Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Bedankt voor je post. Blijkbaar moet je gewoon tekenen bij het kruisje, Hosanna roepen en verder je mond houden als een nieuwe auto buiten spec wordt afgeleverd? Sorry als ik daarmee de fans een beetje verdrietig maak, maar ik vind dat Tesla hier totaal verkeerd handelt.

En wellicht zal het de leasers aan hun elektrisch verwarmde derrières roesten, maar iedereen die 'm gewoon betaald heeft en geen geldboom in de tuin heeft staan moet zich toch enigszins zorgen maken naar aanleiding van het gedrag van Tesla in dit soort gevallen. De vergelijkingen hierboven met LM's en winterbanden e.d. gaan niet op en vergoelijken Tesla's standpunt, vandaar dat ik daar wel op reageer.

Je hebt ook helemaal gelijk, maar je zit tussen de mensen hier die hem in juli hebt besteld en hem dit jaar niet eens krijgen, dan vinden we je uitgelijnde banden heel erg, maar ee zijn ergere dingen ;-)

en ps.
ik heb hem ook netjes uit mijn portemonnee betaald, dus geen lease. Sorry
 
Super frustrerend.... M'n vriendin heeft haar auto in juli besteld met leverrestrictie tot half oktober. Die restrictie er in september vanaf laten halen. Gisteren te horen gekregen dat de auto dit jaar NIET meer geleverd gaat worden. Nog steeds geen VIN zichtbaar, het gaat om een zwarte SR+. :(

Zo dat is idd enorm frusterend! Ik heb al meerdere malen gelezen dat de SR+ geslachtofferd wordt in het eindejaars aflevercircus.
 
en zoëven ook de bevestiging van Tesla dat die van mij (zilver, besteld 3 oktober) is geslachtofferd en in 2020 wordt geleverd. Krijg een alternatief voorgeschoteld die EUR 16.000 duurder is. Schandalig dit, wat zijn dit nou voor garanties van Tesla; hoezo gegarandeerd leveren in 2019...
 
Snap dat het heel vervelend is voor iedereen die nu een SR+ in 2020 krijgt maar het is aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk van Tesla dat ze prioriteit geven aan model 3's met een hogere marge
Als je in juli al besteld hebt....
Ik snap ook niet waarom ze alle leveringen tot het eind van het kwartaal uitschuiven. Waarom niet meer leveringen in Oktober? een paarhonderd slechts, terwijl dat er ook 4000 hadden kunnen zijn.... Nu krijg je het risico op een vertraagd schip in Panama, en hoppa, 4000 mensen die naar Januari gaan.
 
Snap dat het heel vervelend is voor iedereen die nu een SR+ in 2020 krijgt maar het is aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk van Tesla dat ze prioriteit geven aan model 3's met een hogere marge
Dan hadden ze klanten die keuze kunnen voorleggen in sept-okt.
Er is geen 'andere kant' wat mij betreft, hoewel juridisch uiteraard allemaal niet spijkerhard hoort een levergarantie wel iets te betekenen. Voor elke klant, niet alleen de klanten die schokken voor een P of LR of een paar honderd leasebakken. De persoonlijke interacties met Tesla personeel zijn mij erg positief bevallen, zij doen echt hun best. Maar de organisatie zet de klant niet op het eerste plan, en als ze dat iets te lang volhoudt is dat dodelijk.
 
en zoëven ook de bevestiging van Tesla dat die van mij (zilver, besteld 3 oktober) is geslachtofferd en in 2020 wordt geleverd. Krijg een alternatief voorgeschoteld die EUR 16.000 duurder is. Schandalig dit, wat zijn dit nou voor garanties van Tesla; hoezo gegarandeerd leveren in 2019...

