Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
De LM is PON.
Maar was bij jou/LM het RN nummer al wel bekend voor je de activeringsmail kreeg, dat je weet?
Dat vindt ik namelijk zo raar en krijg ik het (doom scenario) idee dat er iets niet goed gaat.
Maar misschien ben ik gewoon veel te ongeduldig en maak ik van een mug een olifant....

Nee, geen idee, ik heb gewoon gewacht aangezien ik eigenlijk niet wist wat er stond te gebeuren...

Ik had van de fleet beheerder de melding gekregen dat hij besteld was en 3 weken later kreeg ik de mail van Tesla ter activatie van de account. Het RN nummer was daarin zichtbaar en alle stappen waren afgevinkt met uitzondering van de levering. Ik heb een tijdje wat documenten in mn account zien staan maar die zijn sinds een maand terug weg.
Sinds een week zie ik ook als eerste pagina, de refferals en kan deze nu ook zien in de app.

LM is leaseplan Belgie.
 
Hallo jongens,

Ik heb afgelopen vrijdag in Amsterdam een Model 3 LR wit op wit besteld.
Ik heb mijn reservering gebruikt (vanaf 3 dagen nadat model 3 was aangekondigd). Ik heb ook een model S in mijn bezichtig.
Is er op basis van eerdere ervaringen een kans dat ik de auto dit jaar op kenteken krijg? (i.v.m. dubbele bijtelling volgende jaar)

Staat natuurlijk in de sterren geschreven, maar is net voor de deadline. Daarnaast lijkt wit/wit wel langer te duren als ik dit forum mag geloven. Maar bij Tesla is niets uitgesloten, dus ik zal voor je duimen;)
 
Op donderdag 4 oktober heeft mijn directeur mijn Tesla Model 3 besteld.. Config: SR Zwart / zwart 19 inch velgen.

Op vrijdag 11 oktober heeft hij een mail gehad met ''Prepare for Delivery'' met het bericht dat de levering binnenkort zal plaatsvinden. Zijn er meer mensen die dit gekregen hebben en hoelang duurt het nog na deze mail?

Precies hetzelfde hier, verder nog niks bekend.
Uit andere draadjes weet ik dat er twee schepen onderweg zijn, de eerste komt aan in Zeebrugge op 26-10
 
Als ik de berichten zo lees op dit forum heb ik toch wel erg veel mazzel gehad.
Op 20/8 heb ik (privé) op de site een witte SR+/zwarte bekleding besteld. Hij is op 11/9 afgeleverd. Minder dan een maand wachetn dus !
Zouden privé bestellingen anders afgehandeld (lees vlotter) worden dan via leaseclubs ?
 
De mijne is op 31 juli besteld (lease), ook nog geen VIN...

Update: Vandaag ook een VIN nummer toegewezen gekregen (zichtbaar via de Chrome Pluging). SR+ zwart/zwart/19inch. Ik begrijp uit een andere post dat ik niet moet rekenen op de Grand Dahlia, eind okt, die is net het Panama kanaal door), maar op de Grand Pioneer, begin nov, (vaart nog voor Mexico). Blijft een raadsel op welk punt in de logistieke keten een VIN nummer wordt toegewezen aan je (fabrieksuitgang, begin zeereis, eind zeereis, haven Europa, etc....
 
Hallo jongens,

Ik heb afgelopen vrijdag in Amsterdam een Model 3 LR wit op wit besteld.
Ik heb mijn reservering gebruikt (vanaf 3 dagen nadat model 3 was aangekondigd). Ik heb ook een model S in mijn bezichtig.
Is er op basis van eerdere ervaringen een kans dat ik de auto dit jaar op kenteken krijg? (i.v.m. dubbele bijtelling volgende jaar)

ten eerste:
gefeliciteerd!

als antwoord op je vraag: ik was ook "reservationholder" en daar doet Tesla geen zak mee. Ook t al hebben van de S maakt niks uit. Ik zat al 3 jaar te wachten (vanaf de reserveerdatum, wilde de SR+ en geen auto van 65K) en mensen die juni dit jaar bestelden, hadden hem eerder.

Het enige wat je kunt doen is dit forum in de gaten houden, wanneer er weer boten komen, en wordt t spannend: langs Tesla gaan en samen kijken welke kar in Nederland als voorraad staat.
 
  • Like
Reactions: Mihai
23-08 een M3 LR AWD black/black/18” aero besteld via LM, geen leveringsrestrictie (nieuwe werkgever), zelfde dag een Tesla account.
26-08 in Tesla account en RN nummer, en de bekende welkom bij de Tesla familie mail, wij gaan een auto voor u zoeken vanaf 23-08. Sindsdien aan het wachten........
Dat is ‘pas’ een maand, maar bij bestelling was er contact tussen LM en Tesla en levering mogelijk binnen enkele weken.
En met alle, inmiddels, positieve, aflever-ervaringen hier, duurt wachten lang.............
Voorlopig nog maar even 40 km/dag elektrisch met een plug-in hybride (Audi A3 e-tron)

Update, sinds 15-10 een model3 VIN in de broncode. (Werd keurig gemeld door de Chrome VIN plug-in )
 
Er blijken dit jaar nog ruim 17K M3's naar Nederland te komen. Hiervan zijn er iets meer dan 10K verkocht. RN nummers laten nu soms zelfs 3 weken of langer op zich wachten. instalatie van laadpalen kan ook niet bijgewerkt worden. hier verwachten ze een wachttijd op tot maart 2020.
Ben benieuwd hoeveel er op de eerste lading zitten die gelost gaat worden. (Grand Dahlia)
 
Zien er zeker vet uit! Ze zijn voorlopig alleen voor de P, ik denk om het onderscheid tussen LR en P (visueel) beter te benadrukken. Ik heb nog niet gelezen dat ze ook naar andere modellen komen.

ik dacht zelf net op tweakers iemand horen beweren dat ze wel te “bestellen“ waren maar rond de 5K zaten.
Mss hier iemand met meer info, in de webshop in ieder geval (Nog) niet.:(
 
Er blijken dit jaar nog ruim 17K M3's naar Nederland te komen. Hiervan zijn er iets meer dan 10K verkocht. RN nummers laten nu soms zelfs 3 weken of langer op zich wachten. instalatie van laadpalen kan ook niet bijgewerkt worden. hier verwachten ze een wachttijd op tot maart 2020.
Ben benieuwd hoeveel er op de eerste lading zitten die gelost gaat worden. (Grand Dahlia)
Interessant, hoe weet je dat van die 17K/10K?
 
Gisteren bij Tesla Groningen geweest, super geholpen door zeer behulpzame jongeman. Hij wist mij te vertellen dat er in Q4 gemikt wordt op een uitlevering van 20k! Model 3's. De eerste boot is al helemaal vergeven maar het blijkt dat er op de 2de boot nog een aantal VIN's vrij zijn. De verwachting is dat er nog 3 extra boten in NL/BE komen in 2019.

Aflevering zal voor alle M3's in 2019 in Amsterdam zijn, ervaringen m.b.t. doorloopsnelheid wordt daar het meest positief ervaren. Hou hier dus rekening mee met aflevering.