Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Het valt me op dat er echt enorm veel SR+ M3's worden afgeleverd en zeer weinig LR AWD (die ik heb besteld) Zouden die dan op de volgende boot(of boten) staan...

Volgens de informatie die ik gekregen heb is mijn LR AWD vandaag in Tilburg aangekomen. De levering volgens de factuur zou op 3 september zijn, maar nog geen SMS gehad oid. Gok dat het nog wel een week (of 2) gaat duren maar hij komt dichterbij :)
 
Volgens de informatie die ik gekregen heb is mijn LR AWD vandaag in Tilburg aangekomen. De levering volgens de factuur zou op 3 september zijn, maar nog geen SMS gehad oid. Gok dat het nog wel een week (of 2) gaat duren maar hij komt dichterbij :)
Als ze nog een kentekenplaat moeten krijgen van de RDW loopt die mogelijk wat vertraging op tenopzichte wat ze voorheen gewend zijn. Door de vele aanvragen die ze zelf gestuurd hebben.
Komt doordat er nu even een paar boten zo snel na elkaar hier aangekomen zijn...
 
En nog een blij afleveringsverhaal :): vandaag in Tilburg m'n op 8 augustus uit voorraad bestelde blauwe LR RWD opgehaald.
Ik was er begin van de middag. Ontspannen sfeer, geen rijen. Checklist en lamp erbij, nog nooit zoveel tijd genomen om een auto te bestuderen!
Alles netjes genoeg uitgelijnd, lak ook goed genoeg wat mij betreft. De imperfecties die ik zag heb ik na een paar maanden gezinsmisbruik sowieso wel :D.Hij was half volgeladen, maar daar was een mooie aanleiding voor m'n debuut bij de SuC.
Ik zal in de komende dagen vast nog wat ontdekken, maar vooralsnog een zeer tevreden mens hier. En thuis laadt-ie met 17km/u op aan het gewone stopcontact, dat valt me ook weer mee.

De bijdragen in het forum waren erg waardevol voor de voorpret en voorstress, dank allemaal! En veel succes met wachten, nagelbijten, controleren en een goede afhandeling afdwingen bij deze bijzondere autoleverancier.

Verzekering uitzoeken was ook nog lachen, met maandpremies uiteenlopend van 50 tot 200 euro per maand. Maar da's voor het andere topic.
 
Nice, mooi rapport. Wat betekent LR AWD +t in dat rapport?

Met moeite vandaag (2x een uur gewacht en bij de 3e keer een half uur) gesproken met een kerel van Tesla Delivery Team.
Erg fijn en vriendelijk gesprek.
Momenteel vertragen veel verwachte leveringen omdat er erg veel kenteken aanvragen (>5k) worden gedaan naar de RDW die het even niet bol kan werken.
+t zijn uitvoeringen met trekhaak! Zal van het weekend eens naar de nwe uitvoeringscodes kijken, zie dat er aantal nog niet gemapped zijn. Model S en X kregen laatst met 'raven' update andere codes...
 
Ook hier eindelijk wat positieve ontwikkelingen. Korte timeline:
- eind maart bestelling geplaatst met restrictie tot 1 juni
- begin april bevestiging via mail
- lang radiostilte, sporadisch contact via telefoon maar geen koppelingen mogelijk
- 22 augustus voor het eerst mijn exacte config tweemaal bij inventory, stilte vanuit tesla
- 23 augustus, contact met Tesla ook via LM.. dit vond men toch raar
- 27 augustus ineens welkomst mail, nieuw RN, wel direct toegang tot Tesla account
- vandaag wat meer vinkjes in Tesla account en VIN zichtbaar in broncode, betreft 1 van de inventory wagens waarover contact is geweest

Ben benieuwd hoe het verder zal lopen!
 
Oef, het was ook te mooi om waar te zijn. Mijn werkgever krijgt net een voicemail, hij is eerste contact persoon. De medewerker van Tesla, Belgische vrouw van Delivery, sprak voicemail in dat er geen lease contract is. Of men even wilde terug bellen. Persoon in kwestie belde met het nummer, waar iedereen op belt, of wij even kunnen terug bellen. Hoe dan ?? Dit nummer heb ik nog nooit goed kunnen bereiken.

Afspraak van dinsdag is dus ineens onzeker. Afgelopen donderdag mondeling en schriftelijk ter horen gekregen, dat ik dinsdag 100% mijn Tesla op kan halen. Dat is dus blijkbaar toch onzeker.

Echt nog nooit zo'n bende mee gemaakt als Tesla. En dat is vrij bijzonder omdat ik al mijn spullen al 15+ jaar voornamelijk online bestel.

Houdt het dan nooit op....
 
Ik denk dat als jij een bedrijf hebt wat de ene dag 10 auto’s op naam zet en 3 dagen geleden 189 dat je daar ook niet meer normaal op in kunt spelen.
 

Attachments

  • 62C8C578-2F0B-461B-96E2-EF1B010A6612.jpeg
    62C8C578-2F0B-461B-96E2-EF1B010A6612.jpeg
    60.6 KB · Views: 53
  • Like
Reactions: Wackmack
Ik denk dat als jij een bedrijf hebt wat de ene dag 10 auto’s op naam zet en 3 dagen geleden 189 dat je daar ook niet meer normaal op in kunt spelen.

Dat doen ze zichzelf aan. Er zijn een beperkt aantal SECs en hun verkoop is cyclisch. Wat gaat er gebeuren als ze echt veel auto’s beginnen te verkopen? Eerlijk gezegd, dit model lijkt mij vrij onrealistisch en onhoudbaar op termijn.

Trouwens, geheel onverwacht kan je die cijfers toch niet noemen? Ze hebben toch zelf die cijfers reeds lang van tevoren geprojecteerd in hun business plan en naar de beurs toe?
 
Het grote Tesla Levering Topic
...
Neem contact op met SC en laat ze fixen. In goed overleg worden issues meestal goed opgepakt en snel opgelost.

bron: Het grote Tesla Levering topic - Verkeer & Vervoer - GoT
Als de fix een klemmetje erin prikken is, een achterklep stellen, of een chrome stripje opnieuw doen is....100% gelijk. Echter, wanneer de opdracht echt geld kost door het vervangen van onderdelen (of lakschade) die tijdens de oplevering als onacceptabel/defect/out of spec worden bestempeld....dan gaat dit niet op. Service weigert (bij mij in Amsterdam) om zonder opdracht van Delivery actie te ondernemen.

Dus accepteer je de auto bij Delivery met een wat groter gebrek (of je komt er kort na oplevering achter omdat de overdondering iets minder is geworden), dan voorkomt het veel gezeur bij Service (en dus kostbare tijd van jou en Service medewerkers) als je ervoor zorgt dat Delivery de noodzakelijk opdracht inschiet en dat je organiseert hier dingen op aan te kunnen vullen (binnen redelijkheid).