Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
een zorg puntje: wie weet hier iets van? De nieuwe M3 RWD rijdt prima. Maar het banden geruis is aanzienlijk meer dan verwacht! (ik weet dat het geen MS is die ik ook heb) Bij de demo auto viel me dit ook wel op, echter toen ik bij een collega rijder de M3 RWD probeerde was het veel minder. Wat zou zit kunnen zijn? Heeft dat met type banden / banden spanning te maken? Echt opvallend veel, afhankelijk van type asfalt varieert het. IEMAND?
sja, blijft lastig dit soort kwesties.

Welke maat banden zit er op? Wat heb je bij de S?

Ik ging van bandenmaat 265/35/21 op de S naar 235/40/19 op de 3.
Ik vind de 3 niet meer herrie maken dan de S.
 
Precies dezefde ervaring. Zie de tweede helft van mijn post Model 3 na Model S - voordelen/nadelen/ervaringen . Omdat ik toch andere velgen wilde, heb ik uiteindelijk 19” conti silents gekocht. Dat scheelt, maar de 3 blijft veel rumoeriger dan de S. Bij mij was ook van belang dat ik een RWD MS had en nu een AWD M3. Die motor en aandrijving zo vlak bij, hoor je echt. Mijn conclusies: de M3 heeft gewoon veel minder geluidsisolatie en een AWD maakt (veel) meer herrie dan een AWD.


thanks, ik was daar op voorbereid en dit is juist de RWD, en dat verklaart ook nog niet het verschil met de ander gereden M3 RWD. Misschien is het iets heel anders dan de banden, juist nog even gereden ergens klinkt het als een lager want ook bij echt lage snelheden is het hoorbaar...
 
Gisteren ook in Amsterdam geweest. Netjes met de shuttle naar het terrein gebracht en meteen kunnen inchecken.
Ik had helaas de pech dat er iets mis was met het papierwerk (buiten Tesla om), waardoor ik ruim 2 uur heb moeten wachten.
Alles is daar prima geregeld en ze doen echt hun best.

Zoals al gezegd worden er daar ongeveer 2800 auto's deze week afgeleverd. En de reden dat het in Amsterdam is en niet in Tilburg was puur een te kort aan vrachtauto's om alles te vervoeren. Dus de boot maar doorvaren naar Amsterdam en het op deze manier doen.

Na een observatie van 2 uur is mijn constatering dat het proces voor 95% van de mensen soepel en snel loopt en met weinig tot geen problemen.
niet helemaal, het terrein is nu van Tesla en alle toekomstige afleveringen gaan nu via die terminal (voor NL in ieder geval)
 
Ook ik gisteren mijn model 3 in ontvangst mogen nemen ondanks dat er vandaag meer als 500! werden uitgegeven in Amsterdam was alles goed geregeld en had ik na een half uurtje de auto al mee. Tesla top gedaan
 

Attachments

  • A843AF2D-5169-4889-91C7-647011D8C682.jpeg
    A843AF2D-5169-4889-91C7-647011D8C682.jpeg
    685.5 KB · Views: 73
een zorg puntje: wie weet hier iets van? De nieuwe M3 RWD rijdt prima. Maar het banden geruis is aanzienlijk meer dan verwacht! (ik weet dat het geen MS is die ik ook heb) Bij de demo auto viel me dit ook wel op, echter toen ik bij een collega rijder de M3 RWD probeerde was het veel minder. Wat zou zit kunnen zijn? Heeft dat met type banden / banden spanning te maken? Echt opvallend veel, afhankelijk van type asfalt varieert het. IEMAND?
Welke banden merk, type, maat heb je? Wij hebben een Renault Zoe met Michelin EV banden. Bladstil. Ik heb zelf onder mij S Michelin pilot sport en veel lawaai ook afhankelijk van ondergrond. De Zoe is soms stiller!
 
thanks, ik was daar op voorbereid en dit is juist de RWD, en dat verklaart ook nog niet het verschil met de ander gereden M3 RWD. Misschien is het iets heel anders dan de banden, juist nog even gereden ergens klinkt het als een lager want ook bij echt lage snelheden is het hoorbaar...
Een goede test is om in een parkeergarage met zo'n hele gladde vloer te rijden. Op zo'n vloer maken je banden nul geluid als je rechtuit rijdt.