Ik begrijp je punt goed maar kijk naar wat je als alternatief had kunnen kopen.
Ik heb een klant die een Kona-e in begin maart heeft besteld en deze zou in augustus geleverd worden.
Hyundai wil echter ivm de gemiddeld uitstoot beter voor de dag komen in 2020 en dus zijn alle volledig elektrische auto's doorgeschoven naar 2020.
Dit terwijl de vele Kona-e's in Rotterdam in het douane entrepot staan te wachten totdat Hyundai opdracht geeft tot import.

Ook weigeren ze een ontbinding van de overeenkomst.
Dus als je echt genaaid wil worden bestel dan een ander merk dan Tesla...

Inmiddels in oktober al via een advocaat een ontbinding afgedwongen en een witte SR besteld die op voorraad was.
 
Super frustrerend.... M'n vriendin heeft haar auto in juli besteld met leverrestrictie tot half oktober. Die restrictie er in september vanaf laten halen. Gisteren te horen gekregen dat de auto dit jaar NIET meer geleverd gaat worden. Nog steeds geen VIN zichtbaar, het gaat om een zwarte SR+. :(


Dit is gewoon vreemd, Mensen hebben hem later besteld en al gekregen. Kennelijk zit er geen logica in de leveringen van tesla.
 
Vanwegen de logistieke keuzen van Tesla om pas VIN's toe te wijzen na verscheping, was de gegarandeerde leverings beloft voor een klein persentage altijd een wasseneus. Ze konden nooit met 100% zekerheid van te voren weten wat er besteld ging worden. Statistisch gezien was de kans van tijdige leveren daarom het grootst voor de meest gangbare modellen, vanwegen de wetmatigheid van de grote aantallen. DM, LR, 18", Wit of zwart, met zwart inter., etc..
 
  • Like
Reactions: Marker78
Als je in juli al besteld hebt....
Ik snap ook niet waarom ze alle leveringen tot het eind van het kwartaal uitschuiven. Waarom niet meer leveringen in Oktober? een paarhonderd slechts, terwijl dat er ook 4000 hadden kunnen zijn.... Nu krijg je het risico op een vertraagd schip in Panama, en hoppa, 4000 mensen die naar Januari gaan.

Omdat Tesla ook kopers heeft in andere landen. In de US of A klagen ze juist weer dat teveel deze kant op komt, de Engelse zijn niet blij met de aantallen voor de NL markt, etc.

Desalniettemin erg vervelend. Stel jezelf de vraag of je de auto ook had willen hebben met 8% en is het antwoord ja, dan snel alles vergeten.

Mijn huis kocht ik met 6% overdrachtbelasting. Twee maanden later werd dat 2%. BAM 20 mille... En met deze kennis zou ik het weer doen, want het is een fijn huis.
 
Delivery jongen gaf aan dat de sr+ is in de USA erg populair is en veelal daar wordt gehouden. Hij had al veel boze sr+ bestellers aan de lijn gehad en was blij met deze vrolijke m3p besteller voor de verandering.

Ik vraag me trouwens af: een Long Range in 2019 of een sr+ in 2020, welke is goedkoper over 5 jaar?
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
N
Omdat Tesla ook kopers heeft in andere landen. In de US of A klagen ze juist weer dat teveel deze kant op komt, de Engelse zijn niet blij met de aantallen voor de NL markt, etc.

Desalniettemin erg vervelend. Stel jezelf de vraag of je de auto ook had willen hebben met 8% en is het antwoord ja, dan snel alles vergeten.

Mijn huis kocht ik met 6% overdrachtbelasting. Twee maanden later werd dat 2%. BAM 20 mille... En met deze kennis zou ik het weer doen, want het is een fijn huis.
Zou me niets verbazen dat NL in Q4 voorrang heeft gekregen op alle m3 long range en performance modellen die naar de EU worden verscheept.
 
Door omstandigheden al aan mijn 3e Model 3 toe... (1e in maart gekocht, verkocht in juni voor 1 met trekhaak, die weer verkocht vanwege leasebak per december). Besteld in laatste week van november. Net het kenteken en VIN doorgekregen. Was net van de boot gekomen volgens leaseplan. Betreft een witte LR DM met trekhaak en 18". Levering ergens in komende week.
 
