wachten....
 
Dat durf ik zo niet te zeggen. Het terugbrengen is 7 kalenderdagen of het uitstellen van levering ook 7 kalenderdagen is of werkdagen weet ik niet wat ze aanhouden. Feit is dat er zoveel meer orders zijn dan autos dat ze niet voor iedereen autos gaan vasthouden tot wanneer het de mensen uitkomt, maar gewoon de auto vrijgegeven en de volgende match inplannen... Als er genoeg voorraad is wordt je meteen weer opnieuw gekoppeld, anders is het een bootje wachten....
Behalve als je een LR RWD hebt besteld. Daar zou je toch wel enige flexibiliteit vanuit tesla mogen verwachten.
 
Vraag wanneer er problemen zijn dit per email te laten bevestigen door de medewerker die de aflevering doet.

Niet eerder met de auto ervandoor gaan, tot je de email in je mailbox hebt.

Is geen shirtje van een paar 10tjes die je koopt. Mensen niet op hun blauwe ogen geloven, belangrijke zaken altijd laten vastleggen.

View attachment 443294
Dat had ik moeten laten doen....maar heb ik niet gedaan. Te veel star-struck van de auto. Ook was het gevoel duidelijk dat de aflevering gewoon snel klaar moest zijn. Ik merk over twee weken wel hoeveel last ik ga krijgen van het gebrek aan documentatie van de aflevering.
 
@Defiant Bij mij ging dat ook net zo.

Bij mijn levering begin juli ook beloofd dat ik terug zou worden gebeld voor afspraak voor diagnose van de oplever puntjes. Niets gehoord en (delivery had 3 verzoeken gestuurd naar SeC) maar zelf afspraak ingeschoten voor over 3 weken. Gelukkig had ik vrij snel fotos gemaakt. Maar ik heb 3 lakpuntjes en vooral rubbers die scheef zitten :/ Ik kreeg al wel vrij snel dat ze graag fotos willen zien om alvast service afspraak voor te bereiden. Ook zou ik nog de telefoon kabels nageleverd krijgen, we gaan het mee maken.
 
Hi, hoe lang van tevoren ontvangen mensen gemiddeld een SMS over de afspraak?
Mijn Tesla zou de eerste week van september worden geleverd... Wanneer kan ik de SMS verwachten?
Ik kreeg eerst een VIN en kenteken toegewezen, een paar dagen later opeens een email met daarin een datum, ongeveer 10 dagen voor leverdatum, deze datum stond ook in mijn tesla account.

4 dagen voor de datum kreeg ik pas een SMS waarin stond dat ik mijn auto op die bewuste datum geleverd zou krijgen, met daarbij het verzoek om "JA" terug te sturen om die datum te bevestigen. Er stond verder niet in wat je moet/kan doen als die datum niet uit komt.
 
Ik kreeg eerst een VIN en kenteken toegewezen, een paar dagen later opeens een email met daarin een datum, ongeveer 10 dagen voor leverdatum, deze datum stond ook in mijn tesla account.

4 dagen voor de datum kreeg ik pas een SMS waarin stond dat ik mijn auto op die bewuste datum geleverd zou krijgen, met daarbij het verzoek om "JA" terug te sturen om die datum te bevestigen. Er stond verder niet in wat je moet/kan doen als die datum niet uit komt.
Okay, andere volgorde als bij mij dus. Maar de SMS als laatste... thanks.
Ik kreeg eerst een mail (zonder vin koppeling) op 1 augustus.
De week daarna wel een vin gekoppeld, maar niet kunnen zien (vakantie).
Per mail gevraagd voor een leverdatum op de 7e welke op de 12e werd beantwoord met eerste week september.
Sindsdien geen updates per mail, sms of in m'n account.
 
Sindsdien geen updates per mail, sms of in m'n account.

Geduld en goede hoop. Je hoort een paar dagen voor levering pas weer wat.

Tesla maakt ook vrij veel **** ups. Er gaan vrij veel leveringen fout.
Een vriend van mij heeft zijn levering al een paar weken uitgesteld zien worden (zou 5 augustus geleverd worden) en deze is tot op de dag van vandaag nog niet geleverd.

Ikzelf zou hem afgelopen vrijdag op hebben gehaald maar Tesla heeft een verkeerde auto uitgeleverd en geregistreerd onder kenteken dus ik kan mijn verzekering etc. etc. allemaal weer opzeggen en opnieuw een paar weken wachten.

Als een vrachtschip een paar uur later dan verwacht in de haven komt schuift je levering ook zomaar weer een paar dagen op, dan moeten ze hun hele planning omgooien.

Welkom in de Tesla familie :(
 
Na de verkeerde gekoppelde VIN en dus verkeerde afleverinformatie was er geen VIN meer zichtbaar op de Tesla site.
Sinds vandaag een nieuwe VIN zichtbaar. Ik hoop dat ze bezig zijn om een snelle oplossing te vinden voor alle mensen die een verkeerd gekoppelde VIN hadden.
 
Al de berichten hier over de levering geven me minder hoop dat het goed zal gaan... :(
Heb al een week vakantie met m'n Tesla gemist omdat hij niet voor de eerste week van augustus kon worden geleverd.
En nu ga ik de tweede week van september nog een keer op vakantie...
Heb een prima auto voor roadtrips (Mercedes C180K station uit 2003), maar ga toch liever met de Tesla uiteraard...
 
Afgelopen vrijdag de afspraak voor as. donderdag 22-8 per sms afgewezen met “NEE” en 2 alternatieve data door gegeven (wo of do erna). Enig idee wanneer en hoe nieuwe afspraak bevestigd wordt?

Zojuist ook maar even een mailtje gestuurd ;)