Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Laatste bericht vanuit Tesla delivery:

Vanaf mid november gaan er weer leveringen plaatsvinden. Het grootste deel van onze klanten zal de Tesla in december ontvangen.
Het koppelen van voertuigen gaat automatisch, u krijgt ook direct van ons bericht wanneer die koppeling plaats heeft gevonden en wij zicht hebben op een leverings indicatie.

Het is nog even afwachten tot wij weer voertuigen vanuit Amerika ontvangen, maar het is het wachten waard! Graag tot dan!

Kan mij haast niet voorstellen dat alle bestellingen die voor 14 oktober zijn gedaan dit jaar nog op kenteken staan.

31 juli besteld / 22aug restrictie er af.

Voelt toch niet helemaal lekker dit, maar ja.
 
Het duurt ca. 6 weken met de boot van San Francisco naar Zeebrugge. Ik denk zelfs als je op 14 november zou bestellen, dat je nog steeds een goed kans maakt voor 2019 levering. Let maar op, na 7 oktober en 14 oktober zal de Tesla deadline verder verzet worden.
 
Het duurt ca. 6 weken met de boot van San Francisco naar Zeebrugge. Ik denk zelfs als je op 14 november zou bestellen, dat je nog steeds een goed kans maakt voor 2019 levering. Let maar op, na 7 oktober en 14 oktober zal de Tesla deadline verder verzet worden.

Dat lijkt me een riskante aanname. Tesla heeft meer orders te vervullen dan alleen in Nederland. Ze moeten nu al voor alleen Nederland enorm aanpoten. Het is ongeveer 2 weken aan productietijd voor alleen Nederland. In een aantal andere landen zoals Noorwegen en Engeland gaat de verkoop ook hard.

Er komt een moment dat Tesla simpelweg niet meer aan de vraag kan voldoen in een kwartaal. Tesla reserveert nu gewoon bepaalde productiecapaciteit om te kunnen voldoen aan die bijtellingswijziging en die garanderen ze tot een bepaalde datum. Ik denk niet dat de planning qua boten daar veel mee van doen heeft.
 
Op 18 september besteld (LR AWD 18'' grey) en ontvang nu per mail de "prepare voor delivery" melding.
Iemand enig idee hoe lang het nu gaat duren ?
Gezien werkverplichtingen en geboekte herfstvakantie past aflevering mij de komende 2 weken mij helemaal niet.
Ik kan je vraag niet direct beantwoorden, maar ter info ik kreeg die mail ook vandaag, besteldatum 4 oktober... LR red/black trekhaak
 
Of ze gaan via de oost-kust. Dan is het 9 dagen......
Lijkt me voor de kwaliteit van de auto niet zo goed dat constant verladen.
Ik vermoed ook dat het afleveren/uitladen in Amsterdam veel schade heeft voorkomen

22 a 23 dagen vaartijd vanuit San Francisco naar Zeebrugge. Ligt ook beetje aan de doorgang/wachttijd Panama kanaal.
De inschattingen zijn dat de boot die nu onderweg is relatief weinig autos voor Nederland bij heeft, dat komt in de boot erna.
De meeste schades ontstaan idd bij ombouwen naar EU (lichtunits, emergencycall etc) en het transport met vrachtwagens met allerlei roemeense etc vrachtwagenchauffeurs. De autos die in Zeebrugge op de boot blijven en doorvaren naar Amsterdam hebben daardoor veel minder kans op afleverschades inderdaad.
 
Bizar hoe snel sommige de auto op kunnen halen.
Wel vreemd dat sommige dan wel maanden moeten wachten.
Komt dit dan door een unieke combinatie?
Waarschijnlijk heeft het er wel mee te maken. SR+ blauw wit 19”
Voor mij geen restricties. Vreemde is dat hij nu tussen de modellen voorraad staat maar die niet gekoppeld kan worden. Overigens staan de voorraad modellen nog op Pier 80 en worden nu geladen op de Grand Pioneer als ik Tesla mag geloven.
 
Bizar hoe snel sommige de auto op kunnen halen.
Wel vreemd dat sommige dan wel maanden moeten wachten.
Komt dit dan door een unieke combinatie?

ik weet het niet....
ik heb meer dan 4 maanden gewacht op een config die gewoon als voorraadmodel op de site stond.
meest frustrerende vond ik nog dat het reserveren in 2016 ook geen zak uitmaakte, maar wat iedereen zegt is waar:
het is het wachten waard.
 
  • Like
Reactions: RXShorty
ik weet het niet....
ik heb meer dan 4 maanden gewacht op een config die gewoon als voorraadmodel op de site stond.
meest frustrerende vond ik nog dat het reserveren in 2016 ook geen zak uitmaakte, maar wat iedereen zegt is waar:
het is het wachten waard.

Gelukkig maar.

Het is wel vreemd dat er niet echt een systeem in zit... lijkt nog op te weinig ervaring met.
Achja zolang iedereen zijn auto maar krijgt is het prima (wel in goede staat natuurlijk).