Zoals hierboven vermeld is, worden bestellingen pas net voor aankomst van de boot gekoppeld aan een VIN #.

Tesla gokt momenteel wat er besteld gaat worden, stuurt dat op de boot en hoopt dan dat er een bestelling is die matcht.

Neem mijn SR+ als voorbeeld. Sinds 12 april te bestellen in Europa. Die dag gelijk één (privé) gekocht. Eind juni heb ik hem geleverd gekregen.

Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn SR+ voor 12 maart(!) geproduceerd is. Dit betekent dus dat deze versie voor de Europese markt minstens 1 maand voordat de verkoop in Europa geopend werd al geproduceerd is..

Tesla moest gokken naar aantal bestellingen. Het aantal bestellingen is waarschijnlijk ver boven hun verwachting uit gekomen. Hier konden ze (denk ik) weinig aan doen.

Afijn, graag wil ik nog even kwijt dat de auto het wachten waard is. Of je nou 4% bijtelling betaald of 8%, er gaat den wereld voor je open.
 
  • Like
Reactions: Marker78
Gisteren bericht gekregen dat mijn Model 3 SR+ (vervanging van m'n huidige Model S) vrijdag de 13de om 13:00 uur (mooi, laatste keer tandarts was ook vrijdag de 13de om 13:13 uur ;-)) kan ophalen.
Na allerlei berichten dat het waarschijnlijk niet voor 1-1-2020 zou zijn, valt me dit 100% mee! Nu alleen kijken of hij ook heel is/recht rijdt :).

In ieder geval is m'n S hard aan vervanging toe, die begint nu na bijna 4 jaar wel veel problemen te vertonen (GPS antenne recent nog vervangen na 4 maanden geen navigatie en AP te hebben..). Dus ik kijk wel uit naar een nieuwere auto, maar zal de ruimte van de S missen... :-(
 
toch zijn ze behoorlijk aan het stampen qua uitleveringen, 9-12 zijn er 438 uitgeleverd en 10-12 zelfs 511
volgens mij zijn dit de aantallen per "datum van eerste toelating" en dat is niet per definitie de uitleverdatum van Tesla. Ik had mijn kenteken (en datum eerste registratie) geven ook een paar dagen voor de daadwerkelijke uitlevering. Tesla of lease maatschappijen kunnen per eind december alle nog niet uitgeleverde auto's op kenteken zetten en dan worden die auto's nog gezien als 2019 auto's (tegen de 2019 bijtelling) en zodoende kunnen ze die auto's zelfs nog in 2020 uitleveren.
Blijft natuurlijk onverlet dat dit mooie aantallen afleveringen zijn voor deze maand!
 
volgens mij zijn dit de aantallen per "datum van eerste toelating" en dat is niet per definitie de uitleverdatum van Tesla. Ik had mijn kenteken (en datum eerste registratie) geven ook een paar dagen voor de daadwerkelijke uitlevering. Tesla of lease maatschappijen kunnen per eind december alle nog niet uitgeleverde auto's op kenteken zetten en dan worden die auto's nog gezien als 2019 auto's (tegen de 2019 bijtelling) en zodoende kunnen ze die auto's zelfs nog in 2020 uitleveren.
Blijft natuurlijk onverlet dat dit mooie aantallen afleveringen zijn voor deze maand!
Klopt.

533 op 11-12, op 2 na bijna een nieuw record.
 
Klein vreugdesprongetje hier.... net een SMS ontvangen van Tesla dat ze mijn auto in 2019 gaan uitleveren, maar dat ze door drukte slecht bereikbaar zijn. Ik krijg nog verdere informatie over de aflevering.

Ik moet zeggen, tot op heden vind ik de communicatie vanuit Tesla redelijk. Ik ben al meerdere keren op de hoogte gehouden van de status, iets dat bij mijn vorige auto's niet gebeurde.

(misschien ben ik positief omdat de berichtgeving ook steeds positief was